Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-29, 19:14
  #1
Medlem
Hej, senare i sommar kommer jag med sambo att åka till italien, vi kommer att vara i Milano och vid gardasjön. Vi blir borta i 6 nätter och min fråga må vara snarlik till frågan om längden på snöret men.

Hur mycket fickpengar kan behövas? Vi kommer väl att strosa runt och se saker, dricka lite öl och vin om dagarna, käka lätta luncher men finare middagar, ta en båttur på gardasjön.

Tacksam för svar om någon är familjär med priserna i landet! Har sökt runt men får lite olika svar överallt tycker jag.
Citera
2016-08-10, 14:25
  #2
Medlem
Vet inte just Milano men Rom var super dyrt. Dyrare än Sverige. Vi (3 pers) var just i Rom och hade 200 euro med oss och det gick åt på 4 dagar. Då gick vi aldrig in på något museum eller sevärdhet. En del butiker tar ju kort också så du kan vara lugn.
Tänk på att i Italien tar de en service fee på restaurangen 1-2 euro per person och när du checkar ut från hotellet skall man betala en "city-tax". Den ligger på 3-8 Euro per natt och person beroende på hur många stjänor ditt hotell har.
Jag bodde på ett 3 stjärnigt hotell och betalade 4 euro per natt. 4 och 5 stjärniga hotell är 7-8 Euro om jag inte minns fel.
Maten är dyr också. En pizza kostade mellan 8-15 euro plus att man betalar service fee och dricka till maten. Så kunde gå på 30 Euro för två pers att äta.
__________________
Senast redigerad av Malogar 2016-08-10 kl. 14:28.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2746812

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback