Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-20, 21:11
  #1
Avstängd
swekredits avatar
Ett internationellt knarksyndikat med rötter i Malmö och förgreningar i både Tjeckien och Ungern har sprängts av polis från flera länder i en gemensam satsning.

Bakom står tre män, 56, 59 och 61 år gamla, hemmahörande i Malmö och Arlöv. En av dem var till synes en mönstermedborgare och har prisats för sitt medborgerliga engagemang.

Under åren tror polisen att syndikatet har framställt uppemot 3,5 ton amfetamin. I de tillslag som polisen har gjort har man beslagtagit 100 kilo högoktanigt amfetamin som beräknas ha ett värde på 50 miljoner kronor på de svenska gatorna och räcka till två-fyra miljoner missbruksdoser.

Vilka är dem, vet någon?

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-21...-knarksyndikat
Citera
2016-07-20, 23:39
  #2
Medlem
Mönstermedborgare har prisats för sitt medborgerliga engagemang-nu knarkkung

Vad är det här för en Mönstermedborgare?

Och dom andra?
Citat:
Malmöbor hjärnor bakom internationellt knarksyndikat

Ett internationellt knarksyndikat med rötter i Malmö och förgreningar i både Tjeckien och Ungern har sprängts av polis från flera länder i en gemensam satsning.

En av dem var till synes en mönstermedborgare och har prisats för sitt medborgerliga engagemang,

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-21...-knarksyndikat
Citera
2016-07-21, 00:15
  #3
Medlem
Enligt mina førdommar luktar det ziggis om det hela speciellt när ,an läser att en handikappad person utnyttjats som pack-mula. Malmös inflytelserikare romer har ofta bakgrund i Tjeckien eller Ungern dessutom såg de gripna på tjeckiska polisens filmer vara utav det mörkare slaget. Dock fanns det böcker i hemmet vilket isf motsäger att det är ziggisar det rör sig om....
Citera
2016-07-21, 00:26
  #4
Medlem
RudyardKiplings avatar
Kanske zigenare, men jag skulle gissat på arab.

Det enda som talar emot arab är just de andra länderna, men utmålande av mönstermedborgare och droger kopplar jag till arab.
Citera
2016-07-21, 00:38
  #5
Medlem
Jag gissar också romer med tanke på förgreningar till ungern, men tjeckien??

Iallafall, att ha fått utmärkelser och annan fin uppmärksamhet, det säger mig att det är en rom vi snackar om. Det är bara de som får fina utmärkelser i det samhälle vi lever idag och som samtidigt kan vara knarkkungar liksom.

Identitetspolitiken går så långt att pk-politiker blundar hårt för kriminaliteten.

Men det är bara en gissning och jag tvivlar lite också när jag ser hur pass avancerat det ändå var. Det var verkligen ingen liten verksamhet och mycket pengar. Har svårt se att romer kan fixa sådant.
Citera
2016-07-21, 00:51
  #6
Medlem
rikmayalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jag gissar också romer med tanke på förgreningar till ungern, men tjeckien??

Låter inte orimligt, i och med att romer faktiskt utgör en rätt så stor minoritetsgrupp i Tjeckien.
Citera
2016-07-21, 01:54
  #7
Medlem
Juggar.

Mvh
Citera
2016-07-21, 01:57
  #8
Medlem
Iselds avatar
Låter lite som den där gruppen av folk i Stockholm som skulle hjälpa ungdomar från gatan men sålde knark till dom på fritiden haha!

Men ne, det är väl bara fördomar som vanligt.

.
Citera
2016-07-21, 05:46
  #9
Medlem
Zikniks avatar
"Kamp mot antiziganism" låter som det troligaste samhällsengagemanget ja.
Varför inte låta alla dessa pajaser gå med i någon förening med fint namn för detta, kanske bjuda på kaffe en gång om året och filma allt, så får polisen det zigenarregister man vill ha och slipper få skit för det?
Citera
2016-07-21, 08:01
  #10
Medlem
Kan ni sluta att bajsa ner varje tråd med menlösa spekulationer om GM:s etnicitet och komma med fakta istället? Har någon bekräftad info?
Citera
2016-07-21, 08:10
  #11
Medlem
Om det nu är Kampen mot Antiziganism och deras kompisar, då blir det mörkläggning direkt. Väntar bara på att få det bekräftat först.
Citera
2016-07-21, 08:14
  #12
Medlem
MosterAugustas avatar
Huvudmannen serb, de två andra svenskarna ungrare och tjeck.

http://www.policie.cz/clanek/operace-trajekt.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback