Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-28, 21:38
  #1
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ett bråk uppstod under torsdagskvällen i Halmstad. Enligt polisen tyder mycket på att några män ska ha brutit sig in på ett område till ett asylboende och där misshandlat några boende.
Vittnen ska ha sett att plankor har använts vid bråket.

http://www.expressen.se/kvallsposten...k-med-plankor/

Vad rör sig detta om tro? SD-döds-knarkar-nazister som försökt döda befolkningen på boendet eller gäller det klankrig? Religiöst betingat?
__________________
Senast redigerad av b00b00 2016-07-28 kl. 21:39. Anledning: Jaja, källa på de ja..
Citera
2016-07-28, 21:45
  #2
Medlem
Mja inte sd/nazzar. Då skulle det stå "hatbrott" misstänkt
Citera
2016-07-29, 09:44
  #3
Medlem
ukrossos avatar
Knivattack på asylboende, Halmstad

http://www.hn.se/nyheter/sverige/att...dade-1.3515684
Citat:
Några män bröt sig in på ett asylboende i Halmstad och misshandlade två boende vid åttatiden på torsdagskvällen. Sedan flydde gärningsmännen platsen.
-
Gärningsmännen är efter midnatt ännu på fri fot. Motivet till händelsen är okänt och polisen känner inte till om det finns någon hotbild mot asylboendet.
-
TT: Handlar det om ett hatbrott?

- Det är ingenting vi kan spekulera i just nu. Vi ska höra männen när de blivit omplåstrade och samla fler vittnesuppgifter. Vi hoppas sedan att vi kommer att få uppslag på vilka gärningsmännen kan vara, sade Carlbom.
Kollade vidare på HN och såg detta - Allt fler asylsökande konverterar till kristendom. Kan det ha med konvertering att göra eller har offren gjort sig ovän med fel personer på något annat vis?
__________________
Senast redigerad av ukrosso 2016-07-29 kl. 09:57.
Citera
2016-07-29, 09:55
  #4
Medlem
jannestungas avatar
Knivattack "på", inte "emot".

Jag har en känsla av att kristna allmänt ligger pyrt till när det kommer till bråk? Kanske beroende på lägersammansättningen, men ändå...
Citera
2016-07-29, 09:57
  #5
Medlem
Captinheros avatar
Intressant, undrar om de gick på 2 helt random eller efter någon speciell profil. Låter lite skumt att gå in misshandla lite och sen fly platsen. Var det " högerextremister" eller vanliga svenskar? Eller var det andra muslimer som attackerade kristna nyanlända?
Citera
2016-07-29, 10:00
  #6
Medlem
jannestungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Intressant, undrar om de gick på 2 helt random eller efter någon speciell profil. Låter lite skumt att gå in misshandla lite och sen fly platsen. Var det " högerextremister" eller vanliga svenskar? Eller var det andra muslimer som attackerade kristna nyanlända?
Kan ju handla om heder, nån kvinna inblandad...
Citera
2016-07-29, 10:01
  #7
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannestunga
Kan ju handla om heder, nån kvinna inblandad...

Mycket möjligt, får se om mer info kommer snart då
Citera
2016-07-29, 10:05
  #8
Medlem
ukrossos avatar
Något jag tycker är anmärkningsvärt är att Aftonbladet inte har nappat på denna nyheten än.
Citera
2016-07-29, 10:06
  #9
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Något jag tycker är anmärkningsvärt är att inte Aftonbladet har nappat på denna nyheten än.

Ja om det skulle vara högerextremister så skulle det stå på första sidan " NAZIST ATTACK PÅ ETT ASYLBOENDE"
Citera
2016-07-29, 10:15
  #10
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ja om det skulle vara högerextremister så skulle det stå på första sidan " NAZIST ATTACK PÅ ETT ASYLBOENDE"
Det skulle förutsätta att massmedia visste vilka som var skyldiga och det tror jag faktiskt inte. Däremot kanske dom inte vill att folk ska få koll på detta ifall det visar sig vara något internt.
Citera
2016-07-29, 10:20
  #11
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Det skulle förutsätta att massmedia visste vilka som var skyldiga och det tror jag faktiskt inte. Däremot kanske dom inte vill att folk ska få koll på detta ifall det visar sig vara något internt.

därför jag skrev om det skulle vara högerextremister, alltså bekräftat.
Citera
2016-07-29, 10:22
  #12
Medlem
sajebiss avatar
[quote=ukrosso|58006815] Allt fler asylsökande konverterar till kristendom

Det där är inget annat än klassisk taqiyyah och ytterligare bara ett knep för att få stanna i Sverige och troligtvis inte anledningen till attacken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback