Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-07-26, 13:40
  #85
Medlem
Inviciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Kan ha placerat tråden fel.
Börjar dagen med extra dålig självkänsla med att stiga klockan 06:00, och klockan 07:00 börjar du jobbet därefter slutar du jobbet 17:00. Därefter måste du hämta ditt barn dagis, lagga mat, diska, kanske tvätta lite kläder, sedan ska barnet kanske på fotbollsträning eller någon annan aktivitet, lugnet börjar kanske klockan 20:30 beroende på hur gammalt barnet är. Vissa kanske aldrig får uppleva lugnet när man lever detta liv. Du har bara 1 timme egentid om du följer tidningen aftonbladets anvisningar om att du MÅSTE sova åtminstone 8 timmar per natt, annars kan du skada hjärnan. Så du går och lägger dig ca 21:30, så du hinner somna innan 22:00. Detta liv ska du leva tills jag vet inte hur mycket social demokratin kommer höja pensionsåldern till innan du går i pension, och då är det redan kört att göra något i princip. Då är kroppen redan utarbetat av samhället med andra ord. Förstår inte hur majoriteten av svenska folket kan leva detta liv, gör det mig till deprimerad som inte vill leva med någon partner, skaffa barn, och börja jobbet från 7-17?
Vill gärna gå lite mot strömmen och hitta på något mer roligt att göra.

Men herregud människa. Kallar du detta liv något dåligt eller tilltalar det negativt är du ju helt nollställd.

Finns folk som har det jävligt värre bara lite mer söder om Europa och dom hade älskat detta "Svensson liv".
Citera
2016-07-26, 18:07
  #86
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Min lösning: Betahanar (som du) ska ej skaffa barn i Sverige.
PM:a namn och adress så ska vi se vem som är betahanen idag ^^

__________________
Senast redigerad av AnalJesus 2016-07-26 kl. 18:29.
Citera
2016-08-10, 18:09
  #87
Medlem
Carlstads avatar
Folk i Sverige är galna som accepterar att slita ut sig som afrikanska slavar förr i tiden. Jag lider av denna hjärntvätt från Staten & Kapitalet som 90 % utsätts för vilket drabbar barnen hårt, deras föräldrar och i slutänden hela samhällets behov av kärlek och gemenskap. Tragiskt!

MvH Carlstad
Citera
2016-08-10, 20:47
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Folk i Sverige är galna som accepterar att slita ut sig som afrikanska slavar förr i tiden. Jag lider av denna hjärntvätt från Staten & Kapitalet som 90 % utsätts för vilket drabbar barnen hårt, deras föräldrar och i slutänden hela samhällets behov av kärlek och gemenskap. Tragiskt!

MvH Carlstad

Är det verkligen så hemskt?
(jag är student)
Citera
2016-08-11, 00:00
  #89
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Förstår inte hur majoriteten av svenska folket kan leva detta liv, gör det mig till deprimerad som inte vill leva med någon partner, skaffa barn, och börja jobbet från 7-17?

Bra fråga, TS, även om det funkade perfekt för mina föräldrar och det var härligt att få ha vuxit upp i den familjen. Men att skapa något likadant? Nej fy fan, kan inte se hur det skulle göra mig lycklig. Livet man inte vill skapa och leva, snarare, trots de härliga erfarenheterna av att ha varit barn.

Men man har ju dragits till fruntimmer. Naturen gjorde så att man kunde ha gjort barn och man hade varit fast. Tur att man inte blev fast.
Citera
2016-08-11, 00:01
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Kan ha placerat tråden fel.
Börjar dagen med extra dålig självkänsla med att stiga klockan 06:00, och klockan 07:00 börjar du jobbet därefter slutar du jobbet 17:00. Därefter måste du hämta ditt barn dagis, lagga mat, diska, kanske tvätta lite kläder, sedan ska barnet kanske på fotbollsträning eller någon annan aktivitet, lugnet börjar kanske klockan 20:30 beroende på hur gammalt barnet är. Vissa kanske aldrig får uppleva lugnet när man lever detta liv. Du har bara 1 timme egentid om du följer tidningen aftonbladets anvisningar om att du MÅSTE sova åtminstone 8 timmar per natt, annars kan du skada hjärnan. Så du går och lägger dig ca 21:30, så du hinner somna innan 22:00. Detta liv ska du leva tills jag vet inte hur mycket social demokratin kommer höja pensionsåldern till innan du går i pension, och då är det redan kört att göra något i princip. Då är kroppen redan utarbetat av samhället med andra ord. Förstår inte hur majoriteten av svenska folket kan leva detta liv, gör det mig till deprimerad som inte vill leva med någon partner, skaffa barn, och börja jobbet från 7-17?
Vill gärna gå lite mot strömmen och hitta på något mer roligt att göra.


Som tur är är de flesta människor enkla att styra, och nästan alla följer strömmen.
Citera
2016-08-18, 08:05
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Bra fråga, TS, även om det funkade perfekt för mina föräldrar och det var härligt att få ha vuxit upp i den familjen. Men att skapa något likadant? Nej fy fan, kan inte se hur det skulle göra mig lycklig. Livet man inte vill skapa och leva, snarare, trots de härliga erfarenheterna av att ha varit barn.

Men man har ju dragits till fruntimmer. Naturen gjorde så att man kunde ha gjort barn och man hade varit fast. Tur att man inte blev fast.

Intressant, ungefär min tankegång också. Har svårt att se lyckan i det livet, även om jag själv växt upp med dessa villkor i en väldigt bra miljö.

Eftersom du nämner att du inte blev fast måste jag fråga hur gammal du är? Har du inga planer på barn och det livet? Samt jobb?
Citera
2016-08-25, 17:57
  #92
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Eftersom du nämner att du inte blev fast måste jag fråga hur gammal du är? Har du inga planer på barn och det livet? Samt jobb?

Gammal nog för att det rimligen är för sent, dvs jag är 40+.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback