Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-24, 06:04
  #1
Medlem
biupy6ips avatar
Ryssar är kända för att tjuva, lösa konflikter med våld och blåsa andra.

Under EM fick vi också se ryssarnas rätta beteende när tusentals sprang berserk mot britter.

Har ryssarna alltid varit djur? eller har massmördarna Lenin och Stalin format den ryska mentaliteten?
Citera
2016-07-24, 06:23
  #2
Medlem
Jag ser det som att dom ligger omkring 30 år efter i mänsklig utveckling, det räcker inte riktigt, där finns även andra störningar.
Citera
2016-07-24, 06:35
  #3
Medlem
Drygt 70 år av Sovjetvälde har nog viss inverkan
Citera
2016-07-24, 08:56
  #4
Medlem
Växer man upp i ett hårt klimat blir man hård, växer man upp med hens blir man en höna.
Citera
2016-07-24, 12:23
  #5
Medlem
Jag ska förklara det för tontsvennen ryssen är av sin natur en genetisk predator, en hänsynlös best vars fantasier om härska och söndra hade fått tuffaste svennen att pöla brallerna.

Med det sagt är det viktigt att vinna över ryssen med list och finurlighet, att angripa dess överaktiva reptilhjärna en hjärna som i sig är listig och finurlig.
Västerländsk dekadens och pussykultur kan vinna kampen om vi bara reklamerar den bra nog.

Få ryssar att spela våra spel och filmer och hur coolt det är!
Citera
2016-07-24, 14:09
  #6
Medlem
Hidden333s avatar
Generationer av sovjetvälde har tagit ut sin rätt, väldigt många dödsoffer och kargt klimat. Starkaste överlever resten dog. Kvar blir våldsamma muppar som slår först och frågar sen.
Citera
2016-07-24, 14:52
  #7
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Växer man upp med kommunism så blir man hård och aggressiv. Det är inte bara ryssar som är aggressiva och hårda. Även Bulgarier och ukrainare samt vitryssar.

Egentligen hela Sovjet var hårt.

Kolla på Sverige exempelvis. Vi lever i ett samhälle där folk får ned på knä och grinar för att dem har fått höra sanningen. Vi är bögiga(nu menar jag Jonas Gardell torrbögiga och inte sexpack med långt hår bögiga) och ingen vågar göra något för då får vi stryk av en vänster mobb på gatan.
Citera
2016-07-24, 15:23
  #8
Medlem
jag älskar ryssarnas mentalitet. Trygga människor oftast lugna och glada men beter du dig illa kommer du få veta det på ett eller annat sätt. De är inte rädda för att ta till våld och av någon anledning så är dom rätt duktiga på det också. Ryssarna är rättvisa och hårda och känner du ryssar så vet du att dom backar dig till 100% mina svenska polare är många hönor förutom de jag tränar boxning med
Citera
2016-07-24, 15:25
  #9
Avstängd
Hög fattigdom är nog en stark bidragande orsak.
Citera
2016-07-25, 03:42
  #10
Medlem
Förtryck och avsaknad av minsta lilla skymt av ett fritt samhälle och yttrandefrihet under hela historien har skapat en frustration som går djupt i den ryska folksjälen och som tar sig uttryck i våld och känslokall hårdhet.
Citera
2016-07-25, 14:07
  #11
Medlem
merkis avatar
Ryssarna har en helt annan moderna historia än oss. Inte minst vad gäller Stalins förtryck, men också de många krig som utkämpats med andra länder och inom nationen. Brutalitet har varit ett individuellt framgångsrecept i denna miljö, och därför har de brutala sannolikt inspirerat till efterapning.
Citera
Moll-Es avatar

Moderatormeddelande

Postat av Moll-E 2016-07-26, 00:20
Medlem
Notera att tråden är placeras i Socialantropologi, etnologi och sociologi som är en del av Flashbacks vetenskapsforum. Det betyder för det första att inläggen skall ha ett sociologisk, socialantropologisk eller etnologiskt perspektiv (alltså skippar vi allt snack om genetiska förklaringar) och att kvalitén på inläggen behöver vara markant högre och av vetenskaplig art för att bedömas som att de tillför något med substans.

Att kasta ut sig ogenomtänkta inlägg som "de är födda så" eller "det är för att de är ryssar" kommer resultera i att inläggen tas bort och i upprepade fall kan även användaren varnas för brott mot regel 0.03.

/Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback