Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-07-22, 23:07
  #73
Medlem
NickeNicknames avatar
Men herregud, sol och vårare finns ju överallt
är det så konstigt att halvfattiga brudar försöker snärja utlänningar,, och ja vissa är överjävliga på att försöka med "sick,need medicin" och annat dom är bara att ignorera
Ska jag vara ärlig med min erfarenhet så har jag haft tur mest med tjejernas killar, dom brukar bjuda ut mig och betalar för det mesta,, visst dom vet att man betalar igen det dubbla men dom e fan jävligt roliga ,och har man problem med lokals brukar dom fan ställa upp
Kanske bara jag som haft tur men men
Citera
2016-07-23, 07:50
  #74
Medlem
På något sätt är det ju något mycket sjukt, ja rent av perverst med en kultur där det är socialt accepterat att genom lögn och bedrägeri förstöra andras liv. Hoppas till slut att omvärlden på något sätt bojkottar detta land så att de lär sig uppträda anständigt mot andra.
__________________
Senast redigerad av Styracosaurus 2016-07-23 kl. 07:59.
Citera
2016-07-23, 11:48
  #75
Medlem
Customizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Men herregud, sol och vårare finns ju överallt
är det så konstigt att halvfattiga brudar försöker snärja utlänningar,, och ja vissa är överjävliga på att försöka med "sick,need medicin" och annat dom är bara att ignorera
Ska jag vara ärlig med min erfarenhet så har jag haft tur mest med tjejernas killar, dom brukar bjuda ut mig och betalar för det mesta,, visst dom vet att man betalar igen det dubbla men dom e fan jävligt roliga ,och har man problem med lokals brukar dom fan ställa upp
Kanske bara jag som haft tur men men

Det där lät lite suspekt i mina öron
Citera
2016-07-23, 11:52
  #76
Medlem
Customizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styracosaurus
På något sätt är det ju något mycket sjukt, ja rent av perverst med en kultur där det är socialt accepterat att genom lögn och bedrägeri förstöra andras liv. Hoppas till slut att omvärlden på något sätt bojkottar detta land så att de lär sig uppträda anständigt mot andra.

Det kan man tycka men de kommer inte att ändra på sitt beteende bara för att du tycker det.
De är vinnarna i detta spelet och det enda du kan ändra på är hur du själv beter dig.
Låt dig inte utnyttjas, så enkelt är det!
Citera
2016-07-23, 14:06
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Customizer
Det kan man tycka men de kommer inte att ändra på sitt beteende bara för att du tycker det.
De är vinnarna i detta spelet och det enda du kan ändra på är hur du själv beter dig.
Låt dig inte utnyttjas, så enkelt är det!

Det är nog så. Dessutom kan man ju försöka sprida så mycket information som möjligt så att västerländska män lär sig känna igen tecknen på att de blir scammade. Där kunde resebolag, olika kursföretag och andra aktörer hjälpa till att sprida informationen.

Och det bör ju också samlas ihop bra databaser med uppgifter om kända scammare så att man kan undvika åtminstone de personerna.

Och den dagen när och om Filippinernas folk börjar komma upp i den levnadsstandard som råder här så kommer nog en hel del av scammandet, prostitutionen och korruptionen att försvinna. Tyvärr lär det ta tid.
Citera
2016-07-23, 15:02
  #78
Medlem
Customizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styracosaurus
Det är nog så. Dessutom kan man ju försöka sprida så mycket information som möjligt så att västerländska män lär sig känna igen tecknen på att de blir scammade. Där kunde resebolag, olika kursföretag och andra aktörer hjälpa till att sprida informationen.

Och det bör ju också samlas ihop bra databaser med uppgifter om kända scammare så att man kan undvika åtminstone de personerna.

Och den dagen när och om Filippinernas folk börjar komma upp i den levnadsstandard som råder här så kommer nog en hel del av scammandet, prostitutionen och korruptionen att försvinna. Tyvärr lär det ta tid.

Information är det nog ingen brist på, som du själv säger så finns det massor av detta om man letar på nätet.
Det är som allt annan här i livet, låter det för bra för att vara sant så är det troligtvis något lurt på gång.
När man är nykär tänker man inte klart och att då börjar man inte leta efter tecken på att kärleken lurar en.
Dessa personer byter dessutom identiteter lika ofta som vi byter kallingar.

Man har trots allt ett eget ansvar och man kan inte förvänta sig att "någon annan" alltid ska kolla upp saker och ting åt en.
Tyvärr är vi svenskar lite godtrogna många gånger.
Det har tidigare fungerat att vara så men även här i Sverige är de tiderna numera förbi även om många ännu inte har förstått det.

Visst är det så att fattigdom ligger bakom mycket av detta, men vad gäller korruptionen så är det de rikaste och mest inflytelserika som är värst.
Citera
2016-07-23, 15:21
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Customizer
Information är det nog ingen brist på, som du själv säger så finns det massor av detta om man letar på nätet.
Det är som allt annan här i livet, låter det för bra för att vara sant så är det troligtvis något lurt på gång.
När man är nykär tänker man inte klart och att då börjar man inte leta efter tecken på att kärleken lurar en.
Dessa personer byter dessutom identiteter lika ofta som vi byter kallingar.

Man har trots allt ett eget ansvar och man kan inte förvänta sig att "någon annan" alltid ska kolla upp saker och ting åt en.
Tyvärr är vi svenskar lite godtrogna många gånger.
Det har tidigare fungerat att vara så men även här i Sverige är de tiderna numera förbi även om många ännu inte har förstått det.

Visst är det så att fattigdom ligger bakom mycket av detta, men vad gäller korruptionen så är det de rikaste och mest inflytelserika som är värst.

Ja, viss har man ett eget ansvar. Däremot kan man ju, när man väl upptäcker att man blivit lurad, hjälpa till att varna andra för en speciell scammare. Bl a om personen har andra kontakter på t ex Facebook, som också är västerländska äldre män, så kan man skicka meddelande till dem och berätta vad som hänt. Sedan är det ju upp till dem om de vill tro på en.

Ja, i fattiga och korrumperade länder är det ofta de med rikedom och makt som är mest korrumperade. Det är säkert en process som tar lång tid att ändra på detta. Men andra länder har ju lyckts stävja den, och kanske Filippinerna också kommer att lyckas någon gång.
Citera
2016-07-23, 17:27
  #80
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
Hur "tar man hit" en filippinska?
Har TS "tagit hit" en filippinska månne?

Varför menar du TS att just filippinier (filippinska kvinnor? ) är mer benägna att ljuga än andra människor?

TS är en torsk och rasförrädare, så han förtjänar inget annat än att bli blåst. Givetvis kommer små dumma filippiner inte i närheten av t'ex judar när det gäller lögnaktighet.
Citera
2016-07-23, 18:35
  #81
Medlem
Customizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
TS är en torsk och rasförrädare, så han förtjänar inget annat än att bli blåst. Givetvis kommer små dumma filippiner inte i närheten av t'ex judar när det gäller lögnaktighet.

Mycket intelligent inlägg
Du skulle kanske ta och testa det som din avatar visar
Citera
2016-07-23, 18:38
  #82
Moderator
Neksnors avatar
Huruvida folkgrupp X har egenskap Y är inte något som handlar om resor, frågor av den sorten diskuteras lämpligen i (FB) Socialantropologi, etnologi och sociologi som ligger under Vetenskap & humaniora. Reserelateraterade frågor om olika folkgrupper eller kulturkrockar går givetvis bra att diskutera i Resor.

Övriga Asien --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
  • 6
  • 7
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2743366

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback