Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-12, 00:10
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusten78
För att fortsätta på tråden.. Tror han kommer förbi nätet. De måste ändras politiskt de som kommer in ska DNA testas och fingeravtryck mm. Tyvärr är vår naivitet så och de vet också att de kommer iväg med det.
Jag förstår egentligen inte varför man inte gör det. Det här brottet hade varit uppklarat eller, i bästa fall, ens aldrig inträffat. Mina fingeravtryck är scannade i exvis USA och NSA har inte slagit in min dörr och min själ (såvitt en sådan existerar) verkar intakt. Jag köper inte argumentet att det skulle vara integritetskränkande att vara registrerad, det är jag ju redan! Med namn, adress, personnummer, etc. Jag finns och har en identitet och tycker inte att det är för mycket begärt av ett samhälle att kunna ha ett register att söka mot för att klara upp ett grovt brott och ffa förhindra vidare brottslighet.
Nu har man topsat flera hundra oskyldiga och jag har svårt att föreställa mig att deras liv förstördes av det.
Citera
2017-06-12, 09:10
  #314
Medlem
spoilers avatar
"– Polis och åklagare har kommit fram till att vi inte ska utöka underlaget för att leta efter potentiella gärningsmän. Vi har tagit fram ett stort antal personer och vi har kommit till ett läge i utredningen där det inte är görligt att utöka ytterligare, säger Peter Hansson.

Han menar att DNA-resultaten kommer att finnas kvar för att testas mot andra fall.

Majoriteten av de som toppsats har enligt Sydsvenskan ställts sig positiva till att hjälpa polisen med utredningen. Några har däremot lämnat landet och inte kunnat testas."

http://24malmo.se/2017/06/12/polisen...arnvaldtakter/
Citera
2017-08-22, 14:14
  #315
Medlem
Gärningsmannen utseende från ett annat sexuellt överfall i Malmö stämmer tydligen tillräckligt bra överens med gm i detta fallet för att polisen vill DNA-topsa honom.

Det är detta fallet: (FB) Malmö Polisen vill nu ha hjälp att hitta sexuell ofredare

Citat:
Barnvåldtäkten i Husie förra sommaren gör polisen angelägen att DNA-testa bussmannen.

Och här är bilden på den svarte mannen (somalier?):
https://minfil.org/XaN2m4c9b4/efterlysning-screen.png
Citera
2017-08-22, 14:22
  #316
Medlem
Lian.Vendls avatar
Fan va gött!
Kameraövervakning ftw..
Citera
2017-08-24, 12:34
  #317
Medlem
Är det samma jävla nigger som våldtagit och ofredat:
1. Flickan i Husie
2. Flickan i Pildammsparken
3. Ofredat på bussen och visat kuken på bussen åt kvinna och misshandlat den modiga tonåring som försökte hjälpa kvinnan
4. Som blottat sig för unga tjejer i Pildammsparken
Citera
2017-08-24, 16:04
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Är det samma jävla nigger som våldtagit och ofredat:
1. Flickan i Husie
2. Flickan i Pildammsparken
3. Ofredat på bussen och visat kuken på bussen åt kvinna och misshandlat den modiga tonåring som försökte hjälpa kvinnan
4. Som blottat sig för unga tjejer i Pildammsparken

Nej
Fall 1 och 2 har olika gm (2 olika dna-profiler)

Fall 2 och 4 är dock samma gm.
Citera
2020-08-31, 15:41
  #319
Medlem
spoilers avatar
Bump

Betalvägg

"450 män topsades i jakten på våldtäktsmannen i Husie 2016, innan Malmöpolisen gav upp.
Nu har polisen fått träff – i Tyskland. En idag 39-årig man kommer snart delges misstanke om att ha överfallit och våldtagit en 14-årig flicka."

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-3...t-pa-barn-2016
Citera
2020-08-31, 15:47
  #320
Medlem
Drooids avatar
Gammalt fall som ser ut att lösas.

Låst artikel i Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2020-08-3...t-pa-barn-2016

"DNA-träff kan lösa fyra år gammal barnvåldtäkt"

Citat:
Nu har polisen fått träff – i Tyskland. En idag 39-årig man kommer snart delges misstanke om att ha överfallit och våldtagit en 14-årig flicka.

Citat:
Mannen sitter frihetsberövad i Tyskland, tidigt i en utredning som leds av tysk polis. Sannolikt vet han inte om att han snart kommer delges misstanke om ett grovt brott i Sverige.

Citat:
Utredningen om själva händelsen, offret och brottsplatsen bedöms vara klar sedan länge. Nu riktas allt fokus på 39-åringen. Och de kommande förhören med honom.

De skriver också att den misstänkte är svensk medborgare.
Citera
2020-08-31, 16:10
  #321
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Gammalt fall som ser ut att lösas.

Låst artikel i Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2020-08-3...t-pa-barn-2016

"DNA-träff kan lösa fyra år gammal barnvåldtäkt"

De skriver också att den misstänkte är svensk medborgare.

Skriver man varför Tyskarna hade anledning att frihetsberöva mannen?
Topsades han p.g.a. att han frihetsberövades för brott begånget i Tyskland?
Citera
2020-08-31, 16:17
  #322
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Skriver man varför Tyskarna hade anledning att frihetsberöva mannen?
Topsades han p.g.a. att han frihetsberövades för brott begånget i Tyskland?

Den svenska åklagaren vill inte avslöja vilket brott han misstänks för i Tyskland.
Citera
2020-08-31, 16:42
  #323
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Den svenska åklagaren vill inte avslöja vilket brott han misstänks för i Tyskland.
Hoppla! Vågar man gissa på ett sexualbrott?

Tack för info.
Citera
2020-08-31, 16:49
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Den svenska åklagaren vill inte avslöja vilket brott han misstänks för i Tyskland.

Ett brott som är allvarligt nog att topsas för. Ännu en barnvåldtäkt?

Undrar om negern stack till Tyskland direkt efter våldtäkten i egenskap av eu-medborgare. Eller bodde han redan i Tyskland och var i Sverige för att hälsa på resten av klanen kanske?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback