Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-02-06, 20:08
  #73
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Och dem som tror det är antingen schitzo eller så är det något annat i knoppen som inte fungerar som det ska.

Hahaha aja
Citera
2017-03-15, 13:08
  #74
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Ni som tror på spöken, varför hör man aldrig att det skulle spöka där t.ex koncentrationslägren fanns? Eller i gulaglägren? Eller där Titanic sjönk?

Där, om någonstans, borde det väl finnas energier?
Om du frågar nazister så är det för att Auschwitz endast var ett sommarkollo och ingen dog där

Titanic ligger för övrigt för djupt för att några kvacksalvare skulle kunna dyka ned dit och låtsas se spöken.

Det rätta svaret är annars att spöken helt enkelt inte finns.
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Japp, det borde ju finnas hyfsat med osaliga andar efter folk som inte tyckte de fått leva färdigt sina liv.
Fast judar kanske inte spökar, Guds folk kanske får gå raka spåret in i himlen. Värre för oss andra.
Den som är död sover och vilar till uppståndelsens dag. Därför kan de inte heller spöka.
Citera
2017-03-21, 23:14
  #75
Medlem
Efter vad jag sett om spöken på tv och i litteratur så verkar de mer gå igång på "mindre" förseelser än folkmord. Det är tonårsflickor som blivit dränkta i brunnar, fyllgubbar som hängt sig i ett äppelträ, barn som dött i TBC på sanatorium osv som spökar. och inte så mycket slagfält eller massmord.

Nu tror inte jag på spöken, men om jag skulle göra det kanske det finns en sådan förklaring?
Citera
2017-03-21, 23:22
  #76
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
....
Titanic ligger för övrigt för djupt för att några kvacksalvare skulle kunna dyka ned dit och låtsas se spöken.

Fast redan nästa år ska man börja ta ner turister i ubåt för att se Titanic så då kanske det kommer några spökhistorier :-)
Lite kul är att priset för nedstigningen är detsamma, omräknat i dagens värde, som för en resa i 1:a klass med Titanic - dvs "endast" 930.000 kronor...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...00-meters-djup
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback