Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-25, 02:06
  #13
Medlem
Nelfie73s avatar
Det handlar inte om kristendom, armenier likt albaner har religionen armenianism och albaner albanism, vår arv är den Kaukasiska jägarsamlar gangstarterrorn, vår list och smarthet likt en hungrig och mager räv en vinterdag i en kycklingstängsel i den karga kaukasus platån.

Ryssen vet att för mänsklighetens förbättran och variation måste deras genetiska urmoder leva vidare, på ett eller annat sätt i den framtida multipolära rymdåldern, eller tror ni att utomjordingarna kommer bli utspelade av slöa anglosaxare?
Citera
2016-10-29, 02:01
  #14
Medlem
zergrushs avatar
http://www.nbcnews.com/storyline/ukr...ecrets-n673956
Citat:
A Ukrainian group calling itself Cyber Hunta has released more than a gigabyte of emails and other material from the office of one of Vladimir Putin's top aides, Vladislav Surkov, that show Russia's fingerprints all over the separatist movement in Ukraine.

Jag är säker på att Wikileaks skulle tagit upp detta nääär som helst.
Citera
2016-10-29, 08:15
  #15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
http://www.nbcnews.com/storyline/ukr...ecrets-n673956


Jag är säker på att Wikileaks skulle tagit upp detta nääär som helst.

Mycket bra att Cyber Hunta kommer med detta avslöjade. Iof så avslöjade den tyska tidningen Bild redan tidigare Kreml direktstyrde de sk. "Folkrepublikerna" i sydöstra Ukraina. Men hacket bekräfta det jag upptäckte efter det förra kalla kriget: Man kan i allmänhet lita på "gammel media", även om man, naturligtvis, inte skall svälja allt helt okritiskt.

Nu var hacket ifrån 2014. Men jag hoppas på fler avslöjanden om även annat än sådana sk. "republiker" som nästan enbart är erkända av Ryssland.

Hur mycket styr och ställer t.ex Kreml över Armenien? Vi vet redan att Kreml helt sköter om underrättelsetjänsten och säkerhetstjänsten där.
Citera
2016-10-30, 09:35
  #16
Medlem
Armenien hör inte till de republiker du pratar om.Kreml sköter inte säkerhetstjänsten där.Ryssland har en viktig bas i staden Gyumri och sköter gränsbevakningen mot Turkiet. De antiryska stämningarna i landet har växt kraftigt p g a att Ryssland säljer enorma mängder vapen till turk-azerierna . Armenien har med framgång hindrat att turk-azerierna kommer n i Karabakh. Ryssland gör allt för att azerierna får tillbaka en större del av området och är därför mycket impopulärt i Armenien.
Citera
2016-10-30, 09:49
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Min vän, man måste tänka innan man säger. Utan ryskt bistånd ska armenier snart bli förvandlade till folk liksom kurder vilka förintas av alla länderna som är villiga att döda levande måltavlor (Irak, Turkiet osv.) Grubbla på det ordentligt annars skulle Yerevan vara aserbajdjanskt eller turkiskt inom kort tid. Ej illa ment men några dina tankar utgör inte kloka.
Armenien får inget bistånd från Ryssland och Yerevan blir aldrig azeriskt eller turkiskt.Största farorna är både Ryssland och väst.De är helt opålitliga.En hel del EU-parlamentariker tex tar mutor från Azerbaidjan.Armenien kommer att klara sig bra om de står på sina egna ben och struntar i att smöra för europeiska svin!
Citera
2016-10-30, 12:28
  #18
Medlem
zebraonions avatar
Vad är detta för jävla skräppress egentligen? Vilka är dessa säkra källor som TS skriver om? Vad i helvete är ens den här "Anglo-saxiska sfären"?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback