Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-21, 19:14
  #1
Avstängd
Setup: Telia Fiber 100/100, Chromecast

Chromecasten är bokstavligt talat 5-7 meter från routern och kunde "casta" problemfritt med ADSL. När vi införskaffade fiber så har det dock uppstått problem.

När jag castar främst Twitch, så fryser sig bilden var 10e sekund. Bilden är fryst i ca 3 sekunder. Ljudet fortgår problemfritt 2 av dessa 3 sekunder, för att sedan dö 1 sekund. När dessa 3 sekunder passerat så får jag meddelandet: "Du tittar på: <KANAL>" och det går felfritt i 10 sekunder till.

Fler har detta problem, och lösningen sades vara att starta om enheten. Detta är gjort men problemet kvarstår.

Det är BARA chromecasten som strular. Har en bärbar dator ca 20 meter från routern och kan ändå se på Twitch 1920x1080 @ 60fps.

Nu undrar jag vad det finns att göra? Fler med liknande problem?
Citera
2016-07-22, 08:49
  #2
Medlem
Troligtvis något problem med ditt WiFi hemma, typ störningar/buggar.

Eftersom du inte spec.ade det, så kanske t.ex din router+laptop pratar 5 GHz med varandra, medan din chromecast ansluter på 2.4 (eller vice versa).
Citera
2016-07-22, 10:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossmous
Setup: Telia Fiber 100/100, Chromecast

Chromecasten är bokstavligt talat 5-7 meter från routern och kunde "casta" problemfritt med ADSL. När vi införskaffade fiber så har det dock uppstått problem.

När jag castar främst Twitch, så fryser sig bilden var 10e sekund. Bilden är fryst i ca 3 sekunder. Ljudet fortgår problemfritt 2 av dessa 3 sekunder, för att sedan dö 1 sekund. När dessa 3 sekunder passerat så får jag meddelandet: "Du tittar på: <KANAL>" och det går felfritt i 10 sekunder till.

Fler har detta problem, och lösningen sades vara att starta om enheten. Detta är gjort men problemet kvarstår.

Det är BARA chromecasten som strular. Har en bärbar dator ca 20 meter från routern och kan ändå se på Twitch 1920x1080 @ 60fps.

Nu undrar jag vad det finns att göra? Fler med liknande problem?

Fungerar det att casta annat, t.ex. Youtube? Isf är det Twitchstödet som är problemet, som vanligt.

Chromecasten är ju inte helt fantastisk heller, men Twitchstödet är horribelt.
Citera
2016-07-22, 20:31
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Troligtvis något problem med ditt WiFi hemma, typ störningar/buggar.

Eftersom du inte spec.ade det, så kanske t.ex din router+laptop pratar 5 GHz med varandra, medan din chromecast ansluter på 2.4 (eller vice versa).
Nej. Vi kör 2.4 på allt. Castar Twitch från min SGS5 till min Chromecast, alla är anslutna till samma 2.4GHz WiFi.

Citat:
Ursprungligen postat av bautar
Fungerar det att casta annat, t.ex. Youtube? Isf är det Twitchstödet som är problemet, som vanligt.

Chromecasten är ju inte helt fantastisk heller, men Twitchstödet är horribelt.
Ja twitch är ju helt cp!!! Men det fungerade perfekt när jag hade ADSL
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback