Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-07, 23:29
  #25
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Addisons sjukdom.
http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=842

Tack.
Kanske nåt hände vid infektionen då. Får se.

Det stod i vart fall att det kunde upptäckas/uppträda efter/vid en infektion. Fast ändå lite konstigt om läkarna inte redan kollat. Har skrivit ned det varje fall.
Citera
2017-05-10, 13:09
  #26
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Tack.
Kanske nåt hände vid infektionen då. Får se.

Det stod i vart fall att det kunde upptäckas/uppträda efter/vid en infektion. Fast ändå lite konstigt om läkarna inte redan kollat. Har skrivit ned det varje fall.

Jaha, då kom det här datumet då det var dags för 2 läkarbesök. Jag har skrivit tisdag tidigare men det är onsdag i dag. Jag blandar ihop och glömmer -ibland även väldigt viktiga saker.

Läkare 1. Psykiater.
Ja, jag var som vanligt trött och seg och svag i musklerna. har utvecklat en teknik för det för att kunna promenera. Jag tar inte ut stegen utan går lite mjukare och då slipper jag sota för det efteråt.

Allt skulle ju kunna ha en psykiatrisk orsak eller en del av det skulle kunna ha psykosomatisk grund.
Kroniskt trötthetssyndrom plockade han bort direkt iom att jag haft liknande men inte lika markant som nu. Kroniskt trötthetssyndrom går helt enkelt inte i skov.

I.o.m. att jag senare under dagen skulle träffa husläkaren så gav psykiatern mig uppgiften att be husläkaren att grundligt undersöka (inte kroppsundersökning) min hälsostatus.
Där hade jag ju en par saker från här i tråden med.

Nu fick jag ett samtal en timme innan jag skulle vara hos husläkaren. Läkaren hade blivit akut sjuk så det blev inget av med det i dag.

Har även gått på Norspanplåster sedan i mitten på februari mot svår värk. Fast redan dag ett så kändes det som galet med dessa plåster men tänkte att det är nog biverkningar som går över.
En del av tröttheten skulle kunna bero på dessa.

En dag i taget.
Citera
2017-05-11, 11:29
  #27
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Nu har det gått 8 månader sedan jag skrev sist.

Har blivit ås otroligt svag i låren och överarmarna. Svagheten kommer inte på en gång utan det är vid upprepning. Promenad är ett bra exempel, går bra kortare bita upp till hundra meter sen blir det som främre lårmusklerna tappar energi.
Trappor ska vi inte tala om. Jag kan trotsa allt det här och ta en längre promenad för att jag vill men det får jag sota för hela nästkommande dygn. Då brinner det i det främre lårmusklerna.

Ibland får jag kortare feberstunder också. Brukar uppleva det som en skön värme mitt i bröstet och lite mindre skön värme i benen. Normalt ligger jag på 36,5 och den där febern som går över på en timme ligger på 38 grader.

Alltså kan man säga att jag blir snabbt förtröttad av saker. Pumpa cykel -går bra tre-fyra första pumpen sen går det segare och segare. Får sätta mig och vila 10-15 min sen är det normaldåligt igen.
Skulle fixa med lite tegelpannor på stugan. Då blev jag med ofattbart trött i armarna.



Jag säger det här till min läkare men får till svar att det kan vara normalt. Har varit sjukskriven på 50% sedan i november. Fysisk utmattning.

Brukar läsa lite sagor för barnbarnen när de sover över. Det är som om luften tar slut innan meningen.

Har ju gradvis vant mig vid de här sakerna men det verkar nästan som om svårigheterna ökar gradvis. 50 är ju ingen ålder. Blir inte andfådd heller.


Frugan är väl den som skött det mesta i köket alla tider ska erkännas men jag kan jag med. Skala potatis 5st ~vila 5 till ~vila..... Lika med handdiskningen. Jag har förklarat mig här hemma så hon inte tror det är av bara bekvämlighet.

På det stora hela ..... så trött.... Vaknar tröttare än när jag somnade.


Börjar undvika vissa hobbysaker med kompisarna. Jag förstår ingenting och jag vill inte hålla på att förklara mig -känns bara tjatigt.
Har åldern tagit mig nu?
Eller hänger det ihop med infektionen i inre nyckelbensleden och förstorad thymuskörtel?

Levaxin har läkaren inte tyckt jag behövt då värdena sett bättre ut. Annars är ju det med sånt som kan göra människor loja.

Arma människa. Jag lider så med dig.
Är själv i någon liknande situation men man har ej ännu funnit felet ännu på mig heller. Och den 14 maj är det 6 månader sedan symtomen kom för mig.

Jag kan bara hoppas att dom finner lösning för dig snart.
Citera
2017-05-11, 13:55
  #28
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Arma människa. Jag lider så med dig.
Är själv i någon liknande situation men man har ej ännu funnit felet ännu på mig heller. Och den 14 maj är det 6 månader sedan symtomen kom för mig.

Jag kan bara hoppas att dom finner lösning för dig snart.

Tack det samma!

Som lök på laxen så fick jag ett samtal en timme innan jag skulle till vårdcentralen i går.
Läkaren hade blivit akut sjuk.

Ny tid den 22:a.

Vi får väl an leva på hoppet. För att försöka se det positiva i det hela så är det nog bättre att vara i ovisshet än att ha en definitiv allvarlig dom/diagnos.

Hela vårapparaten verkar vara lite osmord. Allt här i Sverige verkar ta så lång tid mot för vad det skulle kunna göra. Jag har inte bevis för det -det är mer en känsla.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback