Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-26, 14:38
  #1
Medlem
Detta har varit en mycket produktiv sommar för min del. Satte som mål att lära mig Python (kunde ingen python före sommaren). Sagt och gjort, lärt mig alla grundsatser, datastrukturer, objektorienterat, i/o etc. Även behärskat mer än en handfull moduler, inkl. os, socket, urllib, re, bs4, time, datetime, numpy, scipy, pandas och lite django.

Jag sitter nu med vad jag tycker rätt mycket kunskap inom språket och har även beställt hem Programming Python av Lutz. Min problem är att det börjar bli lite tråkigt att bara läsa en massa. Jag vet inte vad jag ska göra med all kunskap. Tänkte att någon här i flashback kan hjälpa mig gå vidare med något open sourceprojekt, något jag kan göra själv som inte är trivialt eller liknande.

Tack på förhand!

Ytterligare en fråga: vilka steg bör jag ta nu för att komma vidare?
__________________
Senast redigerad av ASATNA 2016-07-26 kl. 14:47.
Citera
2016-07-26, 14:56
  #2
Medlem
LiLWizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASATNA
Detta har varit en mycket produktiv sommar för min del. Satte som mål att lära mig Python (kunde ingen programmering före sommaren). Sagt och gjort, lärt mig alla grundsatser, datastrukturer, objektorienterat, i/o etc. Även behärskat mer än en handfull moduler, inkl. os, socket, urllib, re, bs4, time, datetime, numpy, scipy, pandas och lite django.

Jag sitter nu med vad jag tycker rätt mycket kunskap inom språket och har även beställt hem Programming Python av Lutz. Min problem är att det börjar bli lite tråkigt att bara läsa en massa. Jag vet inte vad jag ska göra med all kunskap. Tänkte att någon här i flashback kan hjälpa mig gå vidare med något open sourceprojekt, något jag kan göra själv som inte är trivialt eller liknande.

Tack på förhand!

Ytterligare en fråga: vilka steg bör jag ta nu för att komma vidare?

Här finns en lista på open source projekt med Python. Kika om du hittar något som låter intressant.
http://up-for-grabs.net/#/tags/python

Om du vill utmana dig själv och dina nyfunna kodkunskaper kan du köra lite CodeClash eller varför inte CodeAcademy?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback