Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-07-30, 19:48
  #61
Avstängd
jeanclaudevandammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Fakta motsäger babbeln du presenterar genom att associera till katolicismens rabiata syn på vetenskap.
Om inte du redan vet så var det tack vare muhammedaner som det vetenskapliga genombrottet i västvärlden inleddes.

Inte direkt. Aristoteles texter kom till västvärlden med islam. Men alla de antika hellenistiska skrifterna var västerländska från början, några av dem tog bara en tur runt i arabvärlden. De första riktiga lärosätena var Hellenistiska, som Platons Akademia. Det här med att siffrorna kommit med araberna är bara halvsant. Pythagoras räknade över tusen år tidigare. Islam har inte bidragit med någonting alls när det kommer till vetenskap.

De katolska Jesuiterna har varit en bidragande faktor till att vetenskapen har slagit igenom i Europa (och även de hermetiska sällskapen). Vetenskapen kunde endast vinna mark genom att förminska religionen, och det går inte att göra på något annat sätt. Islam (total underkastelse) är anti vetenskap, anti lärande, anti utbildning och anti rationalitet, en pervers bakåtsträvande religion.
__________________
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2016-07-30 kl. 19:51.
Citera
2016-08-01, 11:12
  #62
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ditt citat-viftande är helt meningslöst predikande.

Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
vad vet du om det?

Jag vet att du sällan eller aldrig kommer med belägg.
Citera
2016-08-01, 11:43
  #63
Avstängd
saggelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag vet att du sällan eller aldrig kommer med belägg.
jag brukar vara väldigt noga med att ge referens URL när jag påstår något om Guds Ord( som inte bara handlar om MINA EGNA erfarenheter).

några URL's har jag faktiskt aldrig sett ifrån dig, trots dina ofantligt många inlägg i religionsforumet. men å andra sidan dröjer det knappast länge för nån att inse att det är dig själv du krigar mot här i forumet.
Citera
2016-08-01, 11:46
  #64
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag vet att du sällan eller aldrig kommer med belägg.

Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
jag brukar vara väldigt noga med att ge referens URL när jag påstår något om Guds Ord( som inte bara handlar om MINA EGNA erfarenheter).

Det förvåner mig inte, att du inte förstår skillnaden mellan referenser och belägg.
Citera
2016-08-02, 16:49
  #65
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarligPsykPatient

Informativt, men får man fråga hur du kan veta det här, är det din personliga uppfattning eller finns det stöd för dina påståenden någonstans, vänligen länka i så fall.
Citera
2016-08-03, 14:59
  #66
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Informativt, men får man fråga hur du kan veta det här, är det din personliga uppfattning eller finns det stöd för dina påståenden någonstans, vänligen länka i så fall.

Finns ingen anledning till att trassla sig för mycket in i den extremt slingre-retoriska islam-apologetik, när det går att relatera direkt till koranen och dennas elitistiska och exklusiva metafysik, särbehandlingsprinciper och verklighets-främlingskap.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback