Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-07-24, 19:30
  #61
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Oavsett om man får ersättning från försäkringen så blir det en djävla massa krångel om man får bilen stulen så japp, det är värt mycket energi för att slippa det.

Fast då skulle en bil med normalt larm börja tjuta som en stucken gris så det tror jag inte.

Jag menar, att med tanke på hur ovanligt det är så finns det ingen anledning att ligga sömnlös över det.
Citera
2016-07-24, 19:31
  #62
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Lite som att jag ogillar att främlingar skiter på min toalett, eller att en främmande man skulle sova i min säng utan att fråga, om jag nu för en gångs skull skulle införskaffa mig en ny bil så vill jag inte att det finns någon chans att den kan bli besudlad.

Förståeligt ändå. Vilken tur att det är så ovanligt då
Citera
2016-07-25, 01:13
  #63
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMBF2
Det har inte skett inbrott i huset och nycklarna har hon. Glaskross på backen finns heller inte.

Tråkigt om dem inte hittar bilen för det tar 12 veckor för leverans. Först kommer man dock att försöka leta efter den i fyra veckor. Så processen kan ta upp till 16 veckor med andra ord. Helt absurt. Är glad att jag har min skruttiga 9-3a
Hon skaffar väl för fan inte samma jävla bil igen?!

Om vi bortser ifrån det uppenbara i att tjuvarna givetvis kommer att sno nästa bil, om det är samma modell, så älskar brottslingar naiva och korkade brottsoffer, så de kommer knappast nöja sig med att sno bilen nästa gång.
Citera
2016-07-25, 17:21
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Har banditerna lyckats knäcka det där med rullande koder på vanliga fjärrkontroller som man måste trycka på knappen på? Det låter väl inte helt omöjligt men jag har inte hört talas om det.

Tja, testa att Googla "breaking keeloq" så ska du se att du hittar flera olika alternativ till att kringgå lås baserade på detta system.

Enklast torde det vara att köpa en RollJam för typ 32 dollar som helt enkelt blockerar de två första låsförsöken och sedan låter ägaren låsa bilen. De två första koderna som nyckeln sände kan sedan användas för att låsa upp bilen, då system med rullande koder i regel har 255 aktiva koder för att inte nyckeln och bilen ska tappa synkroniseringen om man trycker på nyckeln utan att bilen är i närheten.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback