Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2016-07-23, 21:20
  #1
Medlem
Min upplevelse LSD

Hej, tänkte dela med mig utav min första LSD-tripp som kan ha varit det sjukaste jag varit med om.
Gick på gymnasiet vid den här tiden(ungefär ett halvår sen).
Ålder: 18
Tidigare erfarenheter: kokain, cannabis, concerta, alkohol, tobak
Dosering: ca 200 mikrogram LSD

Förberedelser
Stiger upp och går till skolan en torsdagsmorgon och har allting planerat, går till skolan och håller käften om allt för mina kompisar såklart. Efter skolan drar jag och min andra kompis(A) till den tredje kompisen(B) som bor en bit utanför staden för att förbereda oss.
22:00
Vi tar våra grejer, hoppar in i kompisens bil och kör ut i skogen för att börja.
23:00
Jag och B tar en lapp (125mikrogram) och leker med den i munnen.
23:30
Vi känner ingenting än såklart, och C kör iväg en bit till och vi tar en halv lapp till jag och B. Han råkar svälja sin halva lapp men vi tänker inte så mycket på det.
00:00
Jag tittar på instrumentbrädan och undrar varför den är formad så konstigt innan det slår mig att det kanske börjar ta nu. Jag säger det till kompisarna men tänker mest att det borde vara placebo och att det var vanliga pappersutskrifter vi fått och inte riktiga grejer.
00:15
Träden i horisonten börjar blåsa väldigt mycket och börjar se ut som stora aggressiva troll. Här börjar jag förstå att det var LSD vi hade fått.
01:00
Jag sitter i den trånga bilen o njuter av alla vågor och rörelser framför mig. Mina tankegångar är långt fram och allt går jättesnabbt.
01:30-04:30
Har tappat tidsperspektivet här.
Vi lyssnar på hög musik vilket inte var en så bra idé för på nått vis började jag känna mig otrygg och tittar på C och hans ansikte ändrar form. Ibland ser han ut som Jim Carreys karaktär i "masken" och ibland som andra personer man känner.
Då och då blir jag arg på C för att han snurrar bilen hela tiden och jag tar tag i ratten för att få honom och sluta (bilen stod still hela tiden, men det förstod ju inte jag).
Plötsligt ser jag en liten svartklädd figur ca 80cm hög med kritvitt ansikte utan ögon och allt sånt krypa upp på hans stolsrygg och jag får panik, plötsligt ser jag fler sådana demoner bakom mig och slänger mig i hans knä och skriker "dem kommer, dem kommer!!". C som var nykter eftersom han körde bil lugnar mig o säger att han skyddar mig.
När jag lugnat mig lite bestämmer jag mig för att gå ur bilen o ta en cigg. Visade sig var en väldigt dålig idé när jag gått runt bilen och den har förvandlats till en polisbil och jag får panik igen. Kisar lite o går fram till förarsidan och ser att det är C som tittar ut så det var lugnt.
Tänder ciggen o röker några bloss innan jag börjar må illa (röker inte vanligtvis så jag får väldigt lätt nikotinkick) jag spyr lite grann o ska gå in igen. Demonerna som jag såg tidigare jagade in mig i bilen igen och jag gömmer mig i Cs knä. Jag blundar ett tag och börjar se gröna, blåa och röda mönster framför mig.
04:30
C startar bilen för att åka hem igen så vi kan få någon timme sömn innan vi ska till skolan igen.
På vägen undrar jag varför han inte kör rakt men förstår sen att linjerna på vägen slingrar sig bara i mitt huvud.
05:00 vi är hemma hos honom och somnar.
06:30
Vi vaknar och jag fick ett piller concerta för att vakna till lite och vi rörde oss mot bussen.
Allting var så vackert och det kändes som att hela naturen välkomnade oss med ett leende.
Man kände att allting levde och andades.
08:00
B valde att inte gå till skolan men jag kämpade på och gjorde det ändå. Satt vid skolbänken och hade fortfarande lätta hallucinationer och var helt död efter ca en timmes sömn.
12:00
Jag tror det var ungefär då allt började släppa och jag var tillbaka på jorden.

Skrev mest den här rapporten för att komma ihåg själv men delar med mig och hoppas ni tycker den är intressant även om den var kortfattad och dåligt skriven.
Citera
2016-07-24, 11:41
  #2
Medlem
Kände ni bara för att knarka eller hoppades ni på att få ut något av den här trippen? LSD kan ju vara ett fantastiskt verktyg om man vill få nya insikter etc men er setting var kanske inte helt optimal om man säger så...

Skulle du göra om det?
Citera
2016-07-24, 13:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvar
Kände ni bara för att knarka eller hoppades ni på att få ut något av den här trippen? LSD kan ju vara ett fantastiskt verktyg om man vill få nya insikter etc men er setting var kanske inte helt optimal om man säger så...

Skulle du göra om det?
Vi gjorde det först och främst för upplevelsen men vi tänkte efter innan om vi skulle få ut något utav trippen, vi diskuterade efteråt om vi fick ut något och det är både jag och B överens om.
Nej våran setting var ju helt usel haha men trots vissa skräckscenarion skulle jag definitivt tänka mig att göra det igen. Men nästa gång på dagen, inte instängd i en bil och vara mer förberedd.
Citera
2016-07-24, 15:52
  #4
Medlem
Flusons avatar
Hyfsad rapport, det roliga med psilocybin och syra är att ibland så kan man trippa i 10-20 minuter innan man kommer på sig att man trippar
Citera
2016-07-25, 00:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storbolmarn
det verkar som du fick grova hallisar, har aldrig fått så starka som du beskriver det på lsd. hur mycke tog ni? kan hålla med om att lsd är en sjuk drog, inte som sjuk på ett dåligt sätt. rapporten hade kunnat varit längre tycker jag, satt ni bara i en bil mestadels av tiden?

Jo vi satt mest i den trånga bilen under trippen. Jag tog ca 200 mikrogram och B tog 125 då han råkade svälja den andra lappen.
Citera
2016-07-25, 12:15
  #6
Medlem
callefixarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexdaman
Min upplevelse LSD

Hej, tänkte dela med mig utav min första LSD-tripp som kan ha varit det sjukaste jag varit med om.
Gick på gymnasiet vid den här tiden(ungefär ett halvår sen).
Ålder: 18
Tidigare erfarenheter: kokain, cannabis, concerta, alkohol, tobak
Dosering: ca 200 mikrogram LSD

Förberedelser
Stiger upp och går till skolan en torsdagsmorgon och har allting planerat, går till skolan och håller käften om allt för mina kompisar såklart. Efter skolan drar jag och min andra kompis(A) till den tredje kompisen(B) som bor en bit utanför staden för att förbereda oss.
22:00
Vi tar våra grejer, hoppar in i kompisens bil och kör ut i skogen för att börja.
23:00
Jag och B tar en lapp (125mikrogram) och leker med den i munnen.
23:30
Vi känner ingenting än såklart, och C kör iväg en bit till och vi tar en halv lapp till jag och B. Han råkar svälja sin halva lapp men vi tänker inte så mycket på det.
00:00
Jag tittar på instrumentbrädan och undrar varför den är formad så konstigt innan det slår mig att det kanske börjar ta nu. Jag säger det till kompisarna men tänker mest att det borde vara placebo och att det var vanliga pappersutskrifter vi fått och inte riktiga grejer.
00:15
Träden i horisonten börjar blåsa väldigt mycket och börjar se ut som stora aggressiva troll. Här börjar jag förstå att det var LSD vi hade fått.
01:00
Jag sitter i den trånga bilen o njuter av alla vågor och rörelser framför mig. Mina tankegångar är långt fram och allt går jättesnabbt.
01:30-04:30
Har tappat tidsperspektivet här.
Vi lyssnar på hög musik vilket inte var en så bra idé för på nått vis började jag känna mig otrygg och tittar på C och hans ansikte ändrar form. Ibland ser han ut som Jim Carreys karaktär i "masken" och ibland som andra personer man känner.
Då och då blir jag arg på C för att han snurrar bilen hela tiden och jag tar tag i ratten för att få honom och sluta (bilen stod still hela tiden, men det förstod ju inte jag).
Plötsligt ser jag en liten svartklädd figur ca 80cm hög med kritvitt ansikte utan ögon och allt sånt krypa upp på hans stolsrygg och jag får panik, plötsligt ser jag fler sådana demoner bakom mig och slänger mig i hans knä och skriker "dem kommer, dem kommer!!". C som var nykter eftersom han körde bil lugnar mig o säger att han skyddar mig.
När jag lugnat mig lite bestämmer jag mig för att gå ur bilen o ta en cigg. Visade sig var en väldigt dålig idé när jag gått runt bilen och den har förvandlats till en polisbil och jag får panik igen. Kisar lite o går fram till förarsidan och ser att det är C som tittar ut så det var lugnt.
Tänder ciggen o röker några bloss innan jag börjar må illa (röker inte vanligtvis så jag får väldigt lätt nikotinkick) jag spyr lite grann o ska gå in igen. Demonerna som jag såg tidigare jagade in mig i bilen igen och jag gömmer mig i Cs knä. Jag blundar ett tag och börjar se gröna, blåa och röda mönster framför mig.
04:30
C startar bilen för att åka hem igen så vi kan få någon timme sömn innan vi ska till skolan igen.
På vägen undrar jag varför han inte kör rakt men förstår sen att linjerna på vägen slingrar sig bara i mitt huvud.
05:00 vi är hemma hos honom och somnar.
06:30
Vi vaknar och jag fick ett piller concerta för att vakna till lite och vi rörde oss mot bussen.
Allting var så vackert och det kändes som att hela naturen välkomnade oss med ett leende.
Man kände att allting levde och andades.
08:00
B valde att inte gå till skolan men jag kämpade på och gjorde det ändå. Satt vid skolbänken och hade fortfarande lätta hallucinationer och var helt död efter ca en timmes sömn.
12:00
Jag tror det var ungefär då allt började släppa och jag var tillbaka på jorden.

Skrev mest den här rapporten för att komma ihåg själv men delar med mig och hoppas ni tycker den är intressant även om den var kortfattad och dåligt skriven.
jag har för mig att någon langare sagt att man ska ta hela dosen samtidigt,funkar inte som mdma/E
Citera
2016-07-25, 12:39
  #7
Moderator
Psilosophers avatar
Man somnar inte 6 timmar in i en kraftfull LSD-tripp, måste var något annat ni tog. Eller så avläste du klockan fel, inte helt osannolikt med tanke på hur skev du var
Citera
2016-07-25, 19:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Och vem är en fjant?

tror du är lite avundsjuk på andra människor som vågar göra misstag, som vågar testa andra saker majoriteten av människorna idag inte vågar, att våga gå emot vad alla andra säger, våga gå sin egna väg, även om man "pundar" bort en del av sitt liv, även om man gör grova misstag.

Ja vissa vågar göra saker, både dumma och bra saker, det är ALLTID dem som vågar som lyckas i livet, dom som spelar ett säkert kort hela livet, brukar bli bittra till slut, dem som inte vågar följa sina drömmar, dom som inte vågar utforska det dom ännu inte utforskat, pga att andra säger att något är dåligt.
Ditt liv upp till dig att ta reda på ifall droger är dåligt eller ej om du vill veta, och det enda sättet att veta är att testa, vill du inte testa det struntar jag i, men då ska du samtidigt inte klanka ner på vad andra gör med sina liv, invidualism, varje människa ansvarar för sitt liv och sina handlingar, gillar du inte droger, så sök dig till ett annat forum grabben!!!!

ja många människor har utforskat droger, men för varje individ så är droger en ny värld, om en en rätt smutsig värld i vissa delar av den, men i andra delar av drog världen hittar du dem snällaste och mest genuina människorna, men dem lever lugna sansade liv, och hörs och syns inte, vet många som "helg pundar" men är skötsama personer, med ett gott hjärta, men som gillar att släppa loss ibland.
Citera
2016-07-25, 22:37
  #9
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anne-Berit1937
tror du är lite avundsjuk på andra människor som vågar göra misstag...

Bra inlägg.
Lustigt att midvintermorker har försvunnit från tråden och mig veterligt från flashback i övrigt. Postade här hat och förakt mot alla som beblandar sig med droger oavsett art och sammanhang och annorstädes uppmuntran till mord enligt svenk lag. Nazist kanske, intressant nog provokativ i ett sådant här forum och rätt primitiv i sina nazistiska tankegångar.
Undrar varför denna provokatör raderades, naturligtvis utöver nollad sakkunighet? Sånt brukar inte annars vara ett hinder. Snut?
Citera
2016-08-03, 21:53
  #10
Medlem
grovalarks avatar
Helt omöjligt att somna redan efter 6 timmar utan benzo eller liknande. Efter 6 timmar brukar peaken fortfarande hålla i, om det var en sådan intensiv tripp som jag förstår då vill säga.

Akta dig för RC droger, syra ska vara smaklöst och tänk på att din kropp bygger upp tolerans direkt efter intaget.

Om du först tar exempelvis 150ug syra, och efter 30 minuter fyller du på med ytterligare 150ug, då blir det som att du tar kanske runt 40ug. Alltså waste of cash.

Simma lugnt och va förfan inomhus innan man har lärt sig att handskas med psykadeliska. Det är otroligt underbart om man låter de psykadeliska drogerna ta med dig på äventyr.

Inga telefoner, inga oväntade saker överhuvudtaget ska dyka upp under dina första trippar. Undvik städer, va ute på landet eller i en stuga vid vattnet där du verkligen känner att du kan bli helt mongo utan att nåt kan skrämma dig.

Va inomhus med en polare som är nykter och som du litar på till 100%. Eller om ni är flera som trippar så måste ni fortfarande ha en som är nykter och som är lugn, man ska prata med nybörjar trippare som om att dom vore ett vettskrämt barn.

peace
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback