Citat:
Ursprungligen postat av
Olepeter
var det inte Pite havsbad som hyrde ut alla sina stugor till Migrationsverket?
Jo. Det smögs med Mig.verket om detta, personalen fick inget veta förren det var dags att flytta in.
Några citat ur Piteå-Tidningen, 2016-01-19:
Citat:
"När PT träffade Tobias Lindfors, ordförande för Swedish Lapland DMC AB, den 1 december 2015 i samband med att Hilding Holmqvist sålde sitt skötebarn Pite havsbad så nämndes inte med ett ord planerna, trots att det redan var bestämt. Istället pratade Lindfors om planerade satsningar, inte minst för att täcka upp vintersäsongen.
Varför berättade ni inte då om det här?
– Av sekretesskäl i avtalet med Migrationsverket. Jag vill också poängtera att planerna på att bli ledande spa-anläggning i Norden kvarstår. Just nu jobbar vi med en skybar inför sommaren, säger Tobias Lindfors.
Tobias Lindfors vill inte förknippas med Bert Karlssons insatser för flyktingar.
– Vi ska inte driva någon flyktingförläggning på havsbadet. Vi hyr ut delar av hotellet, 200 rum, och 96 bungalows till Migrationsverket. Det här är en unik satsning som innefattar boende och utbildning med målsättningen att snabbare validera kunskaper och integrera människor."
Citat:
"Varför har ni inte informerat personalen på Pite havsbad förrän nu?
– Som jag sa, det har varit sekretess. Vi hade möte med Migrationsverket och kommunen i söndags och vi hade tänkt gå ut i slutet av veckan, men nu hann PT före."
Från den 1 februari gäller avtalet med Migrationsverket. I ett första skede tycks det vara flyktingarna i Riksgränsen som flyttas till havsbadet. I första hand till tomma bungalows."
http://pt.se/nyheter/pitea/havsbadet...e-9805345.aspx
Den här händelsen med flickorna var den 27 oktober 2015, varifrån dessa blygsamma killar kom är det tyst om.