Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-28, 19:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Pevaryl är inte alls kasst, har hjälpt mig mot svamp så jävla många ggr, så fort man känner att det börja klia så smöjer man lite, dagen efter är fiffin som ny.. Däremot kan man utveckla tolerans mot smörjan, och då blir nästa tablett Difflucan istället, då får man köra det hårda artilleriet och ta död på skiten invändigt, dessutom har vi kvinnor mer gynnsam miljö, men är det inte svamp så bör man inte använda Pevaryl.

Och aceton i underlivet, det kan väl ändå inte vara bra? Ett råd jag aldrig någonsin skulle följa

Jag ångrar verkligen att jag Googlade, hur råkar man ut för detta?

Nej Pevaryl är inte kasst men är det Lichen är pevaryl verkningslöst.
Orsaken är okänd men nötning diskuteras som en orsak.
Nej aceton som behandling låter inte bra, torkar ut och irriterar.
Tvätta och smörj med oliv- eller barnolja och inte tvätta för ofta och intensivt med tvål och vatten. Skölj av med vatten istället för att torka med papper.
Citera
2016-07-29, 15:02
  #14
Medlem
Tack för alla svar, fick ett PM av en kille om att det förmodligen är balanit, vilket jag googlade på och än så länge stämmer det till 100%. "Behandlingen" är ju dock att man ska tvätta och avstå från onani/sex ett tag, vilket jag har gjort utan framgång.. Och har inte vågat ringa tillbaka till kliniken riktigt än.
Citera
2016-07-30, 12:57
  #15
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MotH
Nej Pevaryl är inte kasst men är det Lichen är pevaryl verkningslöst.
Orsaken är okänd men nötning diskuteras som en orsak.
Nej aceton som behandling låter inte bra, torkar ut och irriterar.
Tvätta och smörj med oliv- eller barnolja och inte tvätta för ofta och intensivt med tvål och vatten. Skölj av med vatten istället för att torka med papper.


Att smörja med Pevaryl vid icke-konstaterad svamp är bara dumt då man kan utveckla tolerans mot det, och att behandla fel åkomma med fel medel kan inte vara bra.

Olivolja låter mer hälsosamt
Citera
2016-08-07, 01:31
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Portside
Tack för alla svar, fick ett PM av en kille om att det förmodligen är balanit, vilket jag googlade på och än så länge stämmer det till 100%. "Behandlingen" är ju dock att man ska tvätta och avstå från onani/sex ett tag, vilket jag har gjort utan framgång.. Och har inte vågat ringa tillbaka till kliniken riktigt än.

Ja då jag hoppas det löser sig. Har för mig att det är ovanligt i vuxen ålder men kan förekomma. Tvättning bör vara utan tvål eller med väldigt mild tvål. Lycka till och tveka inte att kontakta vården om det inte ger med sig men se till att få träffa en riktig läkare. Lycka till /MotH
Citera
2016-08-07, 13:56
  #17
Medlem
Allergisk mot ditt tvättmedel?
Citera
2016-08-07, 14:13
  #18
Medlem
-Zex-s avatar
Låt området vila lite. Ibland är vila bättre än att försöka vårda med diverse olika krämer och preparat.
Citera
2019-10-03, 17:38
  #19
Medlem
Hur gick det ts? Jag har samma problem tror jag. Kan ha röda prickar ibland, rödflammig mer sällan men är nästan alltid röd runt förhude. Inte jätteröd men skillnad är det.

Ibland kan det bli rätt överallt och små små sår ser det ut dom (blöder ej) och blir som snor överallt.

Oftast har jag dock inga problem alls.. så vafan är detta?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback