Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-23, 11:37
  #1
Medlem
Totijans avatar
Jag har precis blivit pappa till en dotter och jag är jätteorolig för att något hemskt ska hända henne
Först kände jag världens lycka men nu känner jag en skarp rädsla!

Nu är hon bara 9 månader så jag kommer ha lång tid att oroa mig.
Det pågår gruppvåldtäkter, våldtäkter, misshandel, kvinnomisshandel, sexuella trakasserier i allt större utsträckning och allt yngre tjejer påverkas, VAD I HELVETE PÅGÅR?

Jag bor i Kalmar län och min rädsla är helt klart befogad.

Jag är inte dum, jag fattar att mycket av den snedvridna sjuka kvinnosynen kommer från mena migranter/mentalitet och att svenssons är skyldig ibland så den biten behöver inte belysas min fråga är främst till föräldrar men alla svar uppskattas:
Om ni har/får en dotter som blivit +10 år hur skulle ni skydda henne på bästa sätt så hon inte råkar ut för något av alla helveten som blivit vardag? Har ni några kloka idéer och kanske sätt ni själv tillämpar, hur ni tänker så skulle jag bli glad.

Med vänliga hälsningar
Citera
2016-07-23, 11:40
  #2
Avstängd
Du blev precis pappa, och din dotter är 9 månader?

Tror du har andra saker att tänka på.
Citera
2016-07-23, 11:41
  #3
Medlem
Glazehs avatar
Kanske ta och mörda några MENA invandrare för att lugna ner dig inte? Någon måste vara först.
Citera
2016-07-23, 11:43
  #4
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossmous
Du blev precis pappa, och din dotter är 9 månader?

Tror du har andra saker att tänka på.
Jag lever i världens lyckligaste familj och har haft en himla tur men när jag läser dagstidningar, på nätet, håller mig uppdaterad så slår det här så hårt i mig, mycket mera nu än förr!
Citera
2016-07-23, 11:57
  #5
Medlem
KaKPs avatar
När hon blir äldre får du väll hålla koll på henne,bestäm med henne när hon ska vara hemma och vilka platser hon ska akta sig för.Låt henne inte gå ensam ute antar jag? Om hon ska till en kompis så kör du henne eller om hon ska någon annanstans men va inte för "overprotective" för då kommer hon kanske börja göra dom sakerna hon inte får men en viktig sak är att hon har ett bra umgänge och att du ser till så hon har det :P
Citera
2016-07-23, 12:04
  #6
Medlem
Jag tror att man alltid känner en viss oro över sina barn. Man vet att man inte kan skydda dem mot allt. Min äldsta dotter är 9 år och självklart är jag medveten om allt som kan hända men jag vill inte vara alltför överbeskyddad. Det är hemskt det som händer i samhället men man kan inte gå runt och vara rädd för allt. Vi pratar mycket om olika saker som kan hända men det går inte att bara fokusera på allt risker som finns, då kan man till slut inte göra någonting.
Citera
2016-07-23, 12:25
  #7
Medlem
Det viktiga är att du lär ditt barn från första början att inte umgås med mena folk och att inte lita på muslimer och zigenare. Själv måste du föregå med gott exempel och inte göra det själv naturligtvis. När det gäller dagis är det viktigt med ett dagis med så få somalier som möjligt. Skolan, flytta din dotter till den klass med flest svenskar, brukar vara lugnast. Men visst oroar man sig, typ hela tiden. Inget att göra åt.
Citera
2016-07-23, 12:27
  #8
Avstängd
Mad monks avatar
Det heter förstås min dotter är du invällare själv? Ja vad röstade du på som jag alltid frågar när folk gnäller om sånt här.
Citera
2016-07-23, 12:27
  #9
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaKP
När hon blir äldre får du väll hålla koll på henne,bestäm med henne när hon ska vara hemma och vilka platser hon ska akta sig för.Låt henne inte gå ensam ute antar jag? Om hon ska till en kompis så kör du henne eller om hon ska någon annanstans men va inte för "overprotective" för då kommer hon kanske börja göra dom sakerna hon inte får men en viktig sak är att hon har ett bra umgänge och att du ser till så hon har det :P
Det låter som jag verkligen hitta en balansgång, försöka få henne att förstå varför jag agerar som jag kanske kommer göra.
Umgänge är A och O, kanske ska man fundera på att tidigt börja med *kyrkis* eller liknande där man om möjligt hittar vettiga föräldrar?
Citera
2016-07-23, 12:28
  #10
Medlem
Viktigast att lära henne att vara misstänksam mot rasfrämlingar. Du finns inte alltid där och kan skydda henne men har du bankat lite vett i skallen påna kanske hon tänker efter innan hon följer med en arab på efterfest t.ex.
Citera
2016-07-23, 12:31
  #11
Medlem
Flytta till Finland eller Island. Nordnorge kanske är rent också inte riktigt säker. Lycka till!
Citera
2016-07-23, 12:32
  #12
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror att man alltid känner en viss oro över sina barn. Man vet att man inte kan skydda dem mot allt. Min äldsta dotter är 9 år och självklart är jag medveten om allt som kan hända men jag vill inte vara alltför överbeskyddad. Det är hemskt det som händer i samhället men man kan inte gå runt och vara rädd för allt. Vi pratar mycket om olika saker som kan hända men det går inte att bara fokusera på allt risker som finns, då kan man till slut inte göra någonting.
Det där känns väldigt viktigt, att berätta att det finns människor där ute som saknar all värdegrund som man som människa borde ha och som vill skada andra. Är det inte svårt att prata om detta? Här måste man nog välja sina ord, Barnet blir medveten men man vill helst inte skrämma och hämma henne.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback