Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-24, 08:11
  #1
Medlem
Hej är en amatörspelare som spelar över sin bankroll men spela roll, iaf till frågan.

Spelade denna hand nyss.

Både jag och han sitter med c.a 600kr och jag sitter på stora bb och han utg +1.

Han höjer till 4kr (bb är 2kr) jag synar med 6h7c

Flop: Js7d7h

Jag checkar han bettar 4kr jag synar.

Turn: 2c

Han bettar 8.50 jag reraisar till 19 han synar.

River: 7s

Jag bettar 40, han reraisar till 80 och jag reraisar till 190 och han synar och jag vinner såklart. Frågan nu är, hur spelade jag handen? Han skrev att han hade callat en all in för han satt på "kåk" men sa inte vilken kåk (antar 7or över J), frågan är då, hade ni callat en all in med 7or över J eller hade ni trott att jag satt på en högre kåk? (7or över QQ, KK, AA)?
Citera
2016-07-25, 23:59
  #2
Medlem
JefCostellos avatar
Hade jag haft J och inte varit råtiltad hade jag lagt mig vid en all-in, för en så stor re-raise tyder på att du knappast kan ha sämre hand än honom (med en tvåa eller lägre pocketpair än knektar synar de flesta bara hans 80-raise, om ens det) och han synar i bästa fall för split. Det är det inte värt.
Citera
2016-07-29, 15:33
  #3
Avstängd
DougLees avatar
Jag hade betsynat rivern så länge villain inte är en helt hjärndöd spelare. I detta fallet var det en sån men ändå för när villain re-raisar på rivern så är en bluff det enda du slår så en enkel syn där vore bäst (så länge du inte e en redline-hora).
__________________
Senast redigerad av DougLee 2016-07-29 kl. 15:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback