Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-25, 08:07
  #1
Medlem
Tänker dra en sjukt lång historia kort, en hel del sex under kort tid -> problem, har varit hos um fler gånger än vad jag kan räkna, familjeläkaren och tillochmed könssjukdomskliniken i en större stad i närheten.. Men ingen hittar nåt fel på mig? Jag är testad för allt, tillochmed hiv, och allt visar negativt, har smörjer och krämer som fyller hela toaskåpet.. Allt började efter en svamptablett, minns ej namnet.

I dagsläget är jag ganska röd runt mynningen till urinröret, och kan få röda prickar här och var på ollonet, känns dessutom som den är lite torr och blek typ... det går i perioder och verkar bli värre om jag får utlösning ofta (1 gång dagligen)

Smorde med pevaryl nyss, vet inte ens varför, vet inte vad jag ska ta mig till snart.. Och det svider lite efter salvan.. Har hydrokortison mot rödheten, som jag brukar applicera efter sex osv, och det hjälper men det kommer alltid tillbaka.

Ska ringa tillbaks till hudkliniken idag, men känner att jag måste fråga här också, kanske nån som vart med om detsamma eller nåt, sjukt tacksam för hjälpsamma svar.
Citera
2016-07-25, 08:44
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Har du provat att avstå sex ett tag samt undvika att tvätta dig med tvål under den tiden? Ibland kan den lille också behöva vila.
Citera
2016-07-25, 15:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har du provat att avstå sex ett tag samt undvika att tvätta dig med tvål under den tiden? Ibland kan den lille också behöva vila.

Det har jag gjort i början där, inge sex, inge tvål, inte ens runka typ, det hjälper inte.. Och jag visar negativt på alla prover så jag skiter i det och har sex med gummi istället, det hjälper ju inte att avstå så, har redan provat det.. Huden är lixom röd och irriterad runt mynningen, svider liiite grann efter utlösning, i typ en halvtimme sen är det bara rött
Citera
2016-07-25, 17:05
  #4
Medlem
Nu när jag kom hem från jobbet och drog en piss såg jag att jag var lite rödflammig över hela ollonet, förmodligen från pevarylen igår.. Hann inte ringa kliniken idag, ska göra det imorgon.
Citera
2016-07-25, 21:24
  #5
Medlem
Buffymyloves avatar
Eksem? Skit i pevarylen, värdelöst om det inte är svamp är du röd i ljumskarna också?
/sjuksyster
Citera
2016-07-26, 21:46
  #6
Medlem
Det låter som det skulle kunna vara Lichen sclerosus, en kronisk hudsjukdom som drabbar underlivet/könet. Behandlas med Dermovat salva.
Hud och könssjukvård eller en urolog bör kunna hjälpa dig.

Lycka till!
Citera
2016-07-26, 22:20
  #7
Medlem
Visst är det Lichen. Jag har det också. Inte många läkare som klarar att ställa den diagnosen och behandla rätt.
Pevaryl är kass. Lamisilkräm receptfri i många veckor varvat med Dermovat på recept. Vill man ta huskuren som är superbra så tar man aceton på en servett och duttar runt på de angripna områdena. Upprepa några dagar och sedan en gång i veckan.
Citera
2016-07-27, 15:56
  #8
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastkusten
Visst är det Lichen. Jag har det också. Inte många läkare som klarar att ställa den diagnosen och behandla rätt.
Pevaryl är kass. Lamisilkräm receptfri i många veckor varvat med Dermovat på recept. Vill man ta huskuren som är superbra så tar man aceton på en servett och duttar runt på de angripna områdena. Upprepa några dagar och sedan en gång i veckan.


Pevaryl är inte alls kasst, har hjälpt mig mot svamp så jävla många ggr, så fort man känner att det börja klia så smöjer man lite, dagen efter är fiffin som ny.. Däremot kan man utveckla tolerans mot smörjan, och då blir nästa tablett Difflucan istället, då får man köra det hårda artilleriet och ta död på skiten invändigt, dessutom har vi kvinnor mer gynnsam miljö, men är det inte svamp så bör man inte använda Pevaryl.

Och aceton i underlivet, det kan väl ändå inte vara bra? Ett råd jag aldrig någonsin skulle följa

Jag ångrar verkligen att jag Googlade, hur råkar man ut för detta?
Citera
2016-07-27, 16:51
  #9
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Och aceton i underlivet, det kan väl ändå inte vara bra? Ett råd jag aldrig någonsin skulle följa

Nä, det låter verkligen extremt dumt. Förutom att vara uttorkande så kan aceton ge skador på slemhinnor och hud, och är dessutom giftigt (de mängder som kan tas upp genom huden vid "duttande" kan dock kroppen hantera normalt sett).
Citera
2016-07-27, 22:11
  #10
Medlem
Ni har inte haft riktig Lichen vilket är ett riktigt gissel om man inte behandlar. Ska inte alls jämföras med svamp hos kvinnor.
Citera
2016-07-28, 00:48
  #11
Medlem
Säker på att det inte bara är svamp? Prova canesten isf.
Citera
2016-07-28, 09:28
  #12
Moderator
fredrik686s avatar
Erotik och sexualitet --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback