Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-28, 10:54
  #1
Medlem
Whiteejacks avatar
Jag har inte direkt varit bredvid någon som är förkyld då jag på sistone mest vart inomhus senaste veckan, ingen i hushållet är förkyld, jag äter relativt bra.

Var sjuk för ca 2-3 veckor sen, nu känner jag att det är påväg igen.

Varför är det såhär för, brukar sällan bli förkyld 2 gånger på raken på sådan kort tid, dessutom under sommaren (har aldrig tidigare i mitt liv blivit förkyld under sommaren)

Något som är bevisat hjälper ifall en förkylning är påväg? Förutom vitamin C?
Citera
2016-07-28, 11:01
  #2
Avstängd
diadaras avatar
Kanske dum fråga, men har du kollat upp om du är allergisk mot något? Jag har en kompis som aldrig varit allergisk mot något i hela sitt liv och plötsligt en sommar blev helförkyld. Visade sig att han inte tålde Timotej. Bara sådär.
Citera
2016-07-28, 11:05
  #3
Medlem
virablatiras avatar
Tänkte säga detsamma som diadara. Så kolla upp eller prova någon allergitablett. Hade likadant och blev "sjuk" varje sommar med alla liknande symptom utom feber
Citera
2016-07-28, 11:14
  #4
Medlem
Whiteejacks avatar
Ingen allergi
Typisk förkylning
Citera
2016-07-28, 12:10
  #5
Avstängd
diadaras avatar
Då kan det ju tyvärr vara så att du har lite dåligt immunförsvar. Har du besvär med magen också? Taskig mag- och tarmflora kan sänka immunförsvaret så då kan man behöva fixa det med tillskott av nyttiga bakterier, typ ProViva.
Citera
2016-07-28, 13:02
  #6
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diadara
Då kan det ju tyvärr vara så att du har lite dåligt immunförsvar. Har du besvär med magen också? Taskig mag- och tarmflora kan sänka immunförsvaret så då kan man behöva fixa det med tillskott av nyttiga bakterier, typ ProViva.

Har dålig mage ja haha, kanske det
Citera
2016-07-28, 13:03
  #7
Medlem
Börja träna, det får fart på ämnesomsättningen, du äter dessutom bättre
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback