Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-25, 12:45
  #1
Medlem
Verket har släppt en ny prognos för antalet asylsökande 2016. Nya prognosen säger 34500st.

Personligen anser jag att detta är en på tok för hög nivå. Var har SD tagit vägen, det är så tyst i debatten? Alla verkar nöjda bara för att nivån är lägre än katastrofåret 2015.
Även om 50% får avslag på sin ansökan anser jag att nivån fortfarande är för hög. Vi bör kommer ner under 5000st. Helst noll, men jag vet att det är en utopi.

http://www.expressen.se/nyheter/farr...gt-ny-prognos/
Citera
2016-07-25, 13:44
  #2
Medlem
Furillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaps2015
Verket har släppt en ny prognos för antalet asylsökande 2016. Nya prognosen säger 34500st.

Personligen anser jag att detta är en på tok för hög nivå. Var har SD tagit vägen, det är så tyst i debatten? Alla verkar nöjda bara för att nivån är lägre än katastrofåret 2015.
Även om 50% får avslag på sin ansökan anser jag att nivån fortfarande är för hög. Vi bör kommer ner under 5000st. Helst noll, men jag vet att det är en utopi.

http://www.expressen.se/nyheter/farr...gt-ny-prognos/

"Vi ser ett nytt Sverige växa fram, flyktingmotståndet fortsätter att öka visar en undersökning som SvD låtit Sifo göra.

Tre fjärdedelar av befolkningen anser att integrationen i Sverige fungerar dåligt.

1 procent tycker att integrationen fungerat mycket bra.

46 procent av svenskarna vill att lagar och regler ändras så att färre flyktingar får uppehållstillstånd i Sverige.

Integration och immigration är de frågor som svenskarna anser är allra viktigast, långt före traditionella vattendelare som skola, vård och arbetsmarknadsfrågor"

http://www.svd.se/vi-svenskar-ser-os...stormakt-start
Citera
2016-07-25, 13:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaps2015
Personligen anser jag att detta är en på tok för hög nivå. Var har SD tagit vägen, det är så tyst i debatten? Alla verkar nöjda bara för att nivån är lägre än katastrofåret 2015.
Även om 50% får avslag på sin ansökan anser jag att nivån fortfarande är för hög. Vi bör kommer ner under 5000st. Helst noll, men jag vet att det är en utopi.

SD verkar ha helt tagits över av förrädare. År 2010 så kom det färre än de siffror vi ser nu och då gick SD till val på att stoppa den enligt dem "galna asylpolitiken". Nu 6 år senare och X antal hundratusen fler "flyktingar" i landet och man verkar vara nöjd med dessa nivåer som man ganska nyligt tyckte var alldeles på tok för många. Ser ut som att SD är inställda på att bli det nya FP. Ett mesigt mellanmjölksparti som leker stöd åt M.

Självklart är 35 000 "flyktingar" för många, en "flykting" är en för mycket. Vi måste börja deportera istället för att ta in och vi måste deportera många. Det är en jävla skandal att SD som utger sig för att vara realistiska inte kräver detta.
Citera
2016-07-25, 13:50
  #4
Medlem
merkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaps2015
Verket har släppt en ny prognos för antalet asylsökande 2016. Nya prognosen säger 34500st.

Personligen anser jag att detta är en på tok för hög nivå. Var har SD tagit vägen, det är så tyst i debatten? Alla verkar nöjda bara för att nivån är lägre än katastrofåret 2015.
Även om 50% får avslag på sin ansökan anser jag att nivån fortfarande är för hög. Vi bör kommer ner under 5000st. Helst noll, men jag vet att det är en utopi.

http://www.expressen.se/nyheter/farr...gt-ny-prognos/

Det är ju bara femtedel jämfört med förra året. Varför är detta en för hög nivå? Livrädd för främlingar?
Citera
2016-07-25, 13:53
  #5
Medlem
carminaburanas avatar
har ni inte märkt hur lite utrymme SD fått i MSM senaste året? Tidningarna verkar ha fattat att ju mer de skriver om dem desto opulärare blir de, så de har stängt av kranen. Sorgligt.
Citera
2016-07-25, 14:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merki
Det är ju bara femtedel jämfört med förra året. Varför är detta en för hög nivå? Livrädd för främlingar?

1. Våra system är redan överbelastade. Skolor, vård, boende etc. Det blev fullt överallt under 2015 och det har inte rett upp sig ännu. Först om 7år kommer hälften av de som kom arbetat sin första dag i Sverige.

2. Jag är inte rädd för främlingar som lever ett västerländsk liv, jag tror du förstår vad jag menar utan att gå in i detaljer. Jag är däremot rädd för fler muslimer, halalmat i skolan, nedmontering av kristna symboler, burkor, våldtäkter, vidrig kvinnosyn, IS-krigare, separerade badtider, stenkastning mot blåsljuspersonal i förortsområdena etc. Fler invandrare från afrika och mellanöstern kommer obönhörligen leda till ännu mer problem.

3. Rent ekonomiskt går vi redan på knä pga invandringen. Du kanske inte märker det i din egen plånbok, men många ekonomiskt svaga svenskfödda människor får inte ekonomin att gå ihop. Undanträngninseffekterna är monumentala.

4. Vi behöver stärka vårt försvar. För att få råd med detta måste vi minska kostnaden för migration.

5. Vi har överskott på män pga invandring. ska vi ta emot några så är det kvinnor och flickor.
Citera
2016-07-25, 15:05
  #7
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Vänta bara, När väl Erdogan lackar ur och släpper iväg 500 000 inom loppet av två veckor så har vi en ny flyktingvåg 2.0 där våra politiska mongon står och säger att vi måste vara humana och ta ansvar.....

Turkiet sitter med jokern kort & gott.
Citera
2016-07-25, 15:09
  #8
Avstängd
53280s avatar
Man borde göra mer , 34000 är för mycket. Sverige borde begränsa sitt asylmottagande endast till kvotflyktingar . Sverige har en för stor del utomeuropeiska invandrare.
Citera
2016-07-25, 15:10
  #9
Medlem
MartinStLouiss avatar
Tycker också att 30K är för mycket, jag håller med om att Sverige bör endast ta emot kvotflyktingar.
Citera
2016-07-25, 15:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaps2015
1. Våra system är redan överbelastade. Skolor, vård, boende etc. Det blev fullt överallt under 2015 och det har inte rett upp sig ännu. Först om 7år kommer hälften av de som kom arbetat sin första dag i Sverige.

2. Jag är inte rädd för främlingar som lever ett västerländsk liv, jag tror du förstår vad jag menar utan att gå in i detaljer. Jag är däremot rädd för fler muslimer, halalmat i skolan, nedmontering av kristna symboler, burkor, våldtäkter, vidrig kvinnosyn, IS-krigare, separerade badtider, stenkastning mot blåsljuspersonal i förortsområdena etc. Fler invandrare från afrika och mellanöstern kommer obönhörligen leda till ännu mer problem.

3. Rent ekonomiskt går vi redan på knä pga invandringen. Du kanske inte märker det i din egen plånbok, men många ekonomiskt svaga svenskfödda människor får inte ekonomin att gå ihop. Undanträngninseffekterna är monumentala.

4. Vi behöver stärka vårt försvar. För att få råd med detta måste vi minska kostnaden för migration.

5. Vi har överskott på män pga invandring. ska vi ta emot några så är det kvinnor och flickor.

Sluta påstå att 50% arbetar efter 7 år det stämmer inte, det är betydligt färre.
Citera
2016-07-25, 15:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merki
Det är ju bara femtedel jämfört med förra året. Varför är detta en för hög nivå? Livrädd för främlingar?

Ja, for det eksisterer jo ikke problemer med innvandring i Sverige... (???)
Citera
2016-07-25, 16:52
  #12
Medlem
Ja, det är för mycket och jag tror det tom. blir fler beroende på var turkarna nu hittar på.

De ska inte vara några tusen, det ska vara noll nu tills säkerhetskontroller av dom, bostäder och en fungerande integrationspolitik är på plats. Först då kanske det blir fart på flyktingvännerna att se till att göra jobbet och göra det bra.

Sen har vi ju också problemet med alla tusental som nu ska skickas tillbaka av olika anledningar, bara det kommer att bli en huvudvärk för politiker och polis. Det är ju smartare för dom att begå ett brott i detta land och få 5-15 års fängelse om ma är ung och sedan utvisning till ett land som då förhoppningsvist är uppbyggt igen.

Sen har vi också de tusentals IS-soldater som följt med stömmen som måste hittas och övervakas innan dom får för sig något, då behöver vi inte ännu fler av dom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback