Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-02, 16:08
  #13
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordezec
Ja han blev helt klart avstängd av fel anledningar.

Några varningar, visst. Men förtjänar han att vara bannad tills januari 2017?

Låter sjukt onödigt.
Jag har tittat på ärendet också och håller inte med om att det var fel anledningar. Regelverket är tydligt och det var på grund av brott mot regel 1.09 (narkotikahandel) som han först blev avstängd för. Det blev 1 månad pga att det fanns en 1 avstängning som inte var äldre än 1 år. Sedan så kunde han inte hålla sig utan bröt mot regel 1.07 genom att vara aktiv ute på forumet trots att han var avstängd, och det var orsak till en ny avstängning.

Hade han inte dragit på sig en förlängning av avstängnignen genom att bryta mot regel 1.07 så hade han varit tillbaka i slutet på juli.
Citera
2016-11-04, 21:00
  #14
Medlem
lordezecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Jag har tittat på ärendet också och håller inte med om att det var fel anledningar. Regelverket är tydligt och det var på grund av brott mot regel 1.09 (narkotikahandel) som han först blev avstängd för. Det blev 1 månad pga att det fanns en 1 avstängning som inte var äldre än 1 år. Sedan så kunde han inte hålla sig utan bröt mot regel 1.07 genom att vara aktiv ute på forumet trots att han var avstängd, och det var orsak till en ny avstängning.

Hade han inte dragit på sig en förlängning av avstängnignen genom att bryta mot regel 1.07 så hade han varit tillbaka i slutet på juli.



Jag vet att hans förlängning blev en månad längre bara för att han ville ha klarhet här och han fick inte ens ett svar utan en direkt avstängning ytterligare en månad.

Såg att han skrev från sin sambos konto, är det förbjudet eller? För det kontot är avstängt med FAST han sa att det inte var hans konto.

Narkotikahandel? Vad menar du då? Skrev han på knark forumet att han ville träffa någon och sälja heroin?
Citera
2016-11-05, 23:49
  #15
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordezec
Jag vet att hans förlängning blev en månad längre bara för att han ville ha klarhet här och han fick inte ens ett svar utan en direkt avstängning ytterligare en månad.

Såg att han skrev från sin sambos konto, är det förbjudet eller? För det kontot är avstängt med FAST han sa att det inte var hans konto.

Narkotikahandel? Vad menar du då? Skrev han på knark forumet att han ville träffa någon och sälja heroin?
Avstängningen förlängdes inte på grund av att han frågade i denna forumsdel. Det här är den enda platsen på forumet där man får vara aktiv (och då för att fråga m sin egna avstängning) när man är avstängd. Avstängningen förlängdes på grund av aktivitet som bröt mot regel 1.07.

Med narkotikahandel så menar jag sånt som du kan läsa om i regelverket under regel 1.09, och det var inga tveksamheter i omröstningen som resulterade i den avstängningen.
Citera
2016-11-06, 00:02
  #16
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordezec
Jag vet att hans förlängning blev en månad längre bara för att han ville ha klarhet här och han fick inte ens ett svar utan en direkt avstängning ytterligare en månad.
Nej, det var inte det enda h*n gjorde.

När man är avstängd för 1.07 är det tillåtet att skicka PM till en moderator för att diskutera sin avstängning samt posta i Feedback. Det är dock inte tillåtet att posta inlägg i andra delar av forumet, något TS gjorde och därför blev avstängd.
Citat:
Såg att han skrev från sin sambos konto, är det förbjudet eller? För det kontot är avstängt med FAST han sa att det inte var hans konto.
Kontot bröt emot 1.07. Vi kan knappast avgöra om det är h*n eller "sambon" som postar. Låna inte ut ditt konto till någon som är avstängd, är väl lärdomen.
Citat:
Narkotikahandel? Vad menar du då? Skrev han på knark forumet att han ville träffa någon och sälja heroin?
Att han fälldes för 1.09 (narkotikahandel) är den information du får några fler detaljer går vi inte in på.

Edit:
Rejäl pucktvåa ser jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback