Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-24, 19:34
  #1
Medlem
Måste gå upp 4 kg till att börja med men när jag gått upp tidigare så blir mitt ansikte runt och får mera skinn. Får dessutom chipstuttar. Detta är när jag fortfarande är undervikt.

Kommer kroppen bli lika degig om jag tränar samtidigt som jag ökar intaget? Eller kommer det jämna ut sig efter ett tag?
Citera
2016-07-24, 20:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xref
Måste gå upp 4 kg till att börja med men när jag gått upp tidigare så blir mitt ansikte runt och får mera skinn. Får dessutom chipstuttar. Detta är när jag fortfarande är undervikt.

Kommer kroppen bli lika degig om jag tränar samtidigt som jag ökar intaget? Eller kommer det jämna ut sig efter ett tag?

Absolut. Fettet kommer lägga sig likadant om det är samma tidsperiod som förra gången. Så mycket muskler bygger du inte på kort tid att det skulle bli någon skillnad om vi pratar om några månader.
Citera
2016-07-24, 20:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Absolut. Fettet kommer lägga sig likadant om det är samma tidsperiod som förra gången. Så mycket muskler bygger du inte på kort tid att det skulle bli någon skillnad om vi pratar om några månader.

Har du nå tips hur jag ska gå tillväga då? Är rätt underviktig (bmi 16) och behöver gå upp rätt snabbt.
Citera
2016-07-24, 21:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xref
Har du nå tips hur jag ska gå tillväga då? Är rätt underviktig (bmi 16) och behöver gå upp rätt snabbt.

Jadå. Du kan träna och äta så att du når en godkänd vikt.
Sen kan du fokusera ännu mer på träningen och fortsätta lära dig hur man ska träna och äta. Det enda viktiga just nu tycker jag är du blir "frisk".
Sedan när det väl är gjort kan du träna och äta hur du vill för att forma ditt yttre. Men låt inte ditt yttre gå före hälsan...
Citera
2016-07-24, 22:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jadå. Du kan träna och äta så att du når en godkänd vikt.
Sen kan du fokusera ännu mer på träningen och fortsätta lära dig hur man ska träna och äta. Det enda viktiga just nu tycker jag är du blir "frisk".
Sedan när det väl är gjort kan du träna och äta hur du vill för att forma ditt yttre. Men låt inte ditt yttre gå före hälsan...

Okej tack
Citera
2016-07-24, 22:40
  #6
Medlem
jpettersson1991s avatar
Sen när du kommit igång med träningen så fokusera på en proteinrik kost med bra kolhydrater och bra fetter. Håll igång motivationen och ha tålamod.
Citera
2016-07-25, 18:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xref
Okej tack

Jag stöttar gärna så du kan alltid pma om du har frågor kring träning och kost. Kan jag inte svara så kan jag alltid hänvisa till bra källor.

Med vänlig hälsning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback