2016-07-29, 12:49
Medlem
tOpOffs avatar
Försäsongen närmar sig och de flesta lagen går på is inom några dagar. Här kan vi prata om allt som har med försäsongen 2016 att göra.

Ispremiärer 2016

Preliminärt försäsongsschema

Citera
2016-07-29, 13:42
Medlem
Är det standard för Saik, Örebro och Luleå att gå is 1+ vecka senare än alla andra lag?
Citera
2016-07-29, 15:10
Medlem
Illusioners avatar
Äckligt taggad. Fjolåret hade kunnat bli så bra men blev så dåligt. I år håller jag tummarna för färre avslitna knäsenor och frakturer i fötter.

18e har Brynäs sin internmatch. Förhoppningsvis är Bäckström med i år.

Citat:
18 augusti - Svarta mot Vita & Premiäröppning i Brynässhopen

Brynäsklassikern är tillbaka även i år. Tillsammans startar vi upp säsongen 2016/2017 med en prestigefylld internmatch där svart lag möter vitt lag. Förutom den ordinarie truppen kommer flera NHL-stjärnor att vara med, bland annat dyker Silfverberg, Ekholm, Djoos och Larsson upp även detta år. Här får ni också chansen att se årets nyförvärv för första gången i matchsammanhang. Fler NHL-stjärnor väntas ansluta till truppen under sommaren.
Senast redigerad av Illusioner 2016-07-29 kl. 15:14.
Citera
2016-07-29, 15:27
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Är det standard för Saik, Örebro och Luleå att gå is 1+ vecka senare än alla andra lag?

Nja, det är väl mer att de har något jippo då. Egentligen går väl alla på is precis i början på augusti mer eller mindre.
Citera
2016-07-30, 18:29
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Just hemkommen efter att ha bevittnat SSK gå på is i Scaniarinken för första gången den här säsongen och även sett dem spela en internmatch mellan Lag Gul och Lag Blå. Lag Gul vann med 2-0, men jag har lärt mig med åren att man inte ska dra för stora växlar av resultaten på försäsongen. Troligen var Lag Blå nedtränade.
Citera
2016-07-30, 18:50
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Just hemkommen efter att ha bevittnat SSK gå på is i Scaniarinken för första gången den här säsongen och även sett dem spela en internmatch mellan Lag Gul och Lag Blå. Lag Gul vann med 2-0, men jag har lärt mig med åren att man inte ska dra för stora växlar av resultaten på försäsongen. Troligen var Lag Blå nedtränade.
Hört rykten om att Lag Blå haft problem med moralen då man inte kunnat bestämma om man ska ha stark eller mild sås till kebaben. Kan bli tuff säsong detta om sportchefen inte tar tag i detta och återställer en tränare i laget som kan få dem att äta åt samma håll.
Citera
2016-07-30, 19:12
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Hört rykten om att Lag Blå haft problem med moralen då man inte kunnat bestämma om man ska ha stark eller mild sås till kebaben. Kan bli tuff säsong detta om sportchefen inte tar tag i detta och återställer en tränare i laget som kan få dem att äta åt samma håll.
Det där är bara ett illvilligt rykte utan substans. Lag Blå står helt enade om att det är STARKA såsen som gäller. Framgår tydligt i den här videon.
Att SSK skulle ha en sportchef är för övrig också bara ett rykte, det har inte funnits någon sen Per Nygårds slutade för över två år sedan.
Citera
2016-07-30, 19:27
Medlem
Björklöven - Sixfingers/Monkeytown 12/8.
Blir svårare för Löven att vinna i år.
Citera
2016-08-11, 18:34
Medlem
LHC spelar ikväll sin första match i en träningsturnering vid namn Steel Cup.

Leder efter första perioden mot Bratislava med 2-0 efter mål av Bergfors och K.A Olimb.
Citera
2016-08-11, 20:58
Medlem
JoshTees avatar
Vi spelar mot Almtuna Red Wings just nu och det är rätt mycket spel mot ett mål. Tambellini, Lundh, Ridderwall och Emil Johansson ser bra ut tycker jag.

Bara därför reducerar Almtuna. 6-3 till oss just nu.
Citera
2016-08-11, 21:20
Avstängd
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Vi spelar mot Almtuna Red Wings just nu och det är rätt mycket spel mot ett mål. Tambellini, Lundh, Ridderwall och Emil Johansson ser bra ut tycker jag.

Bara därför reducerar Almtuna. 6-3 till oss just nu.

Spelet var jämt i 40 min. Såg på C-More "Svagström Arena"....???
Citera
2016-08-11, 21:27
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Spelet var jämt i 40 min. Såg på C-More "Svagström Arena"....???

Såg två första perioderna med ett halvt öga på kneget innan jag kunde fokusera. Men tyckte ändå vi hade övertag då också. I tredje hade vi allt.

Men vad spelar det för roll nu egentligen förutom att det är så jävla kul att hockeyn äntligen börjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in