Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-15, 18:49
  #169
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Hur ? Förklara vad du menar.
Då har du nog inte alls fattat vad SD är eller vad de står för.
SD har en nolltollerans mot rasism i partiet. Och det är inte heller hudfärg som SD är konservativa emot. Det är kultur. SD är ett kultur nationalistiskt parti. Och vad menas då med det? Jo, att man vill bevara landet, kort. Språket, kulturen och traditionerna. Med det kommer bevarandet i stort av religionen vi har.
Ni andra är bara kulturrelativister.

Du kan ju inte mena allvar att SD inte är rasistiskt. Hur förklarar du då allt skitsnack om "blattar negrer, apor, kackerlackor" som dem nämnt i privat men också allmänt forum.
Citera
2016-08-17, 09:52
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Du kan ju inte mena allvar att SD inte är rasistiskt. Hur förklarar du då allt skitsnack om "blattar negrer, apor, kackerlackor" som dem nämnt i privat men också allmänt forum.
Finns det folk som röstar på SD, som tänker eller säger sådant? Men det är inte partiets politik. Det är lika korkat som att säga att Sossarna är nazister om de skulle ha en nazist som röstar på S. Sedan vet jag inte hur du går från ord som blatte, osv. Till att man är rasist? Att skrika och hata någon är inte samma sak som att man är för tanken på olika raser och att de är olika bra.
Citera
2018-02-21, 01:05
  #171
Medlem
ExtremParanoias avatar
Allt höger om miljöpartiet.
Citera
2019-06-24, 00:02
  #172
Medlem
Citat:
- Om någon vänsterist säger jag har fel, visa mig. Visa mig en enda situation då en vänsterpolitiker, utan makt märkväl, någon annan skall betala, som ställt sig upp o sagt Nu inför vi motprestation på bidraget.

Inte om bidrag men väl för att få hyra och den vänsterpolitiker det gäller är Friedrich Engels som aldrig hade någon politisk makt men i den framtida arbetarstat han tänkte sig hade arbetarstaten rätt att avkräva hyra för den den hyrde ut till. Det är också en form av mot prestation.

"För övrigt måste det fastslås att det arbetande folkets "faktiska besittningstagande" av samtliga arbetsinstrument, dess besittningstagande av hela industrin, är raka motsatsen till Proudhons "inlösen". I det senare fallet blir den individuelle arbetaren ägare till bostaden, bondgården, arbetsinstrumentet. I det förra fallet blir det "arbetande folket" den kollektiva ägaren till husen, fabrikerna och arbetsinstrumenten och kommer näppeligen - åtminstone inte under en övergångstid - att utan gottgörelse överlåta nyttjanderätten på individer eller korporationer."

Källa: https://www.marxists.org/svenska/marx/1873/18-d031.htm
Citera
2019-07-14, 19:08
  #173
Medlem
stone_sleepers avatar
De flesta som kallar sig vänster idag kan omöjligen ge ett bra svar på frågan vad är högerextremism. Vad ska de säga, att dela upp människor efter ras och kön är fel? De sysslar ju med det själva, det är ju själva kärnan i modern progressiv vänster. Högerextremism är en del av den moderna vänstern.
Vad mer pratar de om? Kritiska rasteorier, postkolonialism, historiska synder, historiska privilegier, progressive stack... Ska DESSA förklara för oss vad högerextremism är? Haha
__________________
Senast redigerad av stone_sleeper 2019-07-14 kl. 19:17.
Citera
2019-12-31, 13:35
  #174
Medlem
Alla som inte håller med deras syn vem människan i mitten av deras kollektiv är
Citera
2019-12-31, 14:03
  #175
Medlem
Drullknulls avatar
Gränsen brukar dras någonstans efter den rumsrena konservativismen där reaktionär krafter vill upprätta ett järnhårt klassamhälle med mycket försämrade demokratiska rättigheter.
Ett auktoritär och konformt styre är vad som krävs.

Sverigedemokraterna räknas som extremhöger.
Citera
2020-01-13, 13:13
  #176
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos
allt till höger om mitten.

Kul att se en inte så himla gammal kommentar, som var korrekt uppfattad då.
Citera
2020-01-13, 13:25
  #177
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Du kan ju inte mena allvar att SD inte är rasistiskt. Hur förklarar du då allt skitsnack om "blattar negrer, apor, kackerlackor" som dem nämnt i privat men också allmänt forum.

Jag använder ofta orden "blatte", "neger", "babbe" mm.
Vad är rasistiskt???

Om någon skulle komma och försöka vara mäktig låtandes "Ey ey...", då är det en "babbe" enl. mig.
Ointegrerad och övergiven av sina importörer/människosmugglare, är vad jag oftast menar m. "babbe".
Lägg där till att jag inte är hemma bland SD-folk.

Om det är rasistiskt el. extremistiskt handlar om människovärdet man lägger i det.
Vad Svensk "rätt" sedan anser är en annan sak, då Svensk "rätt" övergått till att egentligen vara Svensk vänsteraktivistisk "rätt". Vilket inte är rätt någonstans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback