Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-29, 09:36
  #1
Medlem
Hej!

Som rubriken lyder skall jag köpa en ny skärm, eftersom jag nu är utan. Jag använder datorn till 90% till att surfa/tanka torrents. Spelar inga spel alls. Film tittar jag på teven eftersom jag kör Plex Media Server.

Vad behöver jag egentligen? Ser att det finns 24" för typ 1200kr på Webhallen. Bör väl duga? Har svårt att se dem vara så dåliga att dem ej duger åt mig - eller har jag fel?

Hur resonerar ni själva? Tilläggas bör att jag har extremt svårt att se att jag ska börja spela spel eller titta på film på skärmen.

Tacksam för svar.

/Novis
Citera
2016-07-29, 09:43
  #2
Medlem
x12s avatar
Mycket kort, grovt och förenklat:
TN-paneler kan ge ojämna färger och ojämn ljusstyrka över ytan och har sämre betraktningsvinkel. De är sällan så dåliga att de inte duger till surfande.
IPS ger klara jämna färger och är inte känsliga för om man sitter lite snett framför skärmen. Kan vara överdådigt för surfande, om man inte är känslig för bildskiftningar.
Saknar detta betydelse, köp vad som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback