Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-05, 00:35
  #13
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Pussy Riot hamnade inte i fängelse för något de gjorde på internet utan för en aktion i en kyrka. De dömdes för blasfemi.


Jag vet inte ens vad det betyder? Jag vet inte om Putin är en hjälte precis, men sammantaget med vad vi INTE får veta om Clinton och Trump och Pokemon Go - därför att media går regeringens ärenden, och alla nya lögner via BRÅ. Tystnaden rörande WikiLeaks och Snowden. Det säger mej att USA är det värsta landet av alla - och att allt annat bara är propaganda. Jag tror att vi inom en mycket snar framtid kommer att bli blåsta på allt vad yttrandefrihet heter.
Citera
2016-08-05, 00:40
  #14
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
En bra fråga att ställa - som bör vara i linje med idén att vara kritisk och skeptisk- när man bedömer Mikael Tofvessons påstående är vilka bevis han och myndigheten lämnar för detta påstående.

Visar han något som styrker påståendet?


Det är en extremt bra fråga - men jag tror att ledarskribenten som de hittat under någon sten och hjärntvättat - bara fått de citat hon vill ha.

Citat:
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, trappar därför upp arbetet mot dessa hot.
Spionagehotet

- Det här är någonting som pågår hela tiden. Det mönster som finns nu är ju att pumpa ut ett ständigt berättande som i vissa delar är dåligt för Sverige, säger Mikael Tofvesson, enhetschef på MSB till Sveriges Radio.


Vilka/vad/vem är det som "pumpar ut ett ständigt berättande?" - är det vi på Flashback?
Citera
2016-08-05, 00:54
  #15
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta

Och detta - HU så hemskt verkligen ett hot - ladda kanonerna!

Jag är dock övertygad om att rysslands ageranden utgör ett hot mot rikets säkerhet.
Det handlar inte om massinvandring, och det är ingenting att skojja bort.

Bara för att en skittidning som AB väljer att lägga tonvikten på sina PK problem, betyder det inte att det underliggande hotet saknar substans.

Nog för att det kan vara en "propaganda kampanj från nato", men jag betvivlar det.
Jag tycker mig ha sett tillräckligt med skit på nätet för att kunna bekräfta att det är ryska intressen som ligger bakom en hel del av den skit och desinformation som sprids.

Det tycks som om ryssland är mer öpppet än kina dock. Kineser ser man sällan något av på internet längre. Tidigare var det ganska mycket uppenbara politrucker ute och skrev lite var stans, men nu är det helt tyst.

Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
Jag tror att vi inom en mycket snar framtid kommer att bli blåsta på allt vad yttrandefrihet heter.

Ja, förmoligen om Trump vinner. Då är det slut på det roliga.
__________________
Senast redigerad av bithax 2016-08-05 kl. 00:57.
Citera
2016-08-05, 00:57
  #16
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
Jag vet inte ens vad det betyder?

Blasfemi=hädelse.
Citera
2016-08-06, 23:48
  #17
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Blasfemi=hädelse.


TACK!
Wilhelm Moberg visste nog alldeles för mycket om vilken sjuk värld och vilket sjukt land vi lever i. Jag förstår att han inte orkade leva med den vetskapen. Han blev under sina senare år - inte publicerad någonstans, han ifrågasatte det mesta. 1956 skrev han boken "Komplotterna" - om två fall med uppenbar rättsröta där en man som försökte få rätt mot en myndighetsperson förklarades sinnessjuk och placerades på Beckomberga bland annat.
Moberg hade föreläst om dessa fall men då ingen media hade rapporterat om det och eftersom Tage Erlander som var statsminister, redan 1953 förklarade att "rättsröta inte fanns någon annanstans än på folkmöten i Vinterpalatset" - kände sej Vilhelm nödgad att skriva denna bok.
I dagens samhällsklimat hade han inte ens fått ge ut boken. Det är för djävligt!
Citera
2016-08-07, 00:13
  #18
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
TACK!
Wilhelm Moberg visste nog alldeles för mycket om vilken sjuk värld och vilket sjukt land vi lever i. Jag förstår att han inte orkade leva med den vetskapen. Han blev under sina senare år - inte publicerad någonstans, han ifrågasatte det mesta. 1956 skrev han boken "Komplotterna" - om två fall med uppenbar rättsröta där en man som försökte få rätt mot en myndighetsperson förklarades sinnessjuk och placerades på Beckomberga bland annat.
Moberg hade föreläst om dessa fall men då ingen media hade rapporterat om det och eftersom Tage Erlander som var statsminister, redan 1953 förklarade att "rättsröta inte fanns någon annanstans än på folkmöten i Vinterpalatset" - kände sej Vilhelm nödgad att skriva denna bok.
I dagens samhällsklimat hade han inte ens fått ge ut boken. Det är för djävligt!

Det här känns väldigt OT, men mot slutet av sitt liv led Moberg av skrivkramp och depressioner, och han tog sitt liv 1973. Han var dock aldrig någon stackare, utan till slutet en respekterad författare och debattör.
Citera
2017-06-18, 00:24
  #19
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Satt och gjorde ett korsord idag och höll på att spy.
Lösen "sprids tyvärr på nätet" blev "hat".
Jaha så vi är alltså i Orwellianska samhället 1984 nu? Thought crime, verboten?

Hur är man en dödsknarkarhatarmazistrasse då? Räcker det med att man hashtaggar svpol eller?

Jävla idioter.


Hahaha! Jag har verkligen legat av mej - kollar alldelles för sällan på roliga inlägg som detta! Det muntrar upp i denna överkontrollerade värld. I dag hörde jag nämnas på P1 att SOSAlarm - inom snart framtiid, via SMS, ska kunna varna ALLA (med en djävla mobil) vid ex stora bränder eller under en pågående terrorattack.
Toppen ju! Inget är enklare än att skrämma slag på folk och inbilla dem att det är en terrorattack som pågår med mordiska jihadister/vänsterextremister/välj själv.
Nu behöver man ju inte ens inscensätta händelserna längre som man gjorde tex på Drottninggatan. Med dylika SMS räcker det med något som låter som massiv skottlossning, att sprida panik och "säkra" platser. Alla kommer skita på sej och ingen får någonsin veta vad som egentligen hända! Snacka om att vi alla är skådespelare vare sej vi vill eller inte!

Heja Sverige!
Citera
2017-06-18, 00:31
  #20
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
En bra fråga att ställa - som bör vara i linje med idén att vara kritisk och skeptisk- när man bedömer Mikael Tofvessons påstående är vilka bevis han och myndigheten lämnar för detta påstående.

Visar han något som styrker påståendet?


Förlåt! Känner mej som en retarded - är jag väl också - vem fan är den där Tofvesson (har varit lite på dekis - på väg upp nu!) Förklara för en idiot!
Citera
2017-06-18, 00:38
  #21
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
Förlåt! Känner mej som en retarded - är jag väl också - vem fan är den där Tofvesson (har varit lite på dekis - på väg upp nu!) Förklara för en idiot!


Ska nog lämna flaskan för ett tag - jag inser att detta redan besvarat!

Men hela tråden behöver nylanseras - det är ett brännande aktuellt ämne - ja, väldigt många bra Twittrare har blivit avstängda - och det har INTE blivit bättre!
Citera
2017-06-18, 01:21
  #22
Medlem
Rasande-Roses avatar
Det är ett försök att flytta fokus från de enda riktiga hoten mot vår säkerhet: invandring, islam, mångkultur.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback