Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-07-28, 00:01
  #73
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är inte jag som påstår nånting. Det är därför inte mitt jobb att googla efter fakta som nån annan påstår är vedertaget i utländsk media.

Vad gäller källkritiskhet så är det rimligt att anta att rasistiska uttalanden utan källa är att betrakta som påhitt, därför efterfrågas källor.

När dessa källor presenteras så kan man vara källkritisk mot dom och även presentera motbevisning. Eftersom jag läser väldigt mycket utländsk media så vet jag att det finns en hel del "utländsk" media som ändå har svenska skribenter som kör en svensk agenda. Det finns också mer seriösa och välkända sajter, det är av större intesse att få länkar från dom.

Så nu vet du varför jag ställde frågan, om du nu inte visste det innan, egentligen.

Som jag gissade kände du ändå till Sverigekritiken i internationell press. Den är ganska omfattande. Om du sedan väljer att inte tro på den är såklart din ensak.

Så fort något är kontroversiellt så finns det oseriösa ytterligheter, det betyder dock inte att alla är oseriösa. Våra egna styrande politiker har en mycket mer otrevlig prognos för oss än vad de ger sken av.
Citera
2016-07-28, 00:59
  #74
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Som jag gissade kände du ändå till Sverigekritiken i internationell press. Den är ganska omfattande. Om du sedan väljer att inte tro på den är såklart din ensak.

Så fort något är kontroversiellt så finns det oseriösa ytterligheter, det betyder dock inte att alla är oseriösa. Våra egna styrande politiker har en mycket mer otrevlig prognos för oss än vad de ger sken av.
Internationell media är inte alltid så internationell som du tror. Ofta är det svenska skribenter som skriver om Sverige. Källkritik är oerhört viktig.
Citera
2016-07-28, 01:03
  #75
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Tycker också att 30K är för mycket, jag håller med om att Sverige bör endast ta emot kvotflyktingar.


I dagsläget tycker jag det är 34500 för mycket.
Citera
2016-07-28, 03:23
  #76
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merki
Det är ju bara femtedel jämfört med förra året. Varför är detta en för hög nivå? Livrädd för främlingar?
Dra åt helvete.
Citera
2016-07-28, 10:14
  #77
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Internationell media är inte alltid så internationell som du tror. Ofta är det svenska skribenter som skriver om Sverige. Källkritik är oerhört viktig.

Jag säger inte emot dit och ja, källkritik är viktigt.
Citera
2016-07-28, 10:22
  #78
Medlem
Lagerthas avatar
.
.
Antalet muslimer i landet är starkt kopplat till vilket terrorhot som kommer att gälla framöver. Sverige borde toppa listan med antal muslimer per capita.

Få i världen har bättre koll på ärendet än Fuad Hussein som bl.a. säger:

"...USA och Västeuropa konsekvent underskattar arabvärldens folkliga stöd för attacker i väst"


Dyster men viktig läsning:
http://ledarsidorna.se/2016/07/fran-...ll-annu-varre/
.
.
.
Citera
2016-07-29, 09:07
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merki
Det är ju bara femtedel jämfört med förra året. Varför är detta en för hög nivå? Livrädd för främlingar?

RÄDDA FÖR FRÄMLINGAR??? Näe men kanske det är lite obehagligt att släppa in ÄNNU fler våldtäktsmän potentiella mördare och ISIS krigare bara det, men du verkar tycka att det är hur lugnt som helst! DU kanske uppskattar "nya trygga Sverige" ....och allt MYYYYYS som invasionsvågen för med sig?
Citera
2016-07-29, 09:38
  #80
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det vore också en bra idée! Att man får jobba ifrån dag ett , sedan har man ett betyg system där mäter asylsökandes attityd och motivation att vara resurs för Sverige , kommer under visa nivåer, så kan man inte få asyl.


Nu har jag inte läst igenom tråden efter jag postade men såg att nån ansåg att det var rasistiskt el och slaveri.

Jag fattar inte?
Vi vet att folk sitter sysslolösa medan de väntar på deras ärenden behandlas.
Sysslolöshet är aldrig bra. Det leder också till att man bara umgås med andra i samma situation och man vänjs vid att få bidrag.

Att "tvingas" jobba för sitt bidrag, precis som vi andra tvingas jobba för att få lön är väl en bra grej.
Jag som bor i Malmö ser hur staden förfaller, blir smutsigare och smutsigare och det finns inga pengar att rensa upp skiten. Samtidigt ser jag en massa asylansökare som planerar planlöst omkring, sitter i klungor och röker.

Om jag minns rätt gick Danska Socialdemokraterna ut med en kampanj för några år sen som sade " I Danmark jobbar man", deras facebook sida blev nerklottrat av svenska sossar som ansåg att det var rasistiskt.

Det var visst "kommer du till Danmark skall du jobba".

Och självklart blev det massa gnäll i Svensk media

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6123867


Är det konstigt att det ser ut som det gör i Sverige, om man ens antyder att folk skall jobba så är man rasist...
Citera
2016-07-30, 00:23
  #81
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Nu har jag inte läst igenom tråden efter jag postade men såg att nån ansåg att det var rasistiskt el och slaveri.

Jag fattar inte?
Vi vet att folk sitter sysslolösa medan de väntar på deras ärenden behandlas.
Sysslolöshet är aldrig bra. Det leder också till att man bara umgås med andra i samma situation och man vänjs vid att få bidrag.

Att "tvingas" jobba för sitt bidrag, precis som vi andra tvingas jobba för att få lön är väl en bra grej.
Jag som bor i Malmö ser hur staden förfaller, blir smutsigare och smutsigare och det finns inga pengar att rensa upp skiten. Samtidigt ser jag en massa asylansökare som planerar planlöst omkring, sitter i klungor och röker.

Om jag minns rätt gick Danska Socialdemokraterna ut med en kampanj för några år sen som sade " I Danmark jobbar man", deras facebook sida blev nerklottrat av svenska sossar som ansåg att det var rasistiskt.

Det var visst "kommer du till Danmark skall du jobba".

Och självklart blev det massa gnäll i Svensk media

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6123867


Är det konstigt att det ser ut som det gör i Sverige, om man ens antyder att folk skall jobba så är man rasist...


Du har självklart rätt, det skall vara arbete kopplad med asylrätten och dessutom utvärderings program om man är värdering få besudla Svensk jord. Men många MENA invandrare är skräp människor och saknar människor värde att få stanna i Sverige.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback