Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-07-30, 13:26
  #25
Medlem
lighten-ups avatar
Lite allvarligt att det plötsligt dyker upp en mobb på fem personer som verkar vilja slå ner en annan. Att man ringer polisen är ju förståeligt.
Citera
2016-07-30, 16:12
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Intressant, undrar om de gick på 2 helt random eller efter någon speciell profil. Låter lite skumt att gå in misshandla lite och sen fly platsen. Var det " högerextremister" eller vanliga svenskar? Eller var det andra muslimer som attackerade kristna nyanlända?


Det finns inget som heter vanliga svenskar utan alla svenskar som går på en invandrare oavsett anledning blir på automatik rasist.

En invandrare som som går på en svensk är en helt vanlig person.
Citera
2016-07-30, 16:20
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Det skulle förutsätta att massmedia visste vilka som var skyldiga och det tror jag faktiskt inte. Däremot kanske dom inte vill att folk ska få koll på detta ifall det visar sig vara något internt.

Med den hemlagade eldningen i källarmoskeer lyckads ju MSM piska upp "antirasism"hat och fackeltåg utan att veta ett skit (och dessutom hade de i slutänden totalt fel i sina antaganden). Så visst kan de. Men den här gången kanske de som sagt sitter inne med för mycket kunskap om vilka gärningsmännen är... kod 291, någon?
Dags för nya armband? #plankainte
Citera
2016-07-30, 23:43
  #28
Medlem
Skippps avatar
Det var folk från Irak och Syrien som bråkade med varandra enligt min sambo. Jag pallade inte att ställa några följdfrågor så jag vet inte vem som gjorde vad, men hon träffar en massa nyanlända i jobbet så jag antar att det stämmer.
Citera
2016-07-31, 08:26
  #29
Medlem
LucNNs avatar
[quote=sajebis|58007022]
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Allt fler asylsökande konverterar till kristendom

Det där är inget annat än klassisk taqiyyah och ytterligare bara ett knep för att få stanna i Sverige och troligtvis inte anledningen till attacken.

Kan säga att det då inte är klassisk taqiyah, utan mycket tabu inom sunnikretsar och shiakretsar. Hitta gärna en hadith där Muhammad snackar avslappnad om att avsäga sig sin tro för någon anledning öht. Nej, du, det är snarare så att halva av haditherna handlar om viktigheten av att fasthålla sin tro för frälsa, till och med när ens liv hotas på fiendegrund. Det rör sig snarare om muslimer utan egentlig tro, som vill distancere sig från våldsislam. Eller kanske troende som på riktigt konverterar. Det finns gott om exempel på araber som har blivit dödade efter att ha fasthållit en konvertering till kristendomen i shariaområden. Ni tänker om dessa araber som vore de svenskare. De tänker annorlunda.
Citera
2016-07-31, 10:13
  #30
Medlem
Overklighetss avatar
Om det handlar om muslimer som ger sig på konverterade så är det ju ett solklart fall av hatbrott.
Men i Absurdistan så är det förstås bara vita som kan utföra sådant.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback