Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-26, 23:40
  #1
Medlem
RonnyRasks avatar
http://www.vk.se/1776427/stor-polisinsats-pa-umea-ostra


– Två poliser med automatvapen står vid norra entrén medan en polisbil spärrar av infarten nere vid rondellen in till den södra. De säger att hela stationen är avstängd.
Pådraget ska ha inletts i samband med att ett nattåg anlände vid stationen strax innan elva på tisdagskvällen.
Vittnen berättar för VK:s utsände hur resenärerna på tåget möttes av polis och fick lämna platsen springande.
Enligt uppgifter till VK står två ambulanser redo vid Statoil på Öbacka. Personalen har skyddshjälmar på sig.

Eftersom resenärerna blev tvugna att springa från platsen måste det väl nästan röra sig om bomhot? Någon i Umeå med mer information?
Citera
2016-07-26, 23:46
  #2
Medlem
Venators avatar
Utdrag ur Expressens artikel:

Citat:
[...]

– Jag har sett minst sex polisbilar, fyra målade och två civila. De har beordrat folk att sticka i väg därifrån. De hade ett väldigt högt tonläge och lät väldigt allvarligt, säger ett vittne till händelsen.

Vittnet säger att flera poliser går runt med automatvapen.

– Jag har sett flera poliser med automatvapen, och det ser ut att vara MP5r, säger vittnet.

Insatsen ska ha pågått i runt en halvtimme och påbörjats innan tåget kom till stationen.

– Folk kom springande med väskor och såg ut att vara passagerare, säger vittnet.

[...]

http://www.expressen.se/nyheter/stor...ion-avsparrad/
Citera
2016-07-26, 23:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
http://www.vk.se/1776427/stor-polisinsats-pa-umea-ostra


– Två poliser med automatvapen står vid norra entrén medan en polisbil spärrar av infarten nere vid rondellen in till den södra. De säger att hela stationen är avstängd.
Pådraget ska ha inletts i samband med att ett nattåg anlände vid stationen strax innan elva på tisdagskvällen.
Vittnen berättar för VK:s utsände hur resenärerna på tåget möttes av polis och fick lämna platsen springande.
Enligt uppgifter till VK står två ambulanser redo vid Statoil på Öbacka. Personalen har skyddshjälmar på sig.

Eftersom resenärerna blev tvugna att springa från platsen måste det väl nästan röra sig om bomhot? Någon i Umeå med mer information?

Ja, undrar vad det kan va, eller om det är någon tungt kriminell som åkt med.
Citera
2016-07-26, 23:48
  #4
Medlem
Jag tror på följande alternativ

1. En övning
2. En bomb
3. En fejk-bomb
Citera
2016-07-26, 23:50
  #5
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja, undrar vad det kan va, eller om det är någon tungt kriminell som åkt med.

En misstänkt självmordsbombare som har rest med tåg ifrån Tyskland, fullt rimligt antagande och inte särskilt överraskande, någon gång kommer det att ske,


Bara att vänja sig enligt professor Egnell vid Försvarshögskolan.
Citera
2016-07-26, 23:50
  #6
Medlem
arowanajs avatar
Verkar även som att tåget var nästan en timme sent.

Insatsen avslutad och två gripna.
__________________
Senast redigerad av arowanaj 2016-07-26 kl. 23:53.
Citera
2016-07-26, 23:51
  #7
Medlem
Det är väl en sån där jävla is-taliban-terrorist-idiot.allu akhbar JÄVEL!!
Vi lär ju inte komma undan skiten..


Deprimerad är vad man blir..



..JA det kan va nåt annat också, och det hoppas jag verkligen att det är
Citera
2016-07-26, 23:51
  #8
Medlem
Inte hört något. Men bombhot mot stationen låter väl rimligt att anta.
Citera
2016-07-26, 23:52
  #9
Avstängd
Kyssmigimorgons avatar
Terrordåd på gång Bor det en del skäggapor i Umeå?
Citera
2016-07-26, 23:52
  #10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Inte hört något. Men bombhot mot stationen låter väl rimligt att anta.

Det tycker jag, särskilt med tanke på att ambulanspersonal i standby-läge vid en närbelägen mack bär hjälmar.
Citera
2016-07-26, 23:52
  #11
Medlem
enligt AB har 2 personer gripits på tåget misstänkt för brott
Citera
2016-07-26, 23:53
  #12
Avstängd
Kyssmigimorgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illpajsa
Jag tror på följande alternativ

1. En övning
2. En bomb
3. En fejk-bomb


Dom övar väl fan inte mot ett tåg med resenärer helt sådär bara och skrämmer upp folk?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback