Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-19, 23:56
  #1
Medlem
Haloj!

Har funderat på en grej jävligt länge nu och jag tänkte att jag först ska höra med er flashbackare om vad ni tkr!

Jag har tänkt resa ut ett år, och under det här året så ska det nt vara kolla på solnedgångar resa. Utan tänkte mer åt att resa till olika länder och samla på mig visdom om livet. Leva med munkarna. Få kunskap som är sällsyn, lära känna mig själv å få svar på frågor som många ställer här i livet.

Vad tkr ni? Ska jag ut å göra det?
Citera
2016-07-20, 02:25
  #2
Medlem
sparvsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theboss141
Haloj!

Har funderat på en grej jävligt länge nu och jag tänkte att jag först ska höra med er flashbackare om vad ni tkr!

Jag har tänkt resa ut ett år, och under det här året så ska det nt vara kolla på solnedgångar resa. Utan tänkte mer åt att resa till olika länder och samla på mig visdom om livet. Leva med munkarna. Få kunskap som är sällsyn, lära känna mig själv å få svar på frågor som många ställer här i livet.

Vad tkr ni? Ska jag ut å göra det?
Det bestämmer du själv men det låter som en intressant sak att ha gjort när man dör, låter som en pilgrimsresa!
Citera
2016-07-20, 09:20
  #3
Medlem
nittontrettons avatar
Låter som en bra ide och något alla borde uppleva . Kör på!
Citera
2016-07-20, 09:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Låter som en bra ide och något alla borde uppleva . Kör på!
Det är det som är själva meningen. Alla människor i dagens samhälle är isolerade, och alla har rutiner som de följer varje dag. Sen då?

Man måste ut å leva lite, smaka av det ljuva gud har givit oss. 1 år i världen hjälper mkt. Du träffar människor du annars aldrig skulle ha gjort. Du lär dig saker, äter andra rätter.

Ska fan ta å göra det. 1 år i världen.
Citera
2016-07-20, 20:47
  #5
Medlem
nittontrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theboss141
Det är det som är själva meningen. Alla människor i dagens samhälle är isolerade, och alla har rutiner som de följer varje dag. Sen då?

Man måste ut å leva lite, smaka av det ljuva gud har givit oss. 1 år i världen hjälper mkt. Du träffar människor du annars aldrig skulle ha gjort. Du lär dig saker, äter andra rätter.

Ska fan ta å göra det. 1 år i världen.


Exakt så är det. "Stanna upp å se sig omkring "typ.

Önskar själv man kom iväg på något liknande någongång. Se folket som lever luspanka och kanske kunna hjälpa till på gården å få mat och husrum för natten! Om du fullföljer planen så skriv en blogg som du uppdaterar flitigt.
Citera
2016-07-21, 15:57
  #6
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theboss141
1 år i världen.

En fråga: har du någonsin varit ute och rest så länge förut? Eller ens i närheten av så länge? Personligen kräks jag på resandet vid tvåmånadersstrecket och förstår inte riktigt hur folk orkar vara ute i ett helt år.

Det kan vara bra att testa på att resa några månader och sen ha en backupplan om du ledsnar efter dom månaderna. Bara så att du inte står där, är svintrött på allt och har 9-10 månader kvar att vara ute.
Citera
2016-07-25, 00:15
  #7
Medlem
Ut och åk bara, det är den bästa investeringen du kommer att göra. Se till att det händer bara och var inte som många andra som snackar mycket men gör litet Beställ en enkel och tröttnar du så har du ingenstans du behöver vara! Låt människor du träffar guida dig till nya ställen, häng med folk och se vad de har för planer. Spontant är bäst! Kan dock vara bra att läsa på om vad man skulle vilja göra innan man drar bara för att veta vad man har för möjligheter
Citera
2017-01-18, 18:33
  #8
Medlem
Nå, kom du iväg? 😊
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2743381

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback