Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-01, 18:32
  #49
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Ja skenet bedrar i det här fallet verkligen. Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat gissa mig till vad hon är kapabel till.
Ändå anser jag mig själv ha en ypperlig människokännedom
Citera
2016-08-01, 18:33
  #50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ev* Johansson har uppgett att hon varken kan erkänna eller förneka det åklagaren
har lagt henne till last eftersom hon har mycket dåliga minnesbilder av händelserna.

Kan inte varit ett lätt försvar det. Jag kan ha gjort det för jag minns inte...
Citera
2016-08-01, 18:49
  #51
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Ja skenet bedrar i det här fallet verkligen. Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat gissa mig till vad hon är kapabel till.
Ändå anser jag mig själv ha en ypperlig människokännedom
Det konstigaste fallet jag någonsin stött på! Synd att det är semestertorka här på FB för detta förtjänar verkligen att spekuleras vidare i. På ytan så är hon 100% som "vem som helst" fast inuti ett monster som två ggr försöker mörda en närstående familj helt utan synbart motiv. Psykbryt är det ju inte enligt FUP, hennes agerande var kalkylerande och överlagt (dock otroligt klantigt tack o lov) men vad kan ha utlöst detta hat?
Kan det ha varit så att hon inte stod ut med skammen att personer som hon inte kunde komma ifrån (makens brors familj) hade kommit på hennes förskingring?
Citera
2016-08-01, 19:08
  #52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det konstigaste fallet jag någonsin stött på! Synd att det är semestertorka här på FB för detta förtjänar verkligen att spekuleras vidare i. På ytan så är hon 100% som "vem som helst" fast inuti ett monster som två ggr försöker mörda en närstående familj helt utan synbart motiv. Psykbryt är det ju inte enligt FUP, hennes agerande var kalkylerande och överlagt (dock otroligt klantigt tack o lov) men vad kan ha utlöst detta hat?
Kan det ha varit så att hon inte stod ut med skammen att personer som hon inte kunde komma ifrån (makens brors familj) hade kommit på hennes förskingring?

Man får väl ibland säga att sjuka människor gör sjuka saker. Nu inte då från psykisk sjukdom utan mer att vara elakt sjuka. Det är nog inte värt att hålla på för mycket för att nu kunna förstå vad som rört sig i deras huvuden om nu ens motiv ifråga. Det går inte att förstå för en normalt sansad person helt enkelt.
Citera
2016-08-01, 19:11
  #53
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det konstigaste fallet jag någonsin stött på! Synd att det är semestertorka här på FB för detta förtjänar verkligen att spekuleras vidare i. På ytan så är hon 100% som "vem som helst" fast inuti ett monster som två ggr försöker mörda en närstående familj helt utan synbart motiv. Psykbryt är det ju inte enligt FUP, hennes agerande var kalkylerande och överlagt (dock otroligt klantigt tack o lov) men vad kan ha utlöst detta hat?
Kan det ha varit så att hon inte stod ut med skammen att personer som hon inte kunde komma ifrån (makens brors familj) hade kommit på hennes förskingring?
Din fetning.
Jo motiv finns ju, det är ekonomiskt. Och många har mördat för avsevärt mindre summor än detta. Ändå mycket mycket anmärknngsvärt som sagt. Hon tillhör ju inte den typiska socialgruppen som annars är överrepresenterade när det gäller mord.
Dessutom var brotten planerade och vid olika tillfällen, hon har haft gott om tid att besinna sig men ändå skridit till verket. Skrämmande att hon var beredd att mörda barn t.o.m.

En sån här människa borde aldrig vara ute i det fria igen, hon är mycket mycket farlig.
Citera
2016-08-01, 19:15
  #54
Medlem
acebaces avatar
Kan inte någon maska/pixla barnens ansikten :-/ de är ju oskyldiga och säkert redan traumatiserade
Edit: tog bort länkarna
__________________
Senast redigerad av acebace 2016-08-01 kl. 19:19.
Citera
2016-08-01, 19:22
  #55
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acebace
Kan inte någon maska/pixla barnens ansikten :-/ de är ju oskyldiga och säkert redan traumatiserade

http://sv.tinypic.com/r/2l9hz77/9
http://i64.tinypic.com/2l9hz77.jpg
http://i63.tinypic.com/2uelemt.jpg
Jadu, det kanske Eva Johansson borde ha tänkt på när hon planerade sina mord, att det förr eller senare drabbar hela familjen, det är ofrånkomligt.

Edit, här maskas ingenting.
Citera
2016-08-01, 19:28
  #56
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Din fetning.
Jo motiv finns ju, det är ekonomiskt. Och många har mördat för avsevärt mindre summor än detta. Ändå mycket mycket anmärknngsvärt som sagt. Hon tillhör ju inte den typiska socialgruppen som annars är överrepresenterade när det gäller mord.
Dessutom var brotten planerade och vid olika tillfällen, hon har haft gott om tid att besinna sig men ändå skridit till verket. Skrämmande att hon var beredd att mörda barn t.o.m.
Det ekonomiska motivet var förskingringen och det hade redan avslöjats innan. Så mordbränderna/mordförsöken saknade ekonomiskt motiv.
Citera
2016-08-01, 19:31
  #57
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Fortfarande 78 vänner !?
Hon är inte 15 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Samtidigt som hon har agerat iskallt och metodiskt när hon tejpat fönster och dörrspringor, plockat ur batterier ur brandvarnaren och försökt få bränderna att se ut som elfel så har hon ju också varit extremt klumpig och slarvig och förefaller närmast agerat radiostyrt.
Hon var dålig mordbrännerska/klumpig redan där.

Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Ja skenet bedrar i det här fallet verkligen. Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat gissa mig till vad hon är kapabel till.
Ändå anser jag mig själv ha en ypperlig människokännedom
Du har dålig person- och självkännedom.
Citera
2016-08-01, 19:33
  #58
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det ekonomiska motivet var förskingringen och det hade redan avslöjats innan. Så mordbränderna/mordförsöken saknade ekonomiskt motiv.
Som jag fattat det så var mordbränderna ett försök att dölja/stoppa avslöjandet av förskingringen men jag kanske har missuppfattat...
Citera
2016-08-01, 19:39
  #59
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Du har dålig person- och självkännedom.
Det håller jag inte med om, men det är inte jag som är topic i tråden så vi låter det vara där.
Citera
2016-08-01, 19:44
  #60
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Som jag fattat det så var mordbränderna ett försök att dölja/stoppa avslöjandet av förskingringen men jag kanske har missuppfattat...

Jo fattade det väl också som det. Men.

Citat:
Under förhören säger Anna att hon inte riktigt minns vad hon gjort och hon kan inte förklara syftet med att bränna ner svågerns hus.
–Jag tänkte kanske att de skulle få ut försäkringspengar.

Så vem vet de pengarna hon tagit var borta så nu skulle hon hjälpa till så det blev försäkringspengar utbetalade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback