Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-29, 11:55
  #3457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wraak
Hur vet du att det är ett fejkkonto?
Hur vet vi att datumet är ändrat av den orsak du nämner?
och
Varför skulle denne person göra så här?
Uppsåt?
Hur hittades Facebooksidan?

tror man kan se om Inlägget har redigerats.
Citera
2016-07-29, 18:05
  #3458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Planerat Massmord utan potentiell vilja till att ändra samhället?
Jovisst men nu hävdade ju användaren i citatet att det hela är en false flag alternativt att inget har hänt, den konspirationsteorin ville jag höra mer om.
Citera
2016-07-29, 18:18
  #3459
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Jovisst men nu hävdade ju användaren i citatet att det hela är en false flag alternativt att inget har hänt, den konspirationsteorin ville jag höra mer om.

Jaha, men då är det väl Illuminati och rymdödlorna som vill flytta fokus
Citera
2016-07-30, 00:54
  #3460
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Tyvärr är den här tråden redan infiltrerad. Det är mer eller mindre "Aftonbladets" linje de går på här.

Snubben skrek "Allah Ahkbar", t.o.m CNN rapporterar det. https://www.youtube.com/watch?v=-cdMhIt8jds
Är alla trådar där det skrivs sådant som den store Apologist inte gillar infiltrerade? Jag kan ju i så fall hävda att alla dina åsikter tyder på infiltration av mongomaffian som vill göra mänskligheten till lättlurade idioter. Ska vi säga så? Eller så argumenterar var och en ärligt utan att blanda in lögner som redan har motbevisats flera gånger i samma tråd så blir hela diskussionen lite ärligare.

Varför slängde du in en massa dynga i spoilern som redan har tagits upp flera gånger och fullkomligt smulats sönder redan? Har du ingen djävla skam i kroppen?

Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Har sökt en del i tråden och hittar inte konkret vart det bevisas. Kan du länka?

Tror absolut det är en efterkonstruktion (låter mest troligt) men jag skulle vilja se bevisen då andra länkar till detta
Du ser att din fråga till mig har fått svar i flera inlägg efter att du ställde den va? Jag hoppas du är nöjd så och tar lärdom att man inte ska tro all skit som finns på nätet.
Citera
2016-07-31, 12:38
  #3461
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Få Kristna/sekulära som skriker Allah Ahkbar och öppnar pistoleld på en donken restaurang.

Tydligen inte denna heller när allt kommit fram på bordet - bara en kvinna som vittnat om det. Allt verkar peka på en vanlig dåre.
Citera
2016-08-01, 03:00
  #3462
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För att redigeringen av bilden sa detta klockslag och datum, det finns inget som pekar mot att det inte skulle vara ett fejk konto utöver att det finns de som verkligen vill att det skall vara ideologiskt inriktat massmord och inte en psykopats dåd.

Det finns troll som skapar alt konton på så väl facebook, youtube och även här på flashback enbart för att jävlas med folk eller att de tycker det är roligt att göra folk arga.

Om det inte är ett troll som har gjort det för att den tycker sånt är roligt så är det för att skapa ett hat mot muslimer och mena på att det är ytterligare ett islamistiskt dåd.

Den har delats flera gånger i tråden.

Tack för svaren!
Det fetade:
Det är för bedrövligt att konstruera motsättningar!
Citera
2016-08-01, 09:15
  #3463
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du ser att din fråga till mig har fått svar i flera inlägg efter att du ställde den va? Jag hoppas du är nöjd så och tar lärdom att man inte ska tro all skit som finns på nätet.

Suck alltså för det första, har jag ingen stans hävdat att det är sanning det som stog, jag _frågade_ om andra hade mer information om saken.

För det andra skrev jag just att jag tycker det är fullt rimligt att det just är fejkat, men att jag vill se bevisen eftersom jag sett andra påvisa detta och skulle vilja visa dem.

Jag ser att det diskuteras men ser ingen stans något konnkret bevis, alltså skulle vilja se en screen på att bilderna var upplagda senare. Jag tror alltså absolut att det är ett fakekonto, men jag skulle vilja kunna påvisa bevis till andra som länkat till detta. Nu verkar det dock passe.
Citera
2016-08-04, 18:46
  #3464
Medlem
Balkongmannen riskerar åtal. En anmälan om att balkongmannen var medskyldig till morden gjordes av en privatperson. Då konversationen mellan gm och balkongmannen är efter morden så blev det givetvis inget av det men han riskerar nu åtal för att ha kränkt gm.

http://www.welt.de/vermischtes/artic...angezeigt.html
Citera
2016-08-05, 17:15
  #3465
Medlem
GM hade fått vapenträning i Iran i december 2015. Sedan verkar det råda frågetecken om han verkligen var mobbad som medier urskuldat dådet med. Föräldrarna hade aldrig hört talas om att sonen skulle varit mobbad.

http://www.focus.de/panorama/welt/im...d_5794057.html
Citera
2016-08-13, 17:35
  #3466
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
GM hade fått vapenträning i Iran i december 2015. Sedan verkar det råda frågetecken om han verkligen var mobbad som medier urskuldat dådet med. Föräldrarna hade aldrig hört talas om att sonen skulle varit mobbad.

http://www.focus.de/panorama/welt/im...d_5794057.html

Fast hur bra koll brukar föräldrar egentligen ha?

Om ens barn aldrig pratar om att den blir retad osv så kommer föräldrarna aldrig att få reda på det såvida den inte kommer hem med fysiska skador, men även då så går det att skylla på att det var ett vanligt slagsmål och inte mobbning.
Citera
2016-08-13, 18:45
  #3467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast hur bra koll brukar föräldrar egentligen ha?

Om ens barn aldrig pratar om att den blir retad osv så kommer föräldrarna aldrig att få reda på det såvida den inte kommer hem med fysiska skador, men även då så går det att skylla på att det var ett vanligt slagsmål och inte mobbning.

Svårt att tro att de föräldrarna missat att han blivit inlagd på psyket.
Citera
2016-08-13, 19:54
  #3468
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Svårt att tro att de föräldrarna missat att han blivit inlagd på psyket.

Syftade mer på mobbning osv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback