Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-03-31, 14:32
  #37
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LedsenPabloEscobar
förutom det komiska i att ha ett FB-alias som lyder "Intelligens" och samtidigt ha pluggat på 3(!!!) folkhögskolor så är det roliga anekdoter du kommer med, och du har ju tveklöst mer kött på benen än mig då. tackar för roliga historier, om inte annat. hehe


Den sistnämnda var en högskoleutbildning som var lagd på en folkhögskola av praktiska skl, lokaler etc så vi var bara inne på den närliggande högskolan för uppsatsskrivande (passade då på att bo på skolans elevhem av ekonomiska för att det var billigare än lägenhet).
Citera
2019-03-31, 15:11
  #38
Medlem
gärningsmans avatar
Är inte folkhögskolor för typ lätt utvecklingsstörda? Vad är det för skillnad på dom och vanliga högskolor?
Citera
2019-04-01, 23:39
  #39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Är inte folkhögskolor för typ lätt utvecklingsstörda? Vad är det för skillnad på dom och vanliga högskolor?

Folkhögskola kräver inga bra betyg. När jag tänker på folkhögskola tänker jag på:

1) Folk som läser upp sina betyg, typ som Komvux
2) Kurser inom konst, drama och musik, eller i Bibelstudier

De som pratar om att det knullas mycket på folkhögskolor måste mena på internatboenden, inte de folkhögskolor i städer som eleverna tar bussen eller t-banan till varje morgon.
Citera
2019-04-01, 23:46
  #40
Medlem
CalzoneItalias avatar
När jag var ung brukade man dra till Dingle Jordbruksgymnasium där fick man alltid göka och kröka Minns att alla tjejer hade alla ett sällskapsdjur i sina rum. Minns en tjej jag knullade som hade en hamster och minns att den jävla hamstern sprang i ett sådant där hjul dom brukar ha i buren ni vet . Så hamstern sprang så det rasslade medan jag pumpade på tjejen så hon stönade och hade sig . Jag tänkte det här är ju för jävla komiskt egentligen.
Citera
2019-04-02, 18:41
  #41
Medlem
NiccoJs avatar
Det är fint på folkhögskolor men efter ett tag blir man öm i kuken.
Citera
2019-04-04, 22:36
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Folkhögskola kräver inga bra betyg. När jag tänker på folkhögskola tänker jag på:

1) Folk som läser upp sina betyg, typ som Komvux
2) Kurser inom konst, drama och musik, eller i Bibelstudier

De som pratar om att det knullas mycket på folkhögskolor måste mena på internatboenden, inte de folkhögskolor i städer som eleverna tar bussen eller t-banan till varje morgon.


Folkhögskolor har även många yrkesutbildningar.
Å många går på folköhskolor bara för att läsa vanliga ämnen ä utvecklas mer även om de haft bra betyg på gymnasiet.
Annars är det ofta kurser inom kultur, idrott, språk å likannde som folk läser och bor på internat.

Medparten av folk som går på folkhögskola har ett mål med stt gå där och fokuserar på studierna, iaf om man pratar om folkhögskolor med yrkesutbildningar eller kurser inom kultur, idrott och så.. på dessa så är det inte jättemycket fester och knullande å så, iaf inte bland de eleverna som är där för att utvecklas... däremot så finns det ju många ”lösdrivare” eller vad man ska säga som inte vet redigt vad dom ska med livet, dessa går på folkis för att festa, knulla, inte bry sig etc...

Folkisar med religiösa kurser, bibelstudier å linannde... det är ofta frikyrkliga människor här å där hittar man inte mycket till alkohol och knull...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback