Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-30, 17:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Dumma myter; Paris och Rivieran är supertrevliga mot turister.
Turistnäringen vet vad de har att förlora om de är otrevliga mot sin huvudsakliga inkomstkälla. Sura miner kan man stöta på i andra sammanhang, men sällan i direkta turistsammanhang. Det är snarare ett storstadsfenomen än ett franskt fenomen, enl mig. Stockholmare är inte heller så j-a trevliga alla gånger, om man missar att ställa sig till höger i rulltrappan på väg till tunnelbanan. Btw så gäller samma regel i Paris.
Citera
2017-02-14, 11:31
  #14
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Dumma myter; Paris och Rivieran är supertrevliga mot turister.

Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Turistnäringen vet vad de har att förlora om de är otrevliga mot sin huvudsakliga inkomstkälla. Sura miner kan man stöta på i andra sammanhang, men sällan i direkta turistsammanhang. Det är snarare ett storstadsfenomen än ett franskt fenomen, enl mig. Stockholmare är inte heller så j-a trevliga alla gånger, om man missar att ställa sig till höger i rulltrappan på väg till tunnelbanan. Btw så gäller samma regel i Paris.

Jag håller med er. Har varit mycket i Frankrike och har verkligen letat efter den där franska arrogansen, men jag hittar den aldrig.
Citera
2017-04-05, 18:40
  #15
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag håller med er. Har varit mycket i Frankrike och har verkligen letat efter den där franska arrogansen, men jag hittar den aldrig.

När jag blir tilltalad av turister i Paris brukar jag säga något otrevligt, så att de inte ska gå miste om den upplevelsen. Typ "var ligger X?", mitt svar axelryckning och "pas ici".
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2744043

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback