Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-20, 14:22
  #1
Medlem
Har nyss fått fiber och använder min gamla asus router till nätverket och sitter nu med en Telia router (Thomson TG789vn) som i dagsläget är bryggad.
Kan jag använda den till ngt, typ för att förstärka det trådlösa eller ngt, eller är det bara att skrota?
Citera
2016-07-20, 15:01
  #2
Medlem
Den kan ju funka som trådswitch (10/100) och AP om du drar en sladd till rummet längst ifrån din Asus. Använd bara de gula uttagen, även om du behöver ta bort bryggningen för att WiFi ska starta? Stäng isf av DHCP-server samtidigt, och kolla/fixa så inte båda routrarna använder samma IP-adress.
Citera
2016-07-20, 16:15
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Vad du än gör, så skrota den inte. Det är Telias egendom som du hyr. Kontakta Telia och fråga vad du ska göra med modemet. (Så du slipper oväntade tråkiga räkningar för gammalt skrot som det ju faktiskt är.)
Citera
2016-07-20, 16:16
  #4
Medlem
deadhead.s avatar
Du kan brygga.
Citera
2016-07-20, 19:45
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Du kan brygga.

Ehh, den var ju bryggad.

TS: Du måste ha Telias router om du ska ha IP-TV. Annars kan du ju ha den som en AP som sagt.
Har också för mig att du måste lämna tillbaks den till Telia.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback