Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 17:17
  #205
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Nu har jag inte sett det här avsnittet eftersom jag inte orkar med skiten. Men en intressant fundering jag sett är


Ja, man kan alltid hoppas! Problemet som jag ser det bara är att då har dom ju tappat ganska många i början och ingen riktigt bra idé direkt (dvs att starta serien på det sättet dom gör).
Citera
2017-10-23, 16:44
  #206
Medlem
Sameshs avatar
https://www.thewrap.com/star-trek-di...ewed-season-2/

Citat:
Star Trek: Discovery’ Renewed for Season 2 at CBS All Access

Dagens avsnitt var "meh", tycker det har inte "kickat" av ordentligt, känns väldigt blähä och väldigt olikt Star Trek.
Citera
2017-10-23, 20:15
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
https://www.thewrap.com/star-trek-di...ewed-season-2/



Dagens avsnitt var "meh", tycker det har inte "kickat" av ordentligt, känns väldigt blähä och väldigt olikt Star Trek.

Tycker det är väldigt bra, lätt bästa serien just nu och blev väldigt glad för en andra säsong, synd att man får vänta så länge bara!
Citera
2017-10-24, 08:08
  #208
Medlem
bufvenbergs avatar
Jag gillar serien än så länge. Jag tycker att de gjort det bra med att göra serien till en mer modern serie som passar dagens "tv-klimat". Om serien kommer att hålla i längden är svårt att sia om nu men än så länge får den bra betyg av mig. Seriens "form" och "stil" påminner mer om de senaste filmerna än The Next Generation, Deep Space Nine och Voyager. Jag är glad att jag äntligen har en ny Star Trek serie att se fram emot varje vecka.
Citera
2017-10-24, 12:42
  #209
Medlem
BigFatCones avatar
Men den här jävla Spore Drive kan ju bara dra åt självaste helvete.
Citera
2017-10-24, 15:06
  #210
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Tycker det är väldigt bra, lätt bästa serien just nu och blev väldigt glad för en andra säsong, synd att man får vänta så länge bara!

Kul att du tycker om den, man blir lätt bortskämd med dagens teknologi där Netflix släpper hela säsonger direkt, att då behöva vänta en vecka känns väldigt omodernt.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men den här jävla Spore Drive kan ju bara dra åt självaste helvete.

Ja, stör mig också på det. Känns alldeles för avancerat för att existera i den tidsålder som serien utspelar sig i. Jag antar att eftersom den inte har nämnts vid i tidigare serier eller filmer så kommer den att försvinna av någon anledning, men det är ologiskt att en sådan avancerad teknologin läggs i malpåsen när det är den bästa rymdfartsteknologin som finns.
Citera
2017-10-24, 15:08
  #211
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Tycker det är väldigt bra, lätt bästa serien just nu och blev väldigt glad för en andra säsong, synd att man får vänta så länge bara!

En frände!
Instämmer fullt ut.
Måndagen i soffan under en 45 minuter är guld värd.
Klockren djävla serie!

Tack NetFlix!
Citera
2017-10-24, 15:19
  #212
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
En frände!
Instämmer fullt ut.
Måndagen i soffan under en 45 minuter är guld värd.
Klockren djävla serie!

Tack NetFlix!
Det enda Netflix gör är att strömma den. Det är CBS som du ska tacka.
Citera
2017-10-24, 16:36
  #213
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men den här jävla Spore Drive kan ju bara dra åt självaste helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Ja, stör mig också på det. Känns alldeles för avancerat för att existera i den tidsålder som serien utspelar sig i. Jag antar att eftersom den inte har nämnts vid i tidigare serier eller filmer så kommer den att försvinna av någon anledning, men det är ologiskt att en sådan avancerad teknologin läggs i malpåsen när det är den bästa rymdfartsteknologin som finns.

Lär väl bli nån förklaring på sättet att den förstör subspace eller nåt annat dumt
Citera
2017-10-24, 18:32
  #214
Medlem
EggBoxJuans avatar
Nä nu ger jag upp denna livlösa färglösa serien.
Till och med Harry Kim eller Janeway hade livat upp serien.

Man finner inget intresse i karaktärerna alls, inte ens i fienderna.
Hade önskat att Enterprise fick några år extra istället.
Citera
2017-10-24, 19:42
  #215
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Kul att du tycker om den, man blir lätt bortskämd med dagens teknologi där Netflix släpper hela säsonger direkt, att då behöva vänta en vecka känns väldigt omodernt.



Ja, stör mig också på det. Känns alldeles för avancerat för att existera i den tidsålder som serien utspelar sig i. Jag antar att eftersom den inte har nämnts vid i tidigare serier eller filmer så kommer den att försvinna av någon anledning, men det är ologiskt att en sådan avancerad teknologin läggs i malpåsen när det är den bästa rymdfartsteknologin som finns.
Jag funderar här, och om det inte är så att man upptäckte spore´s egenskaper av misstag.
Och då att det i sig inte är en teknologi.

Sen har det visat sig ge en del problem att köra denna motor, så det är väl en förklaring till man är rätt begränsad i användningen.
Och samtidigt kanske inte greppat vad som nu händer med den nya sporepiloten, den gamla mådde ju mindre bra.
Citera
2017-10-25, 14:33
  #216
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Nä nu ger jag upp denna livlösa färglösa serien.
Till och med Harry Kim eller Janeway hade livat upp serien.

Man finner inget intresse i karaktärerna alls, inte ens i fienderna.
Hade önskat att Enterprise fick några år extra istället.

För mig har det har STNG varit milstolpen (Men jag gillar ju även TOS givetvis)...
Allt annat har jag till slut blivit "van" vid... Voyager först (tog 2 omgångar) men visst... helt OK... trots alla spirituella avsnitt... som jag normalt hoppade över...
Sedan vart det faktiskt Enterprise som jag tror droppade efter 3-4 avsnitt (minns dock inte exakt varför)... men idag har inga problem alls att titta på (har säkert sett 2-3 gånger nu)... sist var nog DS9 (som jag droppade också efter 3-4 avsnitt...) och "plågade" mig igen en hel säsong... och hmm... har inte kollat om den... var också alldeles för "spirituellt" för min smak...

Hur som helst, antagligen för jag är inne i Enterprise (för typ 3 gången) igen så kan jag bara hålla med dig... Sjukt synd att Enterprise inte fick 3-4 säsonger till... Är ju nästan det närmaste man kan komma STNG :-) tycker jag... explore och inte mycket "spirituellt" bullshit...

Men jag håller med dig!
Det jag tycker skiljer som mest just nu är att ingen av serierna hade någon direkt huvudperson... det var mer en gemenskap och alla personer fick komma fram på något sätt...

Discovery har någon form av huvudperson perspektiv...

Men men... skall väl inte döma ut den helt... jag har en förmåga att göra det när jag tittar på mig själv "historiskt" :-)

Hur som helst, jag håller med dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback