Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-23, 23:48
  #1
Medlem
Hej!
En släkting till mig har gjort bedrägrier på tradera, blocket och facebook i mitt namn. Det har hänt ett flertal gånger och jag har inte riktigt vetat vad jag ska göra.

NU ikväll fick jag veta att människan har blåst en handikappad person, och jag mår så otroligt dåligt över detta, och veta att jag fått lite av dessa pengarna (skulle låna men fick behålla dem av släktingen. Visste inte var de kom från eller ens att de var insatta på mitt konto från början)

Jag vet att det egentligen är lika hemskt oavsett vem som blir blåst, men jag har läst konversationen mellan släktingen och den som blev blåst och jag mår illa, har en klump i halsen och kan inte sova. Personen som blev lurad förklarade att den var handikappad, behövde hjälp med att göra betalningen och behövde en telefon snabbt.

Jag är en person med stort samvete, jag bryr mig otroligt mycket om andra människor och mår dåligt när andra blir utsatta för saker, men hur ska jag kunna sitta i en rättegång och vittna mot en människa som ställt upp för mig i hela mitt liv? Kan JAG betala tillbaka pengarna och slippa en anmälan?
Citera
2016-07-24, 00:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissandgoodnight
Hej!
En släkting till mig har gjort bedrägrier på tradera, blocket och facebook i mitt namn. Det har hänt ett flertal gånger och jag har inte riktigt vetat vad jag ska göra.

NU ikväll fick jag veta att människan har blåst en handikappad person, och jag mår så otroligt dåligt över detta, och veta att jag fått lite av dessa pengarna (skulle låna men fick behålla dem av släktingen. Visste inte var de kom från eller ens att de var insatta på mitt konto från början)

Jag vet att det egentligen är lika hemskt oavsett vem som blir blåst, men jag har läst konversationen mellan släktingen och den som blev blåst och jag mår illa, har en klump i halsen och kan inte sova. Personen som blev lurad förklarade att den var handikappad, behövde hjälp med att göra betalningen och behövde en telefon snabbt.

Jag är en person med stort samvete, jag bryr mig otroligt mycket om andra människor och mår dåligt när andra blir utsatta för saker, men hur ska jag kunna sitta i en rättegång och vittna mot en människa som ställt upp för mig i hela mitt liv? Kan JAG betala tillbaka pengarna och slippa en anmälan?
Herregud, säg åt din släkting att betala allt tillbaka till personen och sluta med det där, i alla fall sluta använda ditt namn. Jag skulle så fort som möjligt säga åt din släkting för annars kan det bita i din röv, för släktingen kanske kommer skylla på dig sen. Tänk på att du "accepterat" en del av pengarna vilket kan vara att han försöker lägga allt på dig nu!

Fixa det ASAP
Citera
2016-07-24, 00:15
  #3
Medlem
Mosebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoRacerKalle
Slute bete dig som en jävla fjolla och ta tag i saken. Gör en anmälan på din släkting / tvinga han att betala tillbaks alla pengar.

This. Lös problemet.

Du har vetat om det en tid men bryr dig först nu när det är en handikappad?
Citera
2016-07-24, 00:29
  #4
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Agera innan någon/några polisanmäler dig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback