Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-24, 10:46
  #1
Medlem
För det att t.ex. våldtäktsbrott inte brukat leda till att någon blir straffdömd, det verkar väl ha med att göra att det är svåravgjort varför det hände. ... Jag kan tänka mej att dom som blir våldtagna oftare än andra är sådana som anser att dom är förmer i sex än bara dom som inte tillhör en viss folkgrupp eller nåt. Då, kan man tänka sej, provoceras en del killar, typ, till att bevisa att dom kan, typ - och tycker det bevisar något, till och med om dom gör det med våld.

Vilka folkgrupper det handlar om behöver nog inte vara enkom annat än vad potentiella våldtäktsförövare kan identifiera sej med. För om hon anser att en typ gay man är bättre för sex än andra, då kan säkert en del rättså bi- och till och med homosexuella killar uppleva att dom därtill kan bevisa att dom alltså går för vad hon kanske verkar för dom ha på pedestal att hon vill ha. För dom känner kanske att dom är efter en sån handling mot henne är förmer än andra killar som hon inte haft nånting med!?

Men det finns inte egentligen fog för att tro att den som signalerar öppenhet för vissa sorters sex-appeal eller att hen inte känner ansvar för att verka illa berörd av det, att vederbörande för det inte blir det. Jag har (till och med kanske det är?!), fast jag är man, helt klart tyckt det finns tendenser till att det ses som att man vill allt man är öppen för. Jag har tyckt det verkar vara bara kvinnor det anses vara, men jag har som man upplevt detta - och det utan att vara väldigt snygg eller nåt sånt där. Där har tyckt det verkar som att det anses att man bör vara som kvinnor/tjejer - eller inte se sej som att man har några problem med sånt där. ... Därifrån kan man väl dra slutsatsen att killar som har desto mer vikt vid att inte verka vara som kvinnor känner sej tvungna att sexualisera, och till och med därtill våldta, en del?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback