Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-27, 12:17
  #1
Medlem
Tjenare.
För 2 dagar sedan vad jag och drog ut en visdomstand i underkäken på vänstra sidan. Det var omständigt och stora tången jucka hon med i 45 minuter innan den lossnade. Bedövningen gick ur relativt fort ( cs 4 timmar senare) och sen dess har det gjort ont som förväntat.

Jag fick råd att göra lite lätt käkgymnastik genom att röra på underkäken åt olika håll och upptäckte att så fort jag gapar eller för underkäken framåt så sticker det till i underläppen. Inte att det gör ont men det sticker till ganska ordentligt.

Är det någon som vart med om detta?

Jag har läst att nervskador kan göra att man tappar känseln men jag lyckas inte hitta något om detta stick i underläppen.
Citera
2016-07-27, 14:33
  #2
Medlem
Men du ska inte göra det... Alltså röra mun och allt som vanligt det har bara gått 2 dagar. Låt det vara i 1-2 veckor. Du ska inte ens äta vanlig mat tills allt är läkt
Citera
2016-07-27, 15:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
Men du ska inte göra det... Alltså röra mun och allt som vanligt det har bara gått 2 dagar. Låt det vara i 1-2 veckor. Du ska inte ens äta vanlig mat tills allt är läkt

Enligt den info jag fick skulle jag äta flytande föda första dygnet.
Jag rör inte munnen mycket alls. Det gör för ont men när jag rör underkäken sticker/nyper det i underläppen och det är det jag efterfrågan om någon vart med on det och vad det kan vara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback