Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-01, 08:51
  #337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Ja för jävligt. Att en sån här störd person går lös och kan ställa till med ett vansinnesdåd som detta säger en del om hur illa psykiatrin och rättsväsendet fungerar i det här landet. Det verkar ju inte ha varit någon blixt från klar himmel direkt i det här fallet.
Sonen är hos sin mamma nu och får det förhoppningsvis bra i framtiden.
Citera
2016-08-01, 09:05
  #338
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiafass
Sonen är hos sin mamma nu och får det förhoppningsvis bra i framtiden.

Stackars son... Han borde få komma till en kärleksfull familj. Hon har ju uppenbarligen inte alla hästar hemma hon heller.
Citera
2016-08-01, 19:14
  #339
Medlem
Poogles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Stackars son... Han borde få komma till en kärleksfull familj. Hon har ju uppenbarligen inte alla hästar hemma hon heller.

Mamman blev ju av med vårdnaden?
Pga missbruk?
Citera
2016-08-01, 21:34
  #340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Gunilla Sparre.

Sparre, samma släkt som SIxten Sparre? Alltså han med Elvira Madigan.
Citera
2016-08-01, 22:26
  #341
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Mamman blev ju av med vårdnaden?
Pga missbruk?

Vet inte orsaken till lvu:n / sol på pojken.
Citera
2017-06-23, 16:11
  #342
Medlem
Hydraheads avatar
Ingen som sitter på FUP i detta fallet??
Citera
2017-07-18, 15:11
  #343
Medlem
Tomatos avatar
Grabben ansågs allvarligt psykiskt störd och döms för 2 mord.
Man vill gärna slippa se honom på gatorna på ett bra tag, om ens någonsin.
Citat:
Allvarligt psykiskt störd
En enig tingsrätt gick på åklagarens linje och dömde 39-åringen för två fall av mord, misshandel, olaga frihetsberövande, olaga hot, ofredande och grov stöld.
Under utredningen genomgick 39-åringen en rättspsykiatrisk undersökning. Han bedöms lida av en allvarligt psykisk störning, både när han begick gärningarna och vid undersökningen. Han överlämnas därför till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...oraldrar--doms
Citera
2017-07-19, 15:38
  #344
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av plasttallrik
Just det. Jag är adopterad och har stora hundar som kan ta sig för det mesta. Oftast helt oväntat. Dessutom avskyr de svarta människor, främst barn. Vidare så är jag halv ryss och halv svensk zigenare av födseln. Vilket gav mig ett temperament och styrka att klara mig trots de två pedofila och missbrukande ärkesvenskar som adopterade mig.
Tyvärr har jag aldrig blivit dömd för något brott under 60 år av liv. Inte heller har jag blivit vårdad av psykiatrin.
Så, ta fördomarna och stoppa upp dem.
Adoptioner är ofta misslyckade, tyvärr. Men beroende på föräldrarnas olämplighet i första hand. Barnets ras har mindre betydelse.
Beträffande det inträffade dubbelmordet, så tragiskt. Säkert en drogpsykos.
I Latinamerika är de andra länderna rädda för chilenare. Speciellt länderna som ligger granne med Chile, som Argentina, Peru och Bolivia. Alla som någon tid under de senaste 40 åren har bott i utanförskapsområden vet varför folk är rädda för chilenare. De kan löpa totalt amok och meja ner allt i sin väg. Jag har sett en chilenare på 160 cm ensam spöa 4 stora turkar. En gång så såg jag en rasande chilenare hugga sönder en husvagn ned en kniv för att han var arg på en man som satt inne i vagnen. Osv.
Möjligen blev MGM arg.

Jag har som svensk bott i Sydamerika och det stämmer inte att man är rädda för chilenare. Däremot har Bolivia och Peru territoriella konflikter med Chile som nu hamnat hos internationella domstolen i Haag för behandling. Chilenare uppfattas i dessa länder som tjuvar och oärliga(bedragare) inte som direkt farliga. De som däremot betraktas som farliga är centralamerikaner och colombianer. Chile är det tryggaste och säkraste landet att bo i i hela Latinamerika. Den enskilt största gruppen latinos som kommit till Sverige är chilenare.
Citera
2017-08-01, 20:52
  #345
Medlem
Snitsigares avatar
Läst lite på sidan mord.nu om det här fallet. Fup verkar inte finnas att tillgå? Bara tingsrättsdom och teknisk rapport.
Det jag inte blir klok på är när Michel har kidnappat sonen och har honom ett par timmar. Varför ringer ingen och anmäler?
Citera
2017-11-21, 11:06
  #346
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Grabben ansågs allvarligt psykiskt störd och döms för 2 mord.
Man vill gärna slippa se honom på gatorna på ett bra tag, om ens någonsin.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...oraldrar--doms

http://svea.se/Om-Svea-hovratt/Nyhet...or-dubbelmord/

Citat:
Hovrätten fastställer nu tingsrättens dom i skuldfrågan och dömer mannen för morden. Även utdömt skadestånd fastställs. Till skillnad från tingsrätten anser hovrätten dock att påföljden ska bestämmas till fängelse på livstid

Nu livstid
Citera
2017-11-21, 15:46
  #347
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2018-10-03, 11:52
  #348
Medlem
T34Panzers avatar
Nu finns fallet att lyssna på i Rättegångspodden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback