2005-08-27, 18:16
Medlem
plagueiss avatar
TV3 är dagens filmkanal ...

21:00 Stjärnornas krig: Rymdimperiet slår tillbaka
23:25 Jägarna
01:45 En studie i brott (Vertigo)

Den sista är den jag tänkt kolla på fast alla är sevärda filmer .. (alla har väl sett de två första men ändå)
Citera
2005-08-27, 18:22
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
TV3 är dagens filmkanal ...

21:00 Stjärnornas krig: Rymdimperiet slår tillbaka
23:25 Jägarna
01:45 En studie i brott (Vertigo)

Den sista är den jag tänkt kolla på fast alla är sevärda filmer .. (alla har väl sett de två första men ändå)
Det trista är att dom säkert kommer köra en urvattnad kopia av Vertigo i fullscreen.. det gjorde TV3 senaste gången dom visade den.. Men jag hoppas! Ska sitta upp och kolla...

Kan redan såhär nästan 2 veckor innan tipsa om Blow-Up, SVT1, natten fredag-lördag den 9:e september kl 00:35.
http://www.imdb.com/title/tt0060176/
Citera
2005-08-27, 20:01
Medlem
dIRe_s avatar
00:05 Shadow of the vampire (01:35) på 2:an.

Mycket bättre film än "Jägarna" som går på 3:an, och ingen irriterande reklam heller.

Kul film för de som sett "Nosferatu".
Citera
2005-08-28, 20:36
Medlem
pentrys avatar
Inte en film. Dock en dokumentär om geniale fyllbulten författaren Charles Bukowski på SVT2 22.05. Misstänker att det är "Born Into This" som visades för något år sedan. Vare sig man gillar honom eller inte, eller inte har någon vidare pejl på honom rekommenderas denna dokumentär starkt; gärna med någon öl i näven samtidigt. Välgjord, intressant, gripande och värdig.
Citera
2005-08-31, 16:20
Medlem
fressas avatar
Fula, skitiga och elaka
Lägg till 'Fula, skitiga och elaka' i favoriter
Fula, skitiga och elaka
KOMEDI
Ettore Scolas film om fattigdom i vår tid, skildrar en familj i total misär i ett fallfärdigt skjul på en soptipp utanför Rom. Filmen belönades med regi-priset i Cannes men släpptes inte i Sverige förrän 1989.(Brutti, sporchi e cattivi, Italien. 1976)

C More Film 21:00 31 augusti 2005
Citera
2005-09-03, 10:59
Bannlyst
Fletch är tillbaka

Amerikansk komedi från 1989.

Fletch ärver en plantage i Louisiana och beger sig dit för att leva livet. Han träffar raskt en vacker kvinna som han tillbringar natten med, men på morgonen ligger hon död i hans säng.

I rollerna: Chevy Chase, Hal Holbrook, Julianne Phillips.

http://akas.imdb.com/title/tt0097366/

uppföljare på filmen "Fletch"
http://akas.imdb.com/title/tt0089155/
Citera
2005-09-03, 17:22
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Ikväll är det Ciderhusreglerna på TV:n. Är den något att ha? Har fått fyra plus och då blir det ju genast lite misstänkt. Farligt nära "rik och målande dialog", ordakrobatik och subtila budskap som ingen begriper.
Nå, vad säger ni? Är den underhållande eller är det något konstnärligt skit som vinner pris på alternativa filmfestivaler?
Citera
2005-09-04, 00:16
Medlem
dIRe_s avatar
Fury av självaste Fritz Lang börjar nu på ettan.

http://imdb.com/title/tt0027652/
Citera
2005-09-04, 07:53
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Ciderhusreglerna var helt ok!

dIRe:

Citat:
Fury av självaste Fritz Lang börjar nu på ettan.

Driver du med oss? En gammal svartvit film från trettiotalet! Du måste skämta... Gillar du även Ebberöds bank, Landstormens lilla Lotta och Tullbom också?
Inget illa menat dIRe, kunde inte hålla mig bara!
Citera
2005-09-04, 08:00
Medlem
SpiderJerusalems avatar
Ciderhusreglerna är ok, men boken är en av de bästa någonsin.
Citera
2005-09-04, 12:50
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Driver du med oss? En gammal svartvit film från trettiotalet! Du måste skämta... Gillar du även Ebberöds bank, Landstormens lilla Lotta och Tullbom också?
Inget illa menat dIRe, kunde inte hålla mig bara!
Jag tycker synd om dig som missar en massa bra film för att du redan på förhand bestämt dig för att du inte gillar svart-vita filmer. "Fury" var riktigt bra.

Även om de två senaste filmerna jag tipsat om i denna tråd är lite småpretto så ser jag verkligen inte mig själv som sådan, jag gillar även modern action och en del cheesig b-film.

Filmtips idag (Söndag):
4:an 21:00 - Speed, bra och tempofylld modern action, Sandra Bullocks genombrottsfilm.
3:an 00:05 - Idle hands, Skön halvtöntig modern komedi med lite Tim Burton-känsla.
3:an 01:40 - The Shining, Kubricks mästerverk efter Stephen Kings roman, måste ses!

(5:an 01:50 - Kellys hjältar, skön krigsfilm med Clintan [om ni inte ser "The Shining"])
Citera
2005-09-06, 01:55
Medlem
Marulks avatar
Här är en fantastik film man inte får missa

Stenansiktet
Svenskt drama från 1973 med Jan Blomberg, Per Eklöv, Leif Möller. Regi: Jan Halldoff. 92 min. Harry flyttar till en betongförort till Stockholm efter att hans son omkommit och hustrun placerats på mentalsjukhus. Förorten dras med många problem, bland annat ett gäng som driver omkring och roar sig med inbrott, trakasserier och snatteri. Harry är en stor motståndare till den nya tidens betongförorter och när han drabbas av gängets trakasserier får han en vansinnig idé. Han föreslår att gänget ska avrätta de byråkrater som är ansvariga för att förorten byggts, och gänget är med på hans idé. Från 15 år.

Som en svensk Clockwork orange med ted gärdestad som gängmedlem.

TV4 film

Tis 6 September 23:00

Lör 10 (sön natt?) september 00:55

Går säkert flera gånger, tv4 film brukar rulla filmerna länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in