Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-22, 17:34
  #1
Medlem
Tjenare flashback, nu är det så att jag har blivit jä**igt sugen på att dra iväg på en språkresa (Engelska), förmodligen i 2 månader, kanske mer beroende på plats och pris.
Vad jag vill ha är lite tips på bra företag som har hand om språkresor!
Har redan varit inne och kollat lite på EF, vilket verkar ha riktigt bra resor men då blir det runt 40K för 2 månader vilket jag kan tycka är lite väl mycket.

TL;DR. Vill åka på språkresa (Engelska, ca. 2 månader). Letar efter tips om bra företag med bra pris.

Tack för svar!
Citera
2016-07-23, 15:34
  #2
Medlem
Jeered575s avatar
ESL kan jag rekommendera och Kanada är väldigt underskattad, var själv iväg där detta år, även billigare än USA, Australien och England!
Citera
2016-07-24, 22:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeered575
ESL kan jag rekommendera och Kanada är väldigt underskattad, var själv iväg där detta år, även billigare än USA, Australien och England!

Okek tack! Är det alltid mycket folk på dessa språkresor? Hade varit rätt drygt att drs ner o sen bara fylla halva "klassen" eller dylikt
Citera
2016-07-25, 18:33
  #4
Medlem
Jeered575s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coveen
Okek tack! Är det alltid mycket folk på dessa språkresor? Hade varit rätt drygt att drs ner o sen bara fylla halva "klassen" eller dylikt

Det tror jag, skolorna ordnar så att klasserna blir fyllda. Men jag tror det är högre tryck sommartid på de flesta skolorna.!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2744341

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback