Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-07-24, 22:17
  #73
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
På vilket språk? Jag tittade på engelska utan att hitta minsta antydan till mossad, tittar man i historiken ska någon ha klippt in en hänvisning till mossad från godlikeproductions direkt efter attacken - men den åkte ju snabbt ut då det verkar vara rent trams..
Mycket info på engelska har raderats. Något som iofs direkt påbörjades, från Christopher Bollyn:
Citat:
In what must be one of the most uncanny coincidences* in the history of terrorism, a German journalist named Richard Gutjahr was present at two recent terror attacks in Europe, and posted photos of both attacks on-line. What is even more unsettling is the fact that Gutjahr is married to a high-level Israeli intelligence officer, Einat Wilf, a lieutenant in Israeli military intelligence Unit 8200.
*Inget konstigt enligt jokern dock
Citat:
The Israeli media is working to downplay the significance of Gutjahr's presence at both terror events, even suggesting that he was not at the scene in Munich because his photos have been deleted from his Twitter account.
Hela: http://www.bollyn.com/richard-gutjah...-and-munich-2/


Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vet vad? Unit8200 är väl inte mossad,.
Du är inte seriös, du vet att hon högt utbildad israelisk intel agent, det är knappast nån hemlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror inte det är ett dugg omöjligt med konspirationer - tvärtom ser jag det som en väldigt vanlig företeelse, främst inom affärsvärlden - mutor, kontrakt, uppgörelser
Då utgår jag från att du inte har bilden utav "konspirationer är omöjligt" utan någon annan agenda med andra ord.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag ser det inte som suspekt att någon som bor i munchen befinner sig i närheten av attacken i munchen...
Jag ser det inte som suspekt att någon som har en dotter åker till sin dotter när dottern befinner sig nära ett terrordåd
Samma man som fanns placerad för att filma lastbilen i Nice, bilder som hela världen har sett när lastbilen accelerar och Gutjahr befinner sig på balkongen på Westminster Hotel där han satt "för att fira Frankrikes nationaldag" och åtta dagar senare filmar hans dotter från balkongen och kablas ut hela världens media. Och mamma inom Mossad.

Men nä, det är ju inget suspekt alls. Det vet vi ju att det var en muslim för det har media sagt.

Haha - de förvånar mig att folk så lättvindigt köper det, Patsyn i Nice är ju helt snurrig!
Citat:
Neighbours in Nice described him as a violent loner who liked to drink, lift weights and go salsa dancing.

He lived a life "far from religion", eating pork, taking drugs and indulging in a "wild" sex life, French prosecutor Francois Molins said.

But he had a "clear and recent interest" in radical Islamist movements, Mr Molins said.
Han drack, hade ett vilt sexliv och han åt fanimej till och med bacon, det är ju typ något som alla västerlänningar vet om muslimer.
Men han turboradikaliserades ju, på internet, så det måste censureras som man gjort i Frankrike.

Och han torska som alla ISIS snubbar gör, slarviga som fan och lämnar alltid Passport:
Citat:
Lahouaiej-Bouhlel, 31, was identified by his fingerprints after his driver's licence, mobile phone and credit card were found inside the vehicle by police who had shot him dead.
(Från BBC)

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
I Sverige lär det inte vara så många, i Tyskland desto fler - han är i alla fall knappast svår att hitta och han skyltade ju tydligt med sitt namn - hur svårt kan det vara att inse att det är samma person då?
Jag har vänner i München, som direkt undrade vem den amerikanska tjejen var som rapporterade (Thamina alltså) och hur hon tagit in offer i sin farmors lägenhet och "bjudit dem på vatten" så dök misstankar om en Utvald upp, och det visade sig ju vara korrekt. Överlag tror jag inte de är så vida känt i Tyskland heller att Gutjahr var högst inblandad i både Nice & München.

Att Einat Wilf är israelisk jude ger närmast ett extra skydd, eftersom misstankar skulle innebära att det blir en så kallad "antisemtisk konspirations idé" och detta är tyskarna tränade på att vara det absolut värsta som finns, men råge värre att notera judisk brottslighet än själva genomförandet.
(Sverige är tyvärr på många sätt väldigt likt på den fronten)

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fåna dig inte.
Jag fånar mig inte, menar du att du slår av allt kritiskt tänkande när det kommer från Nyheter?


Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det skulle ju underlätta om något som framfördes inte verkade stämma..

Vad är det som fungerar? Vad har "de" uppnått menar du?
Rent hypotetiskt sa jag, det räcker att man spärrar av ett område och hävdar "här dödade grabbarna från ISIS XX personer" och du får se bilder på blåljuspersonal, och hur polisen har gjort en fantastiskt jobb och gripit de misstänka efter att ett Passport hittats i baksätet.

Du hade ju aldrig märkt något, om detta, rent hypotetiskt skulle göras?
Det finns ju ingenting som skulle göra dig ens misstänksam?

Det krävs inte mycket, en familj och kontroll så nyhetsbolagen bara rapporterar vad de får in, och aldrig någonsin ifrågasätter nått. Och förstöra bevisen också såklart, vilket gjordes i Nice på beodring av franska Regeringen: http://www.gearoidocolmain.org/frenc...-nice-attacks/

Viket gör Nice lite unikt eftersom CCTV iallafall verkar ha fungerat där, men förstördes. I andra fall så är de "ur funktion" just när Isis genomför någonting sånt här. Vilken tur ändå att Gutjahr fanns på plats och kunde filma lastbilen accelerar och sedan påståss ha dödat 84 personer.
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-07-24 kl. 22:20.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback