Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-21, 20:50
  #1
Medlem
Flor-Idas avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23209666.ab

Drunkningstillbud på Fria Bad i Helsingborg. Tre barn har körts till sjukhus. Barnen är 6, 7 och 10 år gamla. De två yngsta är allvarligt skadade.

Man vet inte hur barnen hamnat i vattnet. WTF?? Inga vuxna i närheten alltså.
__________________
Senast redigerad av Flor-Ida 2016-07-21 kl. 20:55.
Citera
2016-07-21, 21:18
  #2
Avstängd
Daftdarks avatar
Etnicitet?
Citera
2016-07-21, 21:23
  #3
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23209666.ab

Drunkningstillbud på Fria Bad i Helsingborg. Tre barn har körts till sjukhus. Barnen är 6, 7 och 10 år gamla. De två yngsta är allvarligt skadade.

Man vet inte hur barnen hamnat i vattnet. WTF?? Inga vuxna i närheten alltså.

Vi var på den platsen idag med barn men lämnade innan detta hände så jag kan inte uttala mig om detta fallet.

Men på exakt samma plats dog en liten kille ifjol, tyvärr är det så som jag antar många tror att människor med invandrarbakgrund inte har samma koll som svenska föräldrar, plus det faktum att de har så j*vla många barn att det är svårt att ha ögon på alla.

Denna gången har jag dock ingen aning om etnicitet.
Citera
2016-07-21, 23:25
  #4
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Jag var en bit ifrån där de hände och gick dit och tittade när både polis ambulans och brandkår kom.. det e 3 invandrare barn tror de va två pojkar och en flicka,ena pojken fick dom igång hjärtat på igen med hjärtstartare sen for dom iväg med en jävla fart.. hörde att folk pratade om att polisen pratat med någon som verkade vara anhörig som bara satt på en sten och rökte under hela förloppet..


Vad folk har för åsikter om olika etniciteter andra människor må vara sin sak men detta gäller BARN

Vet att detta e flashback så man ska inte ta saker så personligt 😊😊😊


Edit: de var jävligt mycket folk på platsen så detta skulle egentligen inte kunna hända.
Citera
2016-07-21, 23:40
  #5
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn
Jag var en bit ifrån där de hände och gick dit och tittade när både polis ambulans och brandkår kom.. det e 3 invandrare barn tror de va två pojkar och en flicka,ena pojken fick dom igång hjärtat på igen med hjärtstartare sen for dom iväg med en jävla fart.. hörde att folk pratade om att polisen pratat med någon som verkade vara anhörig som bara satt på en sten och rökte under hela förloppet..


Vad folk har för åsikter om olika etniciteter andra människor må vara sin sak men detta gäller BARN

Vet att detta e flashback så man ska inte ta saker så personligt 😊😊😊


Edit: de var jävligt mycket folk på platsen så detta skulle egentligen inte kunna hända.

Biten med "satt på en sten och rökte" låter synnerligen troligt. Förmodligen var det exakt så det gick till när barnen nästan drunknade också. Invandrare har en mycket speciell syn på barntillsyn och detta i kombination att ingen av dem kan simma slutar ofta illa.
Citera
2016-07-22, 08:02
  #6
Medlem
Tillhörde barnen samma familj?
Citera
2016-07-22, 08:06
  #7
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Vad är det för typ av bad? Var det mycket folk i rörelse?
Citera
2016-07-22, 09:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Vad är det för typ av bad? Var det mycket folk i rörelse?
Det är en mycket välbesökt sandstrand i norra Hbg, området är inte inhägnat.
Citera
2016-07-22, 09:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23209666.ab

Drunkningstillbud på Fria Bad i Helsingborg. Tre barn har körts till sjukhus. Barnen är 6, 7 och 10 år gamla. De två yngsta är allvarligt skadade.

Man vet inte hur barnen hamnat i vattnet. WTF?? Inga vuxna i närheten alltså.
Har själv legat på en strand med mycket folk. Bl.a många barnfamiljer med invandrarbakgrund. En del föräldrar litar på att andra vuxna ska hålla ett öga och vara delaktig i barnpassningen. Mitt barn är allas ansvar.Själv råkade jag nästan somna till där jag låg på stranden. Då jag hörde en desperat och förtvivlad pappa nästan skrika åt mej om vart hans son Dani... Hade försvunnit? Det var mycket folk och vem var just hans Dani? Han tyckte att jag kunde vara vaken när barn är nära vatten. Lyckligtvis kom hans son till rätta. Men han gav mej ett finger åt mej. Så även fast man inte har barn så känns det som man är ansvarig för deras barn.
Citera
2016-07-22, 13:56
  #10
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Vad är det för typ av bad? Var det mycket folk i rörelse?
Populär badstrand som ligger centralt. Brukar vara mycket folk i området när det är varmt och soligt. http://www.helsingborg.se/startsida/...borg/fria-bad/
Citera
2016-07-22, 14:24
  #11
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jevlaskitnamn
Jag var en bit ifrån där de hände och gick dit och tittade när både polis ambulans och brandkår kom.. det e 3 invandrare barn tror de va två pojkar och en flicka,ena pojken fick dom igång hjärtat på igen med hjärtstartare sen for dom iväg med en jävla fart.. hörde att folk pratade om att polisen pratat med någon som verkade vara anhörig som bara satt på en sten och rökte under hela förloppet..


Vad folk har för åsikter om olika etniciteter andra människor må vara sin sak men detta gäller BARN

Vet att detta e flashback så man ska inte ta saker så personligt 😊😊😊


Edit: de var jävligt mycket folk på platsen så detta skulle egentligen inte kunna hända.

Det klart att det kunde hända och kommer hända igen!
Om den som är ansvarig för barnen sitter på en sten och röker medans andra vuxna är upptagna med sina egna barn eller andra saker om dom är där utan barn så ska man väl knappast behöva vara barnvakt åt andra?!

Om man ser att det händer något bör man väl rimligen ingripa OM MAN KAN men glöm att jag släpper mina egna barn ur sikte för att någon annan inte klarar av att hålla koll på sina ungar.

Vet inte hur det var i just detta fall men det är min åsikt öht. Stackars barn om det är så jävla illa att dom har föräldrar som förlitar sig på att andra bara ska ta över deras ansvar.

Hoppas att det går bra för barnen men den/dom som skulle ha sett till de små kan dra åt helvete!!
Jag hoppas verkligen att det finns en annan orsak till olyckan än ren flathet annars kan det vara läge att omhänderta samtliga innan det är försent. Om det inte redan är det.
Citera
2016-07-22, 19:06
  #12
Medlem
Ree81s avatar
Rent spontant känns det som att invandrarföräldrar bryr sig mindre för att man alltid kan pumpa ut ett till barn om något händer. Kommer man från Afrika så är det i praktiken så man tänker ändå. Man skaffar barn på barn på barn, eftersom det är så hög risk att ett eller flera kolar av olika anledningar.

Sen när man kommer till Sverige och har samma inställning då blir folk minsann upprörda.

Lägg er på samma känslomässiga nivå som dom vetja. Blir mycket lättare då. Det skulle förövrigt leda till att svenskar inte brydde sig ett skit om att hjälpa invandrare, varpå de skulle bli utan bidrag och sluta komma. Problem, fucking, solved.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback