Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-19, 02:23
  #13
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wot
Jo, det är väl mycket en generationsgrej också. När jag var aktiv i SUF så var ju våra egna kanaler skitviktiga (vår hemsida exempelvis) men det har ju sakta men säkert dött ut. SUF finns kvar iallafall, det tillkommer ju nya klubbar lite då och då ser man på diverse sociala medier. Men det är nog ändå ett tråkigt tecken om vad som är på gång när tidningen läggs ner, inga kampanjer äger rum, färre och färre skvaller om organisationens aktiviteter osv.
På min tid sålde man ju fortfarande Direkt Aktion på demonstrationer och så.

edit:
Sen att man slutar prata om "lokalklubbar" och pratar om det bisarrt töntiga och sektiga "grupper" :-) men det är väl bara språkpolisen inom mig som bryr sig..

Ja SUF hade ju ett imponerande drag (med vänsterextrema mått mätt) några år efter bildandet, men det var ju över 20 år sedan nu.
Citera
2016-10-23, 20:13
  #14
Medlem
analoghatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ja SUF hade ju ett imponerande drag (med vänsterextrema mått mätt) några år efter bildandet, men det var ju över 20 år sedan nu.

Absolut. Men ser man vad de gör på riktigt så ser det ju ut att gå bra för dem, senast jag såg dem direkt var när jag gick förbi syndikalisternas 1:maj-tåg i stockholm och då såg de ut att vara ett hundratal i SUF "blocket" som de kallar det. Jag tippar på att de har svårt att nå ut i sociala medier jämfört med andra politiska parter. varför, vet jag ej.
Citera
2016-10-24, 10:38
  #15
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analoghatt
Absolut. Men ser man vad de gör på riktigt så ser det ju ut att gå bra för dem, senast jag såg dem direkt var när jag gick förbi syndikalisternas 1:maj-tåg i stockholm och då såg de ut att vara ett hundratal i SUF "blocket" som de kallar det. Jag tippar på att de har svårt att nå ut i sociala medier jämfört med andra politiska parter. varför, vet jag ej.

"Gå bra för dem"? Om du ser i tråden så är de enda livstecknen som finns från dem de senaste åren två lokala insändare. Men "100 pers" (låter mycket, men jag var ju inte där) en dag på året i huvudstaden är väl ett styrkebesked i extremvänstern antar jag.
Citera
2020-06-11, 11:52
  #16
Medlem
DoktorDawkinss avatar
De är väl rädda och fega som AFA och maskerar sig för dölja sina identiteter.
Citat:
Sedan ett tag tillbaka har syndikalisten Victor Hjälm varit en frekvent mötesstörare vid nationalistiska och invandringskritiska möten och demonstrationer. Ofta maskerad brukar Hjälm bete sig hotfullt och trakassera meningsmotståndare. I denna artikel uppmärksammar vi Victor Hjälms politiska bakgrund och engagemang.
https://avmaskerat.com/viktor-hjalm/
Citera
2020-06-11, 14:51
  #17
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDawkins
De är väl rädda och fega som AFA och maskerar sig för dölja sina identiteter.

Nej men enklast är nog om du kontaktar SUF via deras hemsida "DoktorDawkins": https://suf.cc/
Där kan du läsa om vilka klubbar som finns och också deras kontaktinformation.

Om du vill starta upp en egen SUF-klubb på din ort kan du säkert hitta någon som vill hjälpa dig här: https://suf.cc/blimedlem/starta-en-klubb/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback