Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-02, 09:43
  #97
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
På vilket sätt talar jag emot mig själv?

Med misstror TS antar jag att du inte tror att något av det han uppger har hänt, d.v.s. att det är fråga om vanföreställningar. (Jag är dock tveksam till att man måste ha en hög grad av säker uppfattning om vem.som förföljer en för att anses lida av vanföreställningar i medicinskt mening).

Anta att allt man uppger av märkliga saker händer faktiskt och man pekar ut CIA men det är mossad. Är det en egentlig vanföreställning då? I medicinsk mening alltså?
Citera
2016-08-02, 10:19
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Jag har satt upp olika fällor ett par gånger innan jag åkt iväg. Jag har satt upp hårstrån mot dörrarna och då har dom försvunnit, dock har jag också lagt ut mattorna vikta mot dörren och sedan fotograferat och då har dom inte varit hemma. Dom är hemma oftast när jag bara är ute snabbt och kanske handlar eller duschar.



Bra idé, ska börja spara på regnumren.

Ang. Breven. Jag har minst ett brev kvar som jag kan lägga upp kanske på söndag, resten är slängda.

Hur har det varit de senaste dagarna? Märkt av något mer angående de som förföljer dig?

Vad står det som är suspekt i breven?
Citera
2016-08-02, 10:44
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Sedan ett par månader tillbaka har jag märkt av kraftiga störningar i min VPN. Jag har också upplevt någon som avlyssnar mina samtal. Det är det typiska bakgrundsljudet som kommer och knastringar. Har också haft någon som skickar suspekta brev till mig från märkliga adresser. Värst är dock att någon kommer hem till mig och går på min altan på morgonen, när jag slitit på mig kläderna och öppnar dörren är han/dom redan borta. Har också upplevt störningar med TV och Internet. Har också upplevt att någon är hemma hos mig när jag är borta och ställer i ordning allt innan jag kommer hem. Har letat efter spionutrustning men har ej lyckats hitta något. Har också haft flera bilar som kört förbi mitt hus och gjort usvängar vid mitt hus. Har också haft bilar, vanligtvis Volvo av nyare modell eller VW som följer efter mig länge. Har en bil som ligger bakom mig, vägrar köra om och sen avviker han och en annan bil kommer och tar över.

Hur blir jag av med fanskapet?
Jag vill inte ringa polisen för det kanske är dom och då kommer dom och tar mig. Bättre att ligga lågt tills dom tröttnar.
Samtidigt så kan det vara ett kriminellt nätverk som vill kidnappa, skrämma eller döda mig mig och då behöver jag någon form av skydd. Har testat att "flytta" ett par dagar men då blir det värre och fler störningar och tillslut när jag kommer hem så har dom varit inne igen.
Brukar inte vara rädd av mig, men sova kan jag knappt längre för då är jag inte beredd. Vågar knappt skriva detta inlägget, ifall dom tar mig nu när dom vet att jag är dom på spåren men jag pallar fan inte längre.

Får polisen göra såhär? Kan det vara internationell polis?

Brev från suspekta adresser kallas räkningar. Alla får dem. Att bilar följer efter dig kallas köbildning men om samma bil följer efter dig så kanske du ska ta inititiv, skriva ner plåten och kolla upp vem det är. Det kan ju vara grannen som är på väg till jobbet han med.

Om det är folk på altanen mitt i natten så ta på dig ett par stålhättade skor och rikta sparken mellan benen. Det borde ha effekt. De som springer runt om nätterna och letar efter sina borttappade saker på andras tomt brukar kallas för inbrottstjuvar. De ska man ge ett par lavetter eller ett par sparkar i skrevet så att de vaknar upp.

Tror inte någon vill kidnappa dig. Vad skulle ett patrask utgöra för hot mot någon annan förutom sig själv? Blir det inte bättre så tycker jag du borde ringa psyket och kolla upp om de kan hjälpa dig med din VPN.
Citera
2016-08-02, 12:05
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Det första inlägget låter precis som min schizofrena kompis som för några år sedan sade att en helikopter alltid flyger över hans tak vid en speciell tid på dagen, att en bil alltid står på gatan utanför hans hus vid vissa tider och även att parabolantennerna i grannhusen var riktade mot hans fönster. Han var säker på att CIA, SÄPO, KGB (som nu kallas FSB) och MI6 avlyssnade honom eftersom han hade skrivit några rader på nätet som var kritiska mot USA. Det hjälpte inte att försöka tala honom tillrätta och han sade senare till mig att han vid den tiden för några år sedan ibland trodde att jag jobbade för SÄPO och hade som uppgift att hålla koll på honom.

Som tur är bytte han medicin och idag hänger han ibland på järnvägstationen i stan för att spana på blattar och hitta terrorister eftersom han är övertygad om att han jobbar för SÄPO.
Hahaha
Citera
2016-08-02, 15:51
  #101
Medlem
Fixa en kamera som filmar altanen.
Citera
2016-08-02, 15:51
  #102
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEHZADIRAD
Brev från suspekta adresser kallas räkningar. Alla får dem. Att bilar följer efter dig kallas köbildning men om samma bil följer efter dig så kanske du ska ta inititiv, skriva ner plåten och kolla upp vem det är. Det kan ju vara grannen som är på väg till jobbet han med.

Om det är folk på altanen mitt i natten så ta på dig ett par stålhättade skor och rikta sparken mellan benen. Det borde ha effekt. De som springer runt om nätterna och letar efter sina borttappade saker på andras tomt brukar kallas för inbrottstjuvar. De ska man ge ett par lavetter eller ett par sparkar i skrevet så att de vaknar upp.

Tror inte någon vill kidnappa dig. Vad skulle ett patrask utgöra för hot mot någon annan förutom sig själv? Blir det inte bättre så tycker jag du borde ringa psyket och kolla upp om de kan hjälpa dig med din VPN.


Om det är en poststämpel som inte stämmer med avsändare på ett brev kan det bero på att de anlitat ett annat företag att distribuera deras skrivelse, tidning etc.

Eller att det helt enkelt postas fån annan plats. Jag kan ju lägga ett brev på lådan där jag byter från buss till tåg eller på den ort där jag arbetar vilket väl får en helt annan poststämpel än om jag postat brevet eller paketet där jag bor.
Citera
2016-08-02, 15:55
  #103
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEHZADIRAD
Brev från suspekta adresser kallas räkningar. Alla får dem. Att bilar följer efter dig kallas köbildning men om samma bil följer efter dig så kanske du ska ta inititiv, skriva ner plåten och kolla upp vem det är. Det kan ju vara grannen som är på väg till jobbet han med.

Om det är folk på altanen mitt i natten så ta på dig ett par stålhättade skor och rikta sparken mellan benen. Det borde ha effekt. De som springer runt om nätterna och letar efter sina borttappade saker på andras tomt brukar kallas för inbrottstjuvar. De ska man ge ett par lavetter eller ett par sparkar i skrevet så att de vaknar upp.

Tror inte någon vill kidnappa dig. Vad skulle ett patrask utgöra för hot mot någon annan förutom sig själv? Blir det inte bättre så tycker jag du borde ringa psyket och kolla upp om de kan hjälpa dig med din VPN.


Det kan vara nyfikna grannar som springer kring din altan. Eller djur.
Citera
2016-08-02, 15:59
  #104
Medlem
Rewindings avatar
Typisk tankegång från någon som är paranoid.
Citera
2016-08-02, 17:41
  #105
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Typisk tankegång från någon som är paranoid.

Du har inte råkat på en granne med som kommer och är orolig för hur du mår bara för att du inte tagit in posten sedan igår (som alltså har gluttat i brevlåda utan att du bett dem)? Är det nyfikna grannen som är misstänkt paranoid eller den som de menar sig vara orolig för? Du anar inte vilka lustiga människor man kan hitta i ett S-märkt område.




Det behöver alltså inte vara fråga om en inbrottstjuv.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-08-02 kl. 17:47.
Citera
2016-10-27, 05:13
  #106
Medlem
Jahbrahs avatar
Lägg upp breven, TS, eller uppdatera oss? Skaffat kameror än?
Citera
2016-12-16, 00:16
  #107
Medlem
Hur gick det med dethär egentligen? Hamnade TS på psyket? Blev han kidnappad av aliens eller mördad av diverse elaka organisationer tillhörande makten högt uppe?
Citera
2016-12-16, 03:54
  #108
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Hur gick det med dethär egentligen? Hamnade TS på psyket? Blev han kidnappad av aliens eller mördad av diverse elaka organisationer tillhörande makten högt uppe?

Förhoppningsvis fick han hjälp. Trodde att konspirationsdelen av forumet var toppen av isberget, men övervakning och integritet tar ju priset i antal knäppskallar. Varannan trådstart handlar ju om nån stackare som antingen varit vaken alldeles för länge, eller helt enkelt är material för psykvården.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback