Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-30, 10:49
  #13
Medlem
Här dyker korankramarna upp, och fejkar sorg vid kyrkan där prästen halalslaktades - allt enligt profeten muhammeds uppmaning i koranen.

(Bildspel, klicka på Lancer le diaporama):

http://www.leparisien.fr/societe/en-...16-6003735.php
__________________
Senast redigerad av weseeyou 2016-07-30 kl. 10:52.
Citera
2016-07-30, 14:04
  #14
Medlem
pponmms avatar
Min reaktion är även den: förvånad. Rent spontant tänker jag att det bara är för att jävlas med de kristna. Men om jag lägger ned lite mer tankekraft på det så är det ju inte så farligt egentligen, de kanske vill visa att det faktiskt finns goda muslimer - vilket jag hade velat se mer utav då jag nästan tvivlar på att de finns överhuvudtaget.

Jag antar att dom som vågar får avvakta och se, vissa av muslimerna som har kommit till Frankrike är säkert tacksamma för vad samhället har gett dom i form av resurser, säkerhet och en framtid. När muslimer utför terrorattentat så ser de alla onda ut. Det är lätt att med alla onda känslor dra alla över en kam. Personligen önskade jag att vi inte hade några muslimer alls här i Europa, men nu är dom här och alla är inte onda.

Om vi leker med tanken att det finns vissa godhjärtade och välmenande muslimer som känner att de börjar ogillas av andra pga vad andra muslimer gör, hade det då varit en bra sak att visa sin sorg över terroristattentatet?

Framtiden får avgöra om det här är en del av en plan eller inte.
Citera
2016-07-30, 14:09
  #15
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Min reaktion är även den: förvånad. Rent spontant tänker jag att det bara är för att jävlas med de kristna. Men om jag lägger ned lite mer tankekraft på det så är det ju inte så farligt egentligen, de kanske vill visa att det faktiskt finns goda muslimer - vilket jag hade velat se mer utav då jag nästan tvivlar på att de finns överhuvudtaget.
Givetvis finns det goda muslimer, trots islam. Men vad jag misstänker att det egentligen handlar om är att de vill rädda sitt eget skinn nu när opinionen för muslimers rättigheter och särlagar tvärvänt. Så ett försök till att bättra opinionen för synen på muslimer är att lisma och visa medkänsla. Så har det sett ut historiskt till de står för en betydande del av befolkningen. Då är lismandet över och de vassa knivarna tas fram och kulturen som trodde på deras godhet upphör att existera.
Citera
2016-07-30, 15:35
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Du har inte heller fattat att det boktavligen är religionskrig va? Om dom gör som säger så vinner ju Islam.
Fast det kan ju också sluta med att några muzzlor konverterar, om prästen får predika kärleksbudskapet istället för våld- och dödislam....
Citera
2016-07-30, 15:41
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Personligen önskade jag att vi inte hade några muslimer alls här i Europa, men nu är dom här och alla är inte onda.
Givetvis är de inte alla onda - många är bara okunniga, vilseledda, lätt efterblivna eller opålästa om vad som faktiskt står i koranen (nämligen "Kill the Jews and the Christians").

Men läran islam är fortsatt ond, inget förändras av att muzzlor går i kyrkan pga "solidaritet". Förmodligen begår de ett brott enligt islam, för det står i koranen att muslimer inte får umgås med judar och kristna, dvs inte ta kristna till vänner. Har sura nr för den som är intresserad..

Detta är förmodligen någon variant av den muslimska lögntaktiken taqiyya. Låt er inte luras.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback