Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-25, 22:13
  #1
Avstängd
ilpobres avatar
Kommer förmodligen börja läsa på universitetet till hösten. Därför undrar jag om det lönar sig att hyra en Macbook Air för några månader, innan man har råd?
Citera
2016-07-25, 22:17
  #2
Medlem
Om du inte har råd att köpa en ny mac varför köper du inte en beggad? eller en ny pc?
Citera
2016-07-25, 22:36
  #3
Medlem
Elementarts avatar
Hur mycket kostar det att hyra en Macbook? Annars ger ju Mecenat-kortet rabatt på Apple-datorer, men måste det vara en Macbook?
Citera
2016-07-26, 01:46
  #4
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Hur mycket kostar det att hyra en Macbook? Annars ger ju Mecenat-kortet rabatt på Apple-datorer, men måste det vara en Macbook?

Han frågar juh här i Mac: Bärbart, så varför skulle han då vilja ha något annat?
Citera
2016-07-26, 01:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Kommer förmodligen börja läsa på universitetet till hösten. Därför undrar jag om det lönar sig att hyra en Macbook Air för några månader, innan man har råd?

Förstår inte frågan, varför skulle det LÖNA sig att hyra (sic) en dator fram tills man har råd att köpa en? Flyttar ju bara fram tidpunkten tills du får råd.

Hur fan kan folk med dessa frågor i huvudet komma in på universitet?

Förtydliga frågan tack.

Sen den absolut bästa frågan: VARFÖR i HELVETE är det just en Macbook Air du ska ha?
Citera
2016-07-26, 01:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Han frågar juh här i Mac: Bärbart, så varför skulle han då vilja ha något annat?

juh? Vad är det för jävla ord?

Ang det bolda, TS verkar faktiskt inte smart i huvudet så den du citerade vill väl lotsa in TS på bättre tankar.

Hyr man verkligen ut datorer nuförtiden?

Edit: Det är ju larviga priser. Herregud.
http://www.macrent.se/lego.php?name=...egories&cid=10
__________________
Senast redigerad av 17aug88 2016-07-26 kl. 02:02.
Citera
2016-07-26, 03:17
  #7
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17aug88
juh? Vad är det för jävla ord?

Ang det bolda, TS verkar faktiskt inte smart i huvudet så den du citerade vill väl lotsa in TS på bättre tankar.

Hyr man verkligen ut datorer nuförtiden?

Edit: Det är ju larviga priser. Herregud.
http://www.macrent.se/lego.php?name=...egories&cid=10

Ett bra ställe som både hyr ut och säljer begagnade datorer från Apple är www.mtorget.se
Man kan hyra veckovis eller månadsvis och man binder sig inte för långa kontrakt utan hyr
så länge man vill.

Skulle man sedan vilja köpa loss den produkt man hyrt så kan man tillgodoräkna sig
en del av det man betalt i hyra som avdrag på försäljningspriset
Citera
2016-07-26, 09:48
  #8
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17aug88
Förstår inte frågan, varför skulle det LÖNA sig att hyra (sic) en dator fram tills man har råd att köpa en? Flyttar ju bara fram tidpunkten tills du får råd.

Hur fan kan folk med dessa frågor i huvudet komma in på universitet?

Förtydliga frågan tack.

Sen den absolut bästa frågan: VARFÖR i HELVETE är det just en Macbook Air du ska ha?
Inser nu att frågan var onödig, kan ju räkna ut det själv. Det jag mellan raderna antydde var om det lönar sig att hyra datorn istället för att köpa den på avbetalning.

Varför inte? Jag trivs med Mac, gillar inte PC speciellt mycket. Av vad jag förstått så är det dessutom den billgaste laptopen i Apples sortiment.
Citera
2016-07-26, 12:06
  #9
Avstängd
ilpobres avatar
Självklart är jag ingen idiot som vissa här vill belysa, tro inte det. Naturligtvis förlorar jag pengar när jag hyr, vilket försvårar sparandet till en ny dator. Det jag ville veta var om det lönar sig att hyra eller att köpa på avbetalning, någon tog till exempel upp att hyrkostnaden för utlåningstiden kan bli avdragsgill om man sedan köper datorn av dem. Är tonåring och har aldrig haft ett fast jobb, vilket gör att jag inte har råd med att köpa en just nu.
Citera
2016-07-26, 22:19
  #10
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Han frågar juh här i Mac: Bärbart, så varför skulle han då vilja ha något annat?

För att det blir mycket billigare.
Citera
2016-07-26, 23:23
  #11
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
För att det blir mycket billigare.
Har du något tips isåfall? Att det blir billigare är väl ganska uppenbart, bättre vet jag inte.
Citera
2016-07-26, 23:57
  #12
Medlem
annanmedlems avatar
Köp en begagnad eller köp en begagnad PC-laptop som du vet att det går att installera OS X på?
Om den nu måste köra OS X alls.
Poängen kanske var att det skulle vara just Applevarumärke på en laptop och OS X inte var det väsentliga? Vad vet jag.
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Inser nu att frågan var onödig, kan ju räkna ut det själv. Det jag mellan raderna antydde var om det lönar sig att hyra datorn istället för att köpa den på avbetalning.

Varför inte? Jag trivs med Mac, gillar inte PC speciellt mycket. Av vad jag förstått så är det dessutom den billgaste laptopen i Apples sortiment.
Vet inte vilka som hyr ut men det bör ju inte löna sig. Avbetalning borde man ju nästan få gratis i denna negativa räntemiljö?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback